[2.0 ABK 1991 Coupe] Problem z ECU- problem rozwiązany
[2.0 ABK 1991 Coupe] Problem z ECU- problem rozwiązany
Witam, kupiłem niedawno nowe ECU, ale po podłączeniu auto nie odpala.Może chodzi o immo Przepuszczam, że takowego w aucie nie posiadam, bo nie świeci się kontorolka z samochodem i kluczem przy odpalaniu, ale czy to możliwe, że ECU 'posiada' immobilizer i dlatego audi nie odpala ?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 10 gru 2018, 17:41 przez Fafik789, łącznie zmieniany 3 razy.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
wybacz ale gdyby tak było to nie pisał byś na forum z prośbą o pomoc tylko naprawił by Ci i po problemie a tak nie jestFafik789 pisze:Mechanik ogarnięty i raczej wie co mówi, na VAGu nie byłem
A skąd my mamy wiedzieć dlaczego nie odpala na drugim? być może faktycznie jak Jarewa, stwierdził że jest uszkodzony ale przez neta nikt tego nie stwierdzi a może gdzieś coś w wiązce siedzi.
A jak wrócisz do swojego to odpala?
ps nadal temat nie ma opisy problemu! a nie chodzi mi o rozpisanie tylko o temat.
Już zmieniony, nie zczaiłem
A co do mechanika to wcześniej odłączył on wtyczkę idącą od ECU do silniczka krokowego i ustwiał krokowca na sztywno, w lato wszystko było super, ale w zimę przy odpalaniu ma za niskie obroty. Dlatego też trzeba podłączyć wtyczkę do krokowca, ale jak napisałem wcześniej czasami chodzi idelanie, a czasmi zaczyna falować.
Pytałem o ECU, bo nigdzie nie znalazłem podobnego wątku, ale pewnie jest tak jak Kolega wyżej napisał, że może być uszkodzony, bo rzeczywiście gdyby był problem z immo to odpalałby i gasł
Na starym bez problemu odpala, nawet gdy podmieniałem 3 razy
A co do mechanika to wcześniej odłączył on wtyczkę idącą od ECU do silniczka krokowego i ustwiał krokowca na sztywno, w lato wszystko było super, ale w zimę przy odpalaniu ma za niskie obroty. Dlatego też trzeba podłączyć wtyczkę do krokowca, ale jak napisałem wcześniej czasami chodzi idelanie, a czasmi zaczyna falować.
Pytałem o ECU, bo nigdzie nie znalazłem podobnego wątku, ale pewnie jest tak jak Kolega wyżej napisał, że może być uszkodzony, bo rzeczywiście gdyby był problem z immo to odpalałby i gasł
Na starym bez problemu odpala, nawet gdy podmieniałem 3 razy
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Fafik789 pisze:A co do mechanika to wcześniej odłączył on wtyczkę idącą od ECU do silniczka krokowego i ustwiał krokowca na sztywno, w lato wszystko było super, ale w zimę przy odpalaniu ma za niskie obroty. Dlatego też trzeba podłączyć wtyczkę do krokowca, ale jak napisałem wcześniej czasami chodzi idelanie, a czasmi zaczyna falować.
O jap... zmien mechanika bo tylko kosztów ci narobił. I żeby wiecej nie narobił.
Wogóle temat jakaś lipa b3 i ABK?? jakiś swap???
"B4" i abk. Poza tym nie bardzo rozumiem gdzie narobił kosztów. Zrobił coś co zdawało egzamin w lato i nadmienił, że trzeba wymienić ECU, żeby było wszystko dobrze w późniejszym czasie
[ Dodano: 2018-12-09, 23:20 ]
Ale temat tego nie dotyczył, więc nie ma sensu dalej ciągnąć tematu o falowaniu. Wymienię ECU, pewnie jest jak stwierdziłeś i napiszę rezultat.
[ Dodano: 2018-12-09, 23:20 ]
Ale temat tego nie dotyczył, więc nie ma sensu dalej ciągnąć tematu o falowaniu. Wymienię ECU, pewnie jest jak stwierdziłeś i napiszę rezultat.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Właśnie on do tego doprowadził tym:Fafik789 pisze:Ale temat tego nie dotyczył, więc nie ma sensu dalej ciągnąć tematu o falowaniu
Teraz szukaj sobie nowej przepustnicy bo ci przekręcił i silnik nie wchodzi w tryb stabilizacji biegu jałowego. Tak że nawet nie ma co podłączać nastawnika bo i tak nie będzie działał jest przestawiony tps.Fafik789 pisze:A co do mechanika to wcześniej odłączył on wtyczkę idącą od ECU do silniczka krokowego i ustwiał krokowca na sztywno
Jednak mechanik miał rację , ECU wymienione, tamto było padniete, teraz chodzi super. Na ssaniu lekko ponad 1000 pod na 800 i się stabilizuje. Nic nie faluje, na zimnym od strzała. Dziękuję za poradę z wymianą ECU. Temat rozwiązany i do zamknięcia.
[ Dodano: 2019-03-15, 12:57 ]
"Ten się śmieje kto się śmieje ostatni"
Wygląda na to, że opisany że jednak Kolega Jarewa może mieć racje. Jakie są objawy przestawionego TPS ?
Otóż teraz po puszczeniu gazu auto szarpni mi 2-3 razy, im większy bieg i większe obroty tym mniejsze odczucie, natomiast na bigu 1-2 biegu szarpie jakbym robił zajączki w nauce jazdy
[ Dodano: 2019-03-15, 12:57 ]
"Ten się śmieje kto się śmieje ostatni"
Wygląda na to, że opisany że jednak Kolega Jarewa może mieć racje. Jakie są objawy przestawionego TPS ?
Otóż teraz po puszczeniu gazu auto szarpni mi 2-3 razy, im większy bieg i większe obroty tym mniejsze odczucie, natomiast na bigu 1-2 biegu szarpie jakbym robił zajączki w nauce jazdy
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
No właśnie taki... Zalewanie przy hamowaniu silnikiem dodatkowo brak stabilizacji begu jałowego, to że na wolnym chodzi równo wcale nie oznacza ze silnik stabilizuje. Stabilizacje określa się na obciążonym silniku reczny zaciągniety wbijamy bieg, gaz bieg jałowy i popuszczamy sprzęgło powoli by obciązyć silnik jak obroty spadają mniej o 200 niż normalnie w sickamy sprzegło obroty mają podskoczyć do powyżej 1,5tyś około 2tyś i spaść po chwili na bieg jałowy 800-950