Witam
Zbieram info odnośnie montażu skrzyni 6-biegów do 80 limo quattro V6
Ale nie ma za bardzo konkretnych info.
Że da się to wiem, tylko mam kilka wątpliwości.
Największy na razie to procon-ten.
Wiem najlepiej skrzynia z S2 która posiada mocowanie linek.
Ale znalazłem skrzynie z C4 które mają dokręcane mocowanie procon-ten.
Czy po zamontowaniu tego mocowania wejdzie to do naszych 80 ??? bo mocowanie chyba jest w innym miejscu 80- bardziej z tyłu a C4 bardziej po środku skrzyni i wyżej.
I to w zasadzie mój największy problem.
Czy bez skrzyni S2 można zapomnieć o mocowaniu linek???? i trzeba bawić się w montaż poduszek
Co do wału to wiem że pasuje z a4 B5.
Co do łap to jakieś pasują, czy coś idzie pod pasować?
Co do samych skrzyń... to w nowszych A4 B6/B7 może nie być czujnika prędkości - czy da się to obejść zakładając dekielek z czujnikiem?
Jeśli macie jakieś jeszcze sugestie to proszę o info.
Pozdrawiam
[AAH] Montaż skrzyni 6-biegów
[AAH] Montaż skrzyni 6-biegów
Ostatnio zmieniony 27 lis 2018, 12:13 przez Kamikadze, łącznie zmieniany 1 raz.
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3827
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Naprawdę, kamikadze jesteś.
Procon-ten się wywala, i Tobie też radzę.
Największym problemem jest: wybierak oraz łapy skrzyni. Na wybierak są jakieś patenty, ale łapy skrzyni, albo dorabianie na wzór, albo oryginały z S2/RS2 ze skrzyni CGR (01E).
Skrzynia, jak napisałem, podpasujesz tą z początkiem numeru 01E, pasuje od wielu aut, i są albo z pompą oleju i chłodniczką oleju, albo bez niej. Nie bierz z diesla, bo AAH jej nie uciągnie, znaczy uciągnie, ale będziesz zawiedziony przyspieszeniami. No i chyba w Twoim przypadku, będziesz musiał szukać mostu o przełożeniu 4.11 bo takie przełożenie mają skrzynie 6b (nie wszystkie, ale zdecydowana większość) a Twój most oryginalny ma inne (na 90% ale teraz nie chce mi się sprawdzać w etce, to w sumie Ty powinieneś zrobić, żeby się nie zdziwić za 1kkm, że Ci torsena zjadło). Aha, no i musiałbyś porównać flansze półosiek na wyjściu ze skrzyni, bo chyba też są inne, ale to najwyżej ze starej przełożysz.
Skrzynie z B6/B7 to już są chyba skrzynie 0B1/0B2/0B3 i one nie pasują, musi być skrzynia 01E.
Jakbym się gdzieś mylił, to mnie poprawcie.
Procon-ten się wywala, i Tobie też radzę.
Największym problemem jest: wybierak oraz łapy skrzyni. Na wybierak są jakieś patenty, ale łapy skrzyni, albo dorabianie na wzór, albo oryginały z S2/RS2 ze skrzyni CGR (01E).
Skrzynia, jak napisałem, podpasujesz tą z początkiem numeru 01E, pasuje od wielu aut, i są albo z pompą oleju i chłodniczką oleju, albo bez niej. Nie bierz z diesla, bo AAH jej nie uciągnie, znaczy uciągnie, ale będziesz zawiedziony przyspieszeniami. No i chyba w Twoim przypadku, będziesz musiał szukać mostu o przełożeniu 4.11 bo takie przełożenie mają skrzynie 6b (nie wszystkie, ale zdecydowana większość) a Twój most oryginalny ma inne (na 90% ale teraz nie chce mi się sprawdzać w etce, to w sumie Ty powinieneś zrobić, żeby się nie zdziwić za 1kkm, że Ci torsena zjadło). Aha, no i musiałbyś porównać flansze półosiek na wyjściu ze skrzyni, bo chyba też są inne, ale to najwyżej ze starej przełożysz.
Skrzynie z B6/B7 to już są chyba skrzynie 0B1/0B2/0B3 i one nie pasują, musi być skrzynia 01E.
Jakbym się gdzieś mylił, to mnie poprawcie.
Dzięki za info.
Co do mojej skrzyni, silnika, przełożeń... to spoko silnik bedzie inny, skrzynia i dyfer u mnie aktualnie jest od 2.6 czyli przełożenie 4.11 ale dyfer oryginalny od 2.8 z 3.89 też posiadam.
Skrzynia od diesla spokojnie podpasuje, bo ma te same przełożenia biegów 1,2,3, czsami 4 i 5 są nieznacznie dłuższe, spokojnie ten temat odrobiłem.
W B6 też jest napewno 01E co do B7 nie jestem pewien, ale to na razie nieważne.
Wiem że mogły być 01E bez wyjścia na czujnik bo w nowszych modelach audi prędkość była brana z czujnika ABS - ale ten problem pomijam na razie.
Wybierak ponoć można podpasować z A4 B5
Czyli procon-ten trzeba na pewno wywalić, no nie bardzo mi się to uśmiecha, w razie nieprzewidzianej akcji wyrżnąć głową w kierę
Czyli muszę zobaczyć jak to jest rozwiązane w cabrio z końca produkcji, czyli tam była na pewno poducha ale jak były zrobione napinacze pasów i czy całkowicie usuneli linki, bo etka niejednoznacznie mi to wyjaśnia
Za bardzo jest też namieszane bo wiem że były audi 80 z samym procon-ten, były z procon-ten i poduszkami, ale słyszałem że były też z samymi poduchami, ale na ruskich etkach niebardzo można to zobaczyć bo jest jakiś odnośnik...
Spokojnie nick Kamikadze nie oznacza że na bezpieczeństwie mi nie zależy
Co do mojej skrzyni, silnika, przełożeń... to spoko silnik bedzie inny, skrzynia i dyfer u mnie aktualnie jest od 2.6 czyli przełożenie 4.11 ale dyfer oryginalny od 2.8 z 3.89 też posiadam.
Skrzynia od diesla spokojnie podpasuje, bo ma te same przełożenia biegów 1,2,3, czsami 4 i 5 są nieznacznie dłuższe, spokojnie ten temat odrobiłem.
W B6 też jest napewno 01E co do B7 nie jestem pewien, ale to na razie nieważne.
Wiem że mogły być 01E bez wyjścia na czujnik bo w nowszych modelach audi prędkość była brana z czujnika ABS - ale ten problem pomijam na razie.
Wybierak ponoć można podpasować z A4 B5
Czyli procon-ten trzeba na pewno wywalić, no nie bardzo mi się to uśmiecha, w razie nieprzewidzianej akcji wyrżnąć głową w kierę
Czyli muszę zobaczyć jak to jest rozwiązane w cabrio z końca produkcji, czyli tam była na pewno poducha ale jak były zrobione napinacze pasów i czy całkowicie usuneli linki, bo etka niejednoznacznie mi to wyjaśnia
Za bardzo jest też namieszane bo wiem że były audi 80 z samym procon-ten, były z procon-ten i poduszkami, ale słyszałem że były też z samymi poduchami, ale na ruskich etkach niebardzo można to zobaczyć bo jest jakiś odnośnik...
Spokojnie nick Kamikadze nie oznacza że na bezpieczeństwie mi nie zależy
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Te oznaczenia co podałeś to juz są z B8 B6/B7 mają jeszcze 01E, chyba że s4 to 0A3.Leo pisze:Skrzynie z B6/B7 to już są chyba skrzynie 0B1/0B2/0B3 i one nie pasują, musi być skrzynia 01E.
Jak niema czujnika to jest wtedy zaślepka także kwestia wsadzenia czujniczka.Kamikadze pisze:Wiem że mogły być 01E bez wyjścia na czujnik bo w nowszych modelach audi prędkość była brana z czujnika ABS - ale ten problem pomijam na razie.
Witam
Wiele czasu upłynęło, ale spokojnie projekt idzie do przodu powolutku...
Skrzynia zakupiona, trafiła się ładna od 2.5tdi czyli DQT uważana za jedną z bardziej pancernych, wada do mojego AAH to długie 4,5,6 biegi, ale to nie problem.
Łapy zamówione, wybierak od A6/passat b5 polift.
Proconten usunięty z kabiny, zastąpiony airbag naprawdę montaż airbag jest dziecinnie prosty. Do zestawu poszły pironapinacze pasów. Zabawa prosta, wystarczy podpiąć cztery kostki i cztery kabelki (+, -, diagnostyka i kontrolka)
Ja założyłem cały komplet z polifta łącznie z dechą, ale jak ktoś nie chce poduszki pasażera żeby dechy nie zmieniać, to w oryginale z jedną poduszką, poduszka pasażera była zastąpiona opornikiem.
Z pozostałych problemów:
1. Wał napędowy... ponoć od a4 b5 ale podporę ma inną, więc trzeba ją zmienić??
Znalazłem info że ponoć od B2 pasuje wał, ale czy wkładają go do coupe czy do limo to już nie wiem.
Nie wiem czy najlepiej nie będzie przerobić mój wał... skrócić, wymienić podporę, przeguby i dać do wyważenia.
2. Ja mam przeguby przy skrzyni homokinetyczne czyli kulowe, skrzynia ma wyjścia pod przegub tripod 130, czyli taki jak w automatach i AAH FWD.
Czy kielichy można zamienić ze skrzyni 01A do 01E (ze starej skrzyni do nowej) tylko w nowej sa przykręcane centralną śrubą na imbus a stare mają na końcu freza w skrzyni zabezpieczenie segera... czy na pewno jest zamienne???
Widzę że występowały też kielichy pod przegub 100 do skrzyni 01E ale nie mogę ich namierzyć
Wiele czasu upłynęło, ale spokojnie projekt idzie do przodu powolutku...
Skrzynia zakupiona, trafiła się ładna od 2.5tdi czyli DQT uważana za jedną z bardziej pancernych, wada do mojego AAH to długie 4,5,6 biegi, ale to nie problem.
Łapy zamówione, wybierak od A6/passat b5 polift.
Proconten usunięty z kabiny, zastąpiony airbag naprawdę montaż airbag jest dziecinnie prosty. Do zestawu poszły pironapinacze pasów. Zabawa prosta, wystarczy podpiąć cztery kostki i cztery kabelki (+, -, diagnostyka i kontrolka)
Ja założyłem cały komplet z polifta łącznie z dechą, ale jak ktoś nie chce poduszki pasażera żeby dechy nie zmieniać, to w oryginale z jedną poduszką, poduszka pasażera była zastąpiona opornikiem.
Z pozostałych problemów:
1. Wał napędowy... ponoć od a4 b5 ale podporę ma inną, więc trzeba ją zmienić??
Znalazłem info że ponoć od B2 pasuje wał, ale czy wkładają go do coupe czy do limo to już nie wiem.
Nie wiem czy najlepiej nie będzie przerobić mój wał... skrócić, wymienić podporę, przeguby i dać do wyważenia.
2. Ja mam przeguby przy skrzyni homokinetyczne czyli kulowe, skrzynia ma wyjścia pod przegub tripod 130, czyli taki jak w automatach i AAH FWD.
Czy kielichy można zamienić ze skrzyni 01A do 01E (ze starej skrzyni do nowej) tylko w nowej sa przykręcane centralną śrubą na imbus a stare mają na końcu freza w skrzyni zabezpieczenie segera... czy na pewno jest zamienne???
Widzę że występowały też kielichy pod przegub 100 do skrzyni 01E ale nie mogę ich namierzyć