Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Średnio 2 razy w tygodniu- brak iskry...

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
toto1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 27 paź 2018, 18:43
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Podkarpackie

[B4 2.0 ABK] Średnio 2 razy w tygodniu- brak iskry...

Post autor: toto1989 » 18 lis 2018, 11:01

Witam,
Od pewnego czasu borykam sie z problemem ze auto z rana nie chce zapalic- diagnoza, brak iskry.
Dzieje się to zwykle 2 razy w tygodniu, zawsze po nocy. Iskrę odzyskuje w latwy sposob, luzuje te dwie nakretki na cewce, ruszam przewodami, dokrecam spowrotem i auto odpala. Dzis znow mialem ten problem wiec podczyscilem koncowki kabli, zalozylem duze podkladki pod nakretki... Ale nie wiem czy problem znow nie powroci. Czemu dzieje sie to tak czesto? Nie widać by przewody były zaśniedziałe. A może to nie wina braku styków, lecz objawy padającej powoli cewki? Jakieś pomysły?

Jeszcze takie pytanko. U mnie co cewki, pod tymi nakretkami jest 4 przewody, dwa pod jedna, dwa pod drugą. Ogladajac aukcje na all... np tu: https://allegro.pl/cewka-zaplonowa-audi ... ippingInfo Widać tylko dwa przewody, te idące do kostki, a u mnie kolejne wda idą do jakiegos przekaźnika, czy te dodatkowe kable są do LPG?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 lis 2018, 11:24

toto1989, a podmieniałeś tą cewkę na inną? przekaźnik 30 sprawdzałeś/podmieniałeś? a nie masz jakiegoś odcięcia zapłonu? gaz masz? jaki?

toto1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 27 paź 2018, 18:43
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: toto1989 » 18 lis 2018, 11:25

PieterB pisze:toto1989, a podmieniałeś tą cewkę na inną? przekaźnik 30 sprawdzałeś/podmieniałeś?
Nie podmieniałem cewki na inną, właśnie kusi mnie by kliknąć jakas na allegro.
Przekaznik podmienialem, ale duzo wczesniej zanim mialem problem z iskrą.
Odciecia zaplonu zadnego raczej nie mam. To zaczeło sie dziac od jakiegos miesiaca, wczesniej auto palilo zawsze bez zarzutu.
LPG II gen.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 lis 2018, 11:48

to dodatkowe przewody pewnie są do lpg ;-)

toto1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 27 paź 2018, 18:43
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: toto1989 » 18 lis 2018, 11:51

PieterB pisze:to dodatkowe przewody pewnie są do lpg ;-)
Chyba tak, tak jak pisałem idą do jakiegoś przekaźnika.

Ale czemu tak często traci styk na tych kabelkach?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 lis 2018, 12:05

toto1989 pisze: PieterB napisał/a:
to dodatkowe przewody pewnie są do lpg ;-)


Chyba tak, tak jak pisałem idą do jakiegoś przekaźnika.
nie wiem co tam za przekaźnik masz ale u mnie idą bezpośrednio do kompa lpg z tego co pamiętam ale możę przy II gen jest inaczej
toto1989 pisze:Ale czemu tak często traci styk na tych kabelkach?
tu raczej nie o to chodzi

toto1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 27 paź 2018, 18:43
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: toto1989 » 18 lis 2018, 12:12

PieterB pisze:
toto1989 pisze: PieterB napisał/a:
to dodatkowe przewody pewnie są do lpg ;-)


Chyba tak, tak jak pisałem idą do jakiegoś przekaźnika.
nie wiem co tam za przekaźnik masz ale u mnie idą bezpośrednio do kompa lpg z tego co pamiętam ale możę przy II gen jest inaczej
toto1989 pisze:Ale czemu tak często traci styk na tych kabelkach?
tu raczej nie o to chodzi
Stawiasz na cewkę?

Właśnie zamówiłem z allegro, uzywkę. Jak się okaże że to nie jej wina to bedzie sie kurzyc na polce ;-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 lis 2018, 12:21

toto1989 pisze:Stawiasz na cewkę?
hmm, raczej nie, aczkolwiek mogę się mylić. Jak dla mnie odpięciem robisz jakiś swego rodzaju reset i dlatego tak się dzieje.
Na forum gdzieś były dane i można ją było by miernikiem sprawdzić w momencie gdy ci się to dzieje np

toto1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 27 paź 2018, 18:43
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: toto1989 » 18 lis 2018, 12:27

PieterB pisze:
toto1989 pisze:Stawiasz na cewkę?
hmm, raczej nie, aczkolwiek mogę się mylić. Jak dla mnie odpięciem robisz jakiś swego rodzaju reset i dlatego tak się dzieje.
Na forum gdzieś były dane i można ją było by miernikiem sprawdzić w momencie gdy ci się to dzieje np
Reset poprzez zdjęcie kabli z cewki? Ale czego miałby dotyczyć ten reset? Hm.. ciekawe ciekawe, musze poszukac wiecej info na ten temat.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 lis 2018, 12:34

toto1989 pisze:
PieterB pisze:
toto1989 pisze:Stawiasz na cewkę?
hmm, raczej nie, aczkolwiek mogę się mylić. Jak dla mnie odpięciem robisz jakiś swego rodzaju reset i dlatego tak się dzieje.
Na forum gdzieś były dane i można ją było by miernikiem sprawdzić w momencie gdy ci się to dzieje np
Reset poprzez zdjęcie kabli z cewki? Ale czego miałby dotyczyć ten reset? Hm.. ciekawe ciekawe, musze poszukac wiecej info na ten temat.
w sumie nie bardzo wiem ale tak mi się to jakoś skojarzyło

na pewno przez odpięcie i podpięcie się nie naprawia więc coś się resetuje - chociażby ten przekaźnik

toto1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 27 paź 2018, 18:43
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: toto1989 » 18 lis 2018, 19:20

PieterB pisze:
toto1989 pisze:
PieterB pisze: hmm, raczej nie, aczkolwiek mogę się mylić. Jak dla mnie odpięciem robisz jakiś swego rodzaju reset i dlatego tak się dzieje.
Na forum gdzieś były dane i można ją było by miernikiem sprawdzić w momencie gdy ci się to dzieje np
Reset poprzez zdjęcie kabli z cewki? Ale czego miałby dotyczyć ten reset? Hm.. ciekawe ciekawe, musze poszukac wiecej info na ten temat.
w sumie nie bardzo wiem ale tak mi się to jakoś skojarzyło

na pewno przez odpięcie i podpięcie się nie naprawia więc coś się resetuje - chociażby ten przekaźnik
Może masz i racje, bo dla mnie tez dziwne było ze tak często kable nie miały by styku..

[ Dodano: 2018-11-18, 19:20 ]
A czy może być tak że brak iskry występuje przez brak "dobrego plusa " na aku??
Bo mam lekki problem z klema, dokrecic jej na 100% nie moge z uwagi na budowe aku.
Mogloby tak byc ze rozrusznik kreci a nie ma iskry?
Bo czasem tez przekrecam kluczyk a tu bzzzzzzzzz i musze ruszac klemą, tzn poluzowac ją i krecic klemą i dokrecic ponownie.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 lis 2018, 07:17

toto1989, raczej nie

toto1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 27 paź 2018, 18:43
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: toto1989 » 19 lis 2018, 07:51

Wczoraj autko jezdziło paliło przez cały dzień ok.
Odstawiłem je do garazu o 18tej.
Dzis rano chce jechac do pracy i znow nie odpalił. Zacząłem ruszać tymi co zwykle kabelkami od cewki, odlaczyłem nawet na chwile aku ale nic iskra umarła chyba na dobre. Nie odpalił, rozładowałem aku. Narazie jestem w czarnej... od czego zaczać? Cewka przyjdzie mi najszybciej jutro...

Aa teraz tak siedze i mysle, czy brak iskry może być spowodowany przez przekaznik 30?

Bo PeterB wczoraj mi o tym wspominał, a ja głupi tego nie sprawdziłem. Mam nową 30 oczywiście jakiś zamiennik ale czy jego awaria moze spowodowac brak iskry?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 lis 2018, 09:38

toto1989, może bo jak nie masz zasilania na ecu to i iskry komp nie poda

toto1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 27 paź 2018, 18:43
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: toto1989 » 19 lis 2018, 09:47

Kurcze, wiec jak tylko wroce z pracy, laduje aku i zmieniam przekaznik. Pamietam ze kiedys gdy go wyjąłem moje autko nie odpalało ale nie sprawdzałem wtedy czy ma iskrę.
Podejrzewam 3 rzeczy
cewke
przekaznik
kostka stacyjki - miałem tak w golfie ze silnik tez lubił nie odpalic lub rzadziej gasł podczas jazdy, tez brakowało mu iskry a rozrusznik normalnie kręcił. Wymienialem wtedy cewke przewody, czujnik wału i nic. Na koniec wymienilem kostke i golf lata do dzis.
Gdy zmienie przekaznik i nie odpali to sprawdze czy jest iskra bezposrednio z cewki , to chyba powinno woele wyjasnic..?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl