[B4 abt] regulacja biegu jałowego
[B4 abt] regulacja biegu jałowego
Witam wszystkich, od dłuższego czasu borykam się z problemem szalejacych obrotów, przeszukałem forum i temat byl poruszany setki razy, lecz potrzebuje wytłumaczenia łopatologicznego.
Wiem, że problemem jest regulacja czujnika położenia przepustnicy.
Czujnik mam nowy, wraz z regulatorem, teraz muszę to zgrać ze sobą(wiem że powinno się wymienić na nowa przepustnice).
Jak przeprowadzić prawidłowo regulacje, wyczytałem że regulator musi być cofniety, nie rozumiem w jaki sposób. I w jaki sposób wykonać pomiary, chociaż sam fakt wtyczek,podpiete czy nie?
I czy regulować z włączonym zapłonem? Mam uzyskać napięcie 0,20~0,25V na silniczku krokowym/regulatorze, ale mam go cofnąć, w momencie jak włączam zapłon wysunię się.
Proszę o pomoc, jak widać wyżej, mam namieszane z informacjami.
Serdecznie dziękuję, miłego weekendu życzę.
Edit;
Zapomniałem dodać, że jest to 01.92 4pinowy regulator
[ Dodano: 2018-11-12, 21:33 ]
Sprawa wygląda następująco;
Regulacja okazała się banalnie prosta, aktualnie ustawiłem pomiędzy pinami 1 i 2 wartość 0,23V i jest o niebo lepiej.
Wykonałem pomiary oporów czujnika i prosiłbym o ich weryfikację.
Pomiędzy pinami 1,a 2 opór wynosi:
*na zamkniętej przepustnicy 1028ohm
*na otwartej ok. 1/4, wartość zmienna, później stała 1286ohm
*na otwartej max, zmienna, następnie stała 1276ohm
Pomiedzy pinami 1,a 4 opór wynosi:
*na zamkniętej przepustnicy 963ohm
*na otwartej ok 1/4, wartość zmienna, później stała 1672ohm
*na otwartej przepustnicy max. zmienna~stała 1774ohm
Pomiedzy pinami 1,a 5 opór wynosi w każdej pozycji przepustnicy 541ohm.
Czujnik położenia przepustnicy jest 4pinowy, lecz wtyczka instalacji 5pin, z czego 3pin jest nie obsługiwany(przewodu brak). Dla wyjaśnienia kolejności pinów dlaczego pisze od 1 do 5. Proszę o pomoc i pozdrawiam
[ Dodano: 2018-11-13, 21:24 ]
Panowie jest jeszcze jeden aspekt do przedyskutowania, mianowicie gdy silnik schodzi z obrotów na każdym biegu, lecz nie zawsze poniżej 1200obr/min zaczyna szarpać/żabkować, ale tylko wtedy, gdy temp silnika wynosi 90*C wzwyż. Czy objawy mogą być przyczyną kąta wyprzedzenia zapłonu? Spróbować przyspieszyć czy opóźnić? Dzięki z góry i proszę o jakąkolwiek aktywność w tym temaci z waszej strony. Pozdrawiam
[ Dodano: 2018-11-17, 15:13 ]
Panowie pierwsza rzecz to prosiłbym o jakąś wypowiedź z waszej strony na poprzednie moje wypowiedzi, lecz powstał poważniejszy problem(napisze tutaj bo nie chce otwierać nowego tematu)
z ogrzewaniem. Dzisiaj jadąc do pracy, po przejechaniu 4km z nawiewow zaczął wydobywać się zimny podmuch, wręcz lodowaty i prawdopodobnie podejrzewam brak obiegu gdyż zamarzł parownik. Po przejechaniu 8km auto zaczęło grzać normalnie. W drodze powrotnej zauważyłem że aktualnie nie mam ogrzewania na wolnych obrotach, gdy zwiększe obroty ogrzewanie wraca wystarczy 200obr więcej. Możliwe że się zapowietrza? Czy UPG?
Wiem, że problemem jest regulacja czujnika położenia przepustnicy.
Czujnik mam nowy, wraz z regulatorem, teraz muszę to zgrać ze sobą(wiem że powinno się wymienić na nowa przepustnice).
Jak przeprowadzić prawidłowo regulacje, wyczytałem że regulator musi być cofniety, nie rozumiem w jaki sposób. I w jaki sposób wykonać pomiary, chociaż sam fakt wtyczek,podpiete czy nie?
I czy regulować z włączonym zapłonem? Mam uzyskać napięcie 0,20~0,25V na silniczku krokowym/regulatorze, ale mam go cofnąć, w momencie jak włączam zapłon wysunię się.
Proszę o pomoc, jak widać wyżej, mam namieszane z informacjami.
Serdecznie dziękuję, miłego weekendu życzę.
Edit;
Zapomniałem dodać, że jest to 01.92 4pinowy regulator
[ Dodano: 2018-11-12, 21:33 ]
Sprawa wygląda następująco;
Regulacja okazała się banalnie prosta, aktualnie ustawiłem pomiędzy pinami 1 i 2 wartość 0,23V i jest o niebo lepiej.
Wykonałem pomiary oporów czujnika i prosiłbym o ich weryfikację.
Pomiędzy pinami 1,a 2 opór wynosi:
*na zamkniętej przepustnicy 1028ohm
*na otwartej ok. 1/4, wartość zmienna, później stała 1286ohm
*na otwartej max, zmienna, następnie stała 1276ohm
Pomiedzy pinami 1,a 4 opór wynosi:
*na zamkniętej przepustnicy 963ohm
*na otwartej ok 1/4, wartość zmienna, później stała 1672ohm
*na otwartej przepustnicy max. zmienna~stała 1774ohm
Pomiedzy pinami 1,a 5 opór wynosi w każdej pozycji przepustnicy 541ohm.
Czujnik położenia przepustnicy jest 4pinowy, lecz wtyczka instalacji 5pin, z czego 3pin jest nie obsługiwany(przewodu brak). Dla wyjaśnienia kolejności pinów dlaczego pisze od 1 do 5. Proszę o pomoc i pozdrawiam
[ Dodano: 2018-11-13, 21:24 ]
Panowie jest jeszcze jeden aspekt do przedyskutowania, mianowicie gdy silnik schodzi z obrotów na każdym biegu, lecz nie zawsze poniżej 1200obr/min zaczyna szarpać/żabkować, ale tylko wtedy, gdy temp silnika wynosi 90*C wzwyż. Czy objawy mogą być przyczyną kąta wyprzedzenia zapłonu? Spróbować przyspieszyć czy opóźnić? Dzięki z góry i proszę o jakąkolwiek aktywność w tym temaci z waszej strony. Pozdrawiam
[ Dodano: 2018-11-17, 15:13 ]
Panowie pierwsza rzecz to prosiłbym o jakąś wypowiedź z waszej strony na poprzednie moje wypowiedzi, lecz powstał poważniejszy problem(napisze tutaj bo nie chce otwierać nowego tematu)
z ogrzewaniem. Dzisiaj jadąc do pracy, po przejechaniu 4km z nawiewow zaczął wydobywać się zimny podmuch, wręcz lodowaty i prawdopodobnie podejrzewam brak obiegu gdyż zamarzł parownik. Po przejechaniu 8km auto zaczęło grzać normalnie. W drodze powrotnej zauważyłem że aktualnie nie mam ogrzewania na wolnych obrotach, gdy zwiększe obroty ogrzewanie wraca wystarczy 200obr więcej. Możliwe że się zapowietrza? Czy UPG?
Pompa była identyczna jak poprzednia, oraz dobierana po numerze OEM ze starej pompy vw/audi data produkcji wybita sierpień 2009r.
Praedopodobnie znam przyczynę,jest wyciek gdyż jadąc dzisiaj autkiem wydobywala się para spod maski. Weryfikacja, czujnikiem temp cieczy (niebieski) po roku padła chyba uszczelka czujnika, a kupione w ASO za 306zl 2czujniki i uszczelki. ;/
[ Dodano: 2018-11-19, 19:52 ]
Zanikające ogrzewanie prawdopodobnie jest spowodowane słabo napiętym paskiem, gdyż dzisiaj rano na wolnych obrotach piszczął.
W wolnej chwili poprawie naciąg paska i dam znać czy coś dało.
Praedopodobnie znam przyczynę,jest wyciek gdyż jadąc dzisiaj autkiem wydobywala się para spod maski. Weryfikacja, czujnikiem temp cieczy (niebieski) po roku padła chyba uszczelka czujnika, a kupione w ASO za 306zl 2czujniki i uszczelki. ;/
[ Dodano: 2018-11-19, 19:52 ]
Zanikające ogrzewanie prawdopodobnie jest spowodowane słabo napiętym paskiem, gdyż dzisiaj rano na wolnych obrotach piszczął.
W wolnej chwili poprawie naciąg paska i dam znać czy coś dało.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Wiesz czym się rożni zamiennik od oem?? To nie to samo zawsze jakaś zmiana jest konstrukcyjna bo musi być. Była identyczna mierzyłeś suwmiarką?? czy tylko na oko? bo nawet zmiana wirnika o 1mm gdzie oko nie przechwyci będzie znaczące.Chasiel pisze:Pompa była identyczna jak poprzednia, oraz dobierana po numerze OEM ze starej pompy vw/audi data produkcji wybita sierpień 2009r.
Technik "na oko" lub długość palca czy tam na śrubokręt nie praktykuje, posiadam suwmiarke, czujniki zegarowe, oczywiście miara wraz z metrówką ;D więc dlaczego by nie korzystać.
A idąc moim tokiem myślenia to czy pompa, która jest niewymiarowa
(czyt. Wirnik) nie powinna pokazywać w jakiś sposób swoją nazwijmy to wadliwością zaraz po montażu?? Tylko za kilkadziesiąt tysięcy kilometrów? Układ się" nie zmienia", co najwyżej zakamieni się, gdy używamy wody;)
Więc prosze uświadomić mnie w jaki sposób pompa czy tam sam wirnik zaczyna nie domagać. Przecież łopatki się nie wycieraja?!
A idąc moim tokiem myślenia to czy pompa, która jest niewymiarowa
(czyt. Wirnik) nie powinna pokazywać w jakiś sposób swoją nazwijmy to wadliwością zaraz po montażu?? Tylko za kilkadziesiąt tysięcy kilometrów? Układ się" nie zmienia", co najwyżej zakamieni się, gdy używamy wody;)
Więc prosze uświadomić mnie w jaki sposób pompa czy tam sam wirnik zaczyna nie domagać. Przecież łopatki się nie wycieraja?!
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
A kto powiedział że nie?! przepływ cieczy z drobinkami zanieczyszczeń powodują ścieranie się materiału. A wirnik jest bardzo podatny na ścieranie spytaj się kolegów TDI co zrobi brudne powietrze z wirnikiem turbiny.Chasiel pisze:Przecież łopatki się nie wycieraja?!
Często jest też że już po montażu są takie efekty jak pisałeś
Zmiana wymiarów wirnika powoduje mniejsze ciśnienie bo są wewnętrzne przecieki tu jest właśnie ważna odległość miedzy obudową pompy a wirnikiem. Co niektórzy nawet kłądą na oryginalną uszczelkę sporo silikonu i to też jest błąd bo grubości nie powinno się zmieniać.Chasiel pisze:(czyt. Wirnik) nie powinna pokazywać w jakiś sposób swoją nazwijmy to wadliwością zaraz po montażu??
I ciekawe czy pamietasz dokładnie ze w tamtym roku tak nie miałes i grzało na wolnych.
Ciekawe czy pamiętasz który miałeś wirnik.
Te wszystkie 3 sa do tego silnika.
Wydaje mi się że pompa ze zdjęcia nr 2 odzwierciedla ją najbardziej.
I doskonale pamiętam że przed wymianą rozrzadu wraz z pompą bylo wszystko ok.
Generalnie wymiana uszczelki pod czujnikirm oraz odpowietrzenie układu rozwiązało problem i ogrzewanie kabiny powróciło, lecz po 2 dniach użytkowania auta pękł króciec od owych czujników i znów wyciek płynu ehh ;/
Podejrzewam uszczelke pod głowica,gdyz non stop wycieki płynu (ciśnienie) narazie jeżdżę, uszczelniam na bieżąco i obserwuje.
I doskonale pamiętam że przed wymianą rozrzadu wraz z pompą bylo wszystko ok.
Generalnie wymiana uszczelki pod czujnikirm oraz odpowietrzenie układu rozwiązało problem i ogrzewanie kabiny powróciło, lecz po 2 dniach użytkowania auta pękł króciec od owych czujników i znów wyciek płynu ehh ;/
Podejrzewam uszczelke pod głowica,gdyz non stop wycieki płynu (ciśnienie) narazie jeżdżę, uszczelniam na bieżąco i obserwuje.
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Coś jest na beayu: https://www.ebay.co.uk/itm/NEW-GENUINE- ... 2170623171 za jedyne 100 funtów. Można zapytać w ASO może jeszcze mają w zapasach.dondion pisze:Nowego już raczej nie dostanę czy można gdzieś?