Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] szarpanie, gaśnie na wolnych obrotach

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 lis 2018, 07:55

Kolega Jarewa, ma rację że nie ma i nigdy nie było czujnika spalania stukowego w abt.
Mi się coś popindoliło z czym innym że był w ostatnich rocznikach. Tak samo jak z tym rokiem wprowadzenia monojetronica i monomotronica. Mój błąd zawstydzonyy_

Dodam jeszcze że dobrze by było jeszcze sprawdzić też te nowe przewody/świece, ostatnio byłem świadkiem jak gość założył nowe i było gorzej niż na starych. Powodem był uszkodzony jeden z przewodów i jedna świeca.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 lis 2018, 16:01

Oczywiście kolega może widział schematy ogólne bo na mono motronic 1.2.3 jest przewidziany czujnik stukowy ale audi80 jego nie miało, miały tylko słabe jednostki VW 1.3 1.6.

A i już wiem ten w PM przed 90r to Mono-Jetronic aparat na podciśnienie.

Barthezz90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 07 lis 2018, 16:17
Lokalizacja: Lędziny

Post autor: Barthezz90 » 17 lis 2018, 18:08

Panowie temat się rozwinął i szczerze sam już nic nie wiem heh chyba faktyczne wybiorę się do elektronika i zobaczymy co powie?

Obrazek

[ Dodano: 2018-11-17, 18:08 ]
Myślicie że wystarczy wymienić czujnik halla?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 lis 2018, 18:09

Barthezz90 pisze:Myślicie że wystarczy wymienić czujnik halla?
ale po co?

Barthezz90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 07 lis 2018, 16:17
Lokalizacja: Lędziny

Post autor: Barthezz90 » 17 lis 2018, 22:13

PieterB pisze:
Barthezz90 pisze:Myślicie że wystarczy wymienić czujnik halla?
ale po co?
Tak jak widać błąd stały także wymienić czy nie?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 lis 2018, 22:34

raczej wymienic mechanika

Nastawnik do wymiany, ale przed wymianą najlepiej stary jeszcze porządnie go ustawić i sprawdzić.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 lis 2018, 00:56

Barthezz90, poczytaj trochę o abt - błąd halla jest zawsze jak się diagnozuje na wyłączonym silniku, temat setki razy opisywany.

michal84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 20 kwie 2011, 19:45
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: michal84 » 18 lis 2018, 05:02

Obstawiam potencjometr. Pierwszy błąd jak pisze kolega wyżej jest to normalne jak się sprawdza przy wył. silniku 2 błąd spowodowanym jest emulatoren sondy który wył. sondę po przejściu na lpg. Zostaje tylko potencjometr

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 lis 2018, 08:46

To nie jest tps.

Barthezz90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 07 lis 2018, 16:17
Lokalizacja: Lędziny

Post autor: Barthezz90 » 19 lis 2018, 22:21

Panowie ten potencjometr gdzie się znajduje? Jak go sprawdzić?

[ Dodano: 2018-11-19, 22:21 ]
Panowie gdzie kupię ten nastawnik? Czy coś jeszcze przed zakupem sprawdzić?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 lis 2018, 22:40

Ustaw nastawnik według procedur opisanych tu na forum.

Barthezz90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 07 lis 2018, 16:17
Lokalizacja: Lędziny

Post autor: Barthezz90 » 19 lis 2018, 22:59

Jarewa pisze:Ustaw nastawnik według procedur opisanych tu na forum.
Jarewa czy to o czym piszesz nazywa się dokładniej nastawnik potencjometryczny? I w jakiś sposób można go ustawić?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 lis 2018, 23:18

Masz błąd czujnika halla w nastawniku żle zlicza obroty wiec musisz ustawić nastawnik wedle procedur, procedury znajdziesz na forum.

http://images37.fotosik.pl/1064/452d00aa324e96e1med.jpg

I to jest nastawnik przepustnicy a nie jakies wygibasy krokowy czy nastawnik potencjometryczny

Barthezz90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 07 lis 2018, 16:17
Lokalizacja: Lędziny

Post autor: Barthezz90 » 17 maja 2019, 18:49

Jarewa pisze:Masz błąd czujnika halla w nastawniku żle zlicza obroty wiec musisz ustawić nastawnik wedle procedur, procedury znajdziesz na forum.

http://images37.fotosik.pl/1064/452d00aa324e96e1med.jpg

I to jest nastawnik przepustnicy a nie jakies wygibasy krokowy czy nastawnik potencjometryczny
Dzięki bardzo zrobi się trochę cieplej i zabieram się za to :-)

Panowie czy do wymiany będzie sama przepustnica?


Obrazek

[ Dodano: 2019-05-17, 18:49 ]
Jakieś rady?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl