[B3 1.8 PM] Nierówna praca zimnego silnika na benzynie
[B3 1.8 PM] Nierówna praca zimnego silnika na benzynie
Witam. Od dłuższego czasu (ponad rok) borykam sie z nierówną pracą silnika. Gdy odpalam zimny silnik na pb to bardzo nierówno chodzi i szarpie podczas jazdy oraz bardzo szybko schodzi z obrotów po wduszeniu sprzęgła. Wymienilem niebieski czujnik temperatury na EPS i nic nie pomogło. Dodam tylko ze gdy odlacze na chwile akumulator i podłącze go spowrotem to przez jakieś 2 dni jest w miare ok. Już mi ręce opadają. Nie mam pojęcia co może byx przyczyną. Mam instalacje lpg (chyba 2 gen. Bo z emulatorem sondy i silniczkiem krokowym). Gdy sie rozgrzeje do jakicha 50-60 stopni to juz chodzi dobrze. Na lpg również problem nie występuje nawet gdy przełącze go na zimnym silniku tuż po odpaleniu (wiem ze nie można i nie chce tego tobic dlatego muszę rozwiązać ten problem z pracą na benzie).
Coś mam dziwnie poogarnianą tą instalacje. Po pierwsze mam przelacznik b/g od gaźnikowca wstawiony i na pozycji I i 0 mam benzyne a na II gaz. Kontroler sondy lambda to Stag L plus i on na pewno jest zle poustawiany, opisze jak to u mnie wygląda (instrukcja do kontrolera: instrukcja pdf . Gdy auto chodzi na benzynie to zadna kontrolka na sterowniku aie nie świeci, przelaczam na gaz i świeci się na czerwono L1 i L3. Gdy dodam troche gazu zapala się na zielono L2 a L1 gaśnie (L3 świeci sie caly czas). Zerknąłem pod gume i zauwazylem ze wszystkie przełączniczki konfiguracyjne mam na OFF (tu na pewno jest coś zle). Poza tym ta L3 chyba nie powinna sie świecić. Wiecie moze jakie powinno byc prawidlowe ustawienie tego kontrolera dla silnika PM?
Ps. Temat powinien być chyba w dziale LPG więc jeśli jest taka możliwość to proszę o przeniesienie
Ps. Temat powinien być chyba w dziale LPG więc jeśli jest taka możliwość to proszę o przeniesienie
Ciekawe od czego jest sw1.
Odłączyłem akumulator i przelaczylem sw4. Niech jeszcze postoi na odłączonym i zobaczymy co sie stanie, czy pomoże.
[ Dodano: 2018-11-28, 08:59 ]
Nad tym autem wisi jakaś klątwa. Ogarniesz jedni to sie rozpada drugie. Tym razem stacyjka mi sie rozpadła. Została na zaplonie i nawet jak wyjme kluczyk to zaplon jest nadal. Nawet nie zdążyłem sprawdzić czy zmiana emulacji coś pomogła
Odłączyłem akumulator i przelaczylem sw4. Niech jeszcze postoi na odłączonym i zobaczymy co sie stanie, czy pomoże.
[ Dodano: 2018-11-28, 08:59 ]
Nad tym autem wisi jakaś klątwa. Ogarniesz jedni to sie rozpada drugie. Tym razem stacyjka mi sie rozpadła. Została na zaplonie i nawet jak wyjme kluczyk to zaplon jest nadal. Nawet nie zdążyłem sprawdzić czy zmiana emulacji coś pomogła
- emvelmuszka
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 03 sty 2018, 12:59
Hej, moje 2.0 ABT z LPG IIgen też bardzo szarpało na benzynie, zimny silnik i na ciepłym w zasadzie też. Wymieniony filtr paliwa, co nic nie dało, chociaż stary był od nowości. Silnik odpalałem na benzynie i kiedy pojawiło się jakieś 50 stopni przełączałem na gaz.
Co do szarpania usłyszałem raz że prawdopodobnie mam zatem zabrudzony wtrysk od zbyt długiej jazdy na LPG, i mi polecili jakiś dodatek do paliwa czyszczący wtrysk. Wiec zalałem do baku VPower 95 (teraz już E5) i pojezdziłem na samej benzynie jakieś 200km. Oprócz tego kiedy zostawiam samochód na noc przed zgaszeniem też przełaczam żeby jakieś 3 minutki szedł na Pb "na dobranoc"
I już wszystko chodzi idealnie
Co do szarpania usłyszałem raz że prawdopodobnie mam zatem zabrudzony wtrysk od zbyt długiej jazdy na LPG, i mi polecili jakiś dodatek do paliwa czyszczący wtrysk. Wiec zalałem do baku VPower 95 (teraz już E5) i pojezdziłem na samej benzynie jakieś 200km. Oprócz tego kiedy zostawiam samochód na noc przed zgaszeniem też przełaczam żeby jakieś 3 minutki szedł na Pb "na dobranoc"
I już wszystko chodzi idealnie