Tps ma cztery złączki, stojąc przodem do auta lewa złączka to masa, na środkowych dwóch rezystancja zmieniająca się wraz z ruchem przepustnicy, prawy styk z lewym mają stałą rezystancję niezależnie od ruchów przepustnicy. I teraz:
1. Mierzyłem rezystancję w całym zakresie. Wartości trochę z głowy podam, ale powiedzmy na zamkniętej przepustnicy 1.8KOhm, na otwartej 2,5k. Przy zamykaniu przepustnicy z pełnego otwarcia najpierw rezystancja lekko rośnie, do około 2,8K i dopiero później zaczyna maleć. Na obu środkowych pinach względem masy się tak dzieje. To kwalifikuje tps do wymiany, czy można go jakoś czyścić?
2. Podpinam instalację lpg stag100. Mam na schemacie jeden kabel do podpięcia do tps. W którą złączkę mam trafić? Do wyboru mam masę, dwie na których zmienia się rezystancja i czwartą ze stałą rezystancją. Moim zdaniem chodzi o jedną ze środkowych, ale czy ma znaczenie w którą się wepnę?