Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 PM] Dwa pytania o TPS

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
qwerty12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 11 paź 2018, 09:33

[b3 PM] Dwa pytania o TPS

Post autor: qwerty12 » 08 gru 2018, 19:54

Tps ma cztery złączki, stojąc przodem do auta lewa złączka to masa, na środkowych dwóch rezystancja zmieniająca się wraz z ruchem przepustnicy, prawy styk z lewym mają stałą rezystancję niezależnie od ruchów przepustnicy. I teraz:
1. Mierzyłem rezystancję w całym zakresie. Wartości trochę z głowy podam, ale powiedzmy na zamkniętej przepustnicy 1.8KOhm, na otwartej 2,5k. Przy zamykaniu przepustnicy z pełnego otwarcia najpierw rezystancja lekko rośnie, do około 2,8K i dopiero później zaczyna maleć. Na obu środkowych pinach względem masy się tak dzieje. To kwalifikuje tps do wymiany, czy można go jakoś czyścić?
2. Podpinam instalację lpg stag100. Mam na schemacie jeden kabel do podpięcia do tps. W którą złączkę mam trafić? Do wyboru mam masę, dwie na których zmienia się rezystancja i czwartą ze stałą rezystancją. Moim zdaniem chodzi o jedną ze środkowych, ale czy ma znaczenie w którą się wepnę?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 08 gru 2018, 21:55

qwerty12 pisze:ale czy ma znaczenie w którą się wepnę?
Nie ma bo i tak sobie w programie ustawiasz próg napięcia z TPS.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl