[B4 2.0 ABT] Delikatne drgania pedałów podczas jazdy.
[B4 2.0 ABT] Delikatne drgania pedałów podczas jazdy.
Witam silnik ABT + LPG. skrzynia manualna. Objawy na obu paliwach identyczne.
Podczas postoju (uruchomiony) i jazdy delikatnie czuć na stopach jak drga pedałami (gaz, sprzęgło). Po jeździe mam wrażenie ,że zsiadłem z pralki po wirowaniu.
Ponadto często zdarza się że daję ostro w palnik np. bieg drugi do 60-70kmh i wrzucam szybo trzeci bieg. Obroty spadają, i auto jakby miało "dziurę" przez 1 sekundę, ledwo ciągnie i zaraz po tym moc wraca i ciągnie jak trzeba. Nie na strzał tylko płynnie, jakbym jechał automatem. To dzieje się na każdym biegu przy ostrzejszej jeździe. Na delikatnej zmianie biegów tego nie ma albo nie odczuwam.
Szukam przyczyny obu usterek. Co sprawdzić?
Podczas postoju (uruchomiony) i jazdy delikatnie czuć na stopach jak drga pedałami (gaz, sprzęgło). Po jeździe mam wrażenie ,że zsiadłem z pralki po wirowaniu.
Ponadto często zdarza się że daję ostro w palnik np. bieg drugi do 60-70kmh i wrzucam szybo trzeci bieg. Obroty spadają, i auto jakby miało "dziurę" przez 1 sekundę, ledwo ciągnie i zaraz po tym moc wraca i ciągnie jak trzeba. Nie na strzał tylko płynnie, jakbym jechał automatem. To dzieje się na każdym biegu przy ostrzejszej jeździe. Na delikatnej zmianie biegów tego nie ma albo nie odczuwam.
Szukam przyczyny obu usterek. Co sprawdzić?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Jak już w czacie pisałem, w takich sytuacjach bym sprawdził wszystkie poduszki silnika i skrzyni, łącznie z odbojem przednim czy nigdzie nie dotyka i czy w szynie równy odstęp jest góra-dół. Pamiętaj, że także kiepskie zamienniki poduszek robią masakrę we wnętrzu auta - montować należy tylko oryginały (w tym mogą być sprawne niewyklepane używane) albo bardzo dobre zamienniki. Jakikolwiek Topran itp. odpada.
tego nie byłbym aż taki pewny,ale jak nie zapomne to sprawdzę w necie znalazłem tylko jeden temat na tą chwile gdzie mierzono automat do odcinki z silnkiem 2,6 oczywiscie skrzynia blokowana na kazdym biegu jedynka wychodziła do 65km,a dwójka do 110,trójka granice 155-175Jarewa pisze:Zależne od skrzyni 1 max przy CDY okolo 90km/h albo koło 95 do odcinki jakoś tak.
[ Dodano: 2018-12-10, 17:57 ]
dalej znalazłem ABK gdzie mamy do 75,do 120,do 160
wykres juz wklejany wcześniej na to forum https://www.fotosik.pl/zdjecie/a5477eefcb314e8f
Chyba źle odczytałeś. Z dwójki na trójkę, panowie ... ja tutaj brawurowej jazdy nie używam za wiele a już na pewno nie tym silnikiem . Generalnie czasami trzeba przeskoczyć na światłach, gdzieś podpędzić tę limuzynę tyle jeszcze ten staruszek potrafi dać z siebie. Skrzynię mam CDY - sprawdziłem na wlepce w bagażniku (a czy taka na pewno to nie mam pojęcia).Ven0n pisze:Sorrki za offtopa, ale:
To 2.0 ABT idzie 70km/h na jedynce pogonić ?
Ja już przy 90km/h marzę o 6-tym biegu...
Panowie , że tak powiem... nie uciekajmy od tematu. Vmax na danym biegu to przydatna informacja aczkolwiek nie w tym leży problem.
Poduchy sprawdzone będą w środę. Jeżeli na złomie nie znajdę dobrych to będzie trzeba kupić nowe. Ile już znalazłem. Dwie pod silnik i dwie pod skrzynię, jedna przy chłodnicy, natomiast jakiej firmy to na forum jest też nieco informacji.
Bardziej zastanawia mnie dlaczego tak "zaciąga" po wrzuceniu na bieg i ostrym przyciśnięciu na pedał gazu. Jedynka ma czasami ciężko wejść. A przy okazji. Jadę sobie na jakimś biegu to po puszczeniu pedału gazu czuć jak pociąga delikatnie, odpuszcza, pociąga i odpuszcza. Sprzęgło się kończy?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Słyszałem, że m.in. kończąca się sonda może powodować opóźnienia w reakcji na gaz.vangorre pisze:dlaczego tak "zaciąga" po wrzuceniu na bieg i ostrym przyciśnięciu na pedał gazu
Co do:
... to zastanawia mnie u Ciebie kondycja łożyska igiełkowego w wale korbowym oraz luz na przegubie wybieraka zmiany biegów. Na sam początek sprawdziłbym czy dobrze wysprzęgla.vangorre pisze:Jedynka ma czasami ciężko wejść
Masz na myśli takie "żabkowanie"? A jak na postoju na luzie naciskasz i puszczasz pedał sprzęgła to słyszysz jakieś szmery?vangorre pisze:po puszczeniu pedału gazu czuć jak pociąga delikatnie, odpuszcza, pociąga i odpuszcza. Sprzęgło się kończy?
Nie wiem, czy na szrocie znajdziesz porządne poduszki, jakby celować w używane to wolałbym ładne OEMowe, koło mnie w Kębłowie za 140 zł kupiłem w bardzo dobrym stanie + guma odboju przedniego za jakieś 12 zł w hurtowni nowa. Nówki poduszki to podejrzewam, że pewnie Lemfoerder byłyby OK, a BOGE czy AVON no to już wiadomo, że 100% dobre, ale jak wspominałeś trochę o tym na forum już było.
ciekawa uwaga!h/k pisze:Słyszałem, że m.in. kończąca się sonda może powodować opóźnienia w reakcji na gaz.vangorre pisze:dlaczego tak "zaciąga" po wrzuceniu na bieg i ostrym przyciśnięciu na pedał gazu
nie wiem jak to sprawdzić, rzuce temat mechanikowi.h/k pisze: ... to zastanawia mnie u Ciebie kondycja łożyska igiełkowego w wale korbowym oraz luz na przegubie wybieraka zmiany biegów. Na sam początek sprawdziłbym czy dobrze wysprzęgla.
Masz na myśli takie "żabkowanie"? A jak na postoju na luzie naciskasz i puszczasz pedał sprzęgła to słyszysz jakieś szmery?vangorre pisze:po puszczeniu pedału gazu czuć jak pociąga delikatnie, odpuszcza, pociąga i odpuszcza. Sprzęgło się kończy?
Nie wsłuchiwałem się ale sprawdze następnym razem.
Olej w skrzyni biegów jest, poduszka silnika od strony kierowcy jest rozwalona. Prawa wygląda ok. Chyba kupię coś nowego markowego.
Silnik czasami "przebiera" czuć na budzie jak nieodpowiednio pracuje przez ułamek sekundy i przenosi drgania na kastę auta. Temu muszę się przyjrzeć.
Gdyby coś jeszcze wpadło komuś do głowy to wpisujcie
-------------------------Edycja
Nie wiem co się stało ale po wymianie gum na drążku kierowniczym i sprawdzeniu płynu w skrzyni, biegi wchodzą prawidłowo. Bardziej miękko i nie ma poblemu z wrzuceniem jedynki. Chyba ,że to jakiś kilkurazowy przypadek. Dolałem tez oleju do silnika to przestało klepać (1 sek.) przy odpaleniu. Ciszej pracuje. Jednak i tak trzeba się silnikowi przyjrzeć bo czasami zarzuca jakimś przebieraniem (osobny temat). Swoją drogą chyba zmęczę kolegę na wymianę tej poduchy pod silnikiem. Zobaczę czy to przypadkiem nie jest winą tego przebierania.
Odnośnie skrzyni to nie słyszałem żadnych dźwięków ale mam wrażenie ,że nie jestem tak wyczulony jak osoby bardziej doświadczone w tym temacie.
Cały "wózek" wymaga wymiany gum, ma luzy. Podczas jazdy przy większych prędkościach nie czuć tego "przylepiania" do drogi. Auto jakby lekko nosiło (jedzie prosto).h/k pisze:A przypadkiem nie chodzi o przegub wybieraka skrzyni? Jeśli tak, to gdzie kupiłeś?vangorre pisze:po wymianie gum na drążku kierowniczym
Może szczęśliwe jednak inne elementy poza poduszką (lub poduszkami) teraz są OK, ale niech sprawdzi mechanik to będzie potwierdzenie.
Niestety nie wiem ile elementów trzeba wymienić w wózyku (zakładam ,że wszystkie gumy) i jakie koszty za same materiały. Ktoś podpowie?
Poduszę pod silnik zamawiam pojutrze, przy okazji zamówiłbym elementy do wózyka. Przyjdzie przed nowym rokiem to jeszcze się to ogarnie razem z wymianą oleju i zrobieniem innych pomniejszych. Powoli nabiera to auto kształtu jaki chciałem mieć.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Jak patrzyłem z ciekawości po cenach w iParts to wychodzi ok. 100 zł na 4 tuleje wózka. Kilka osób pisało, że lepiej wziąć te pod złe drogi (więcej gumy). Zwróć uwagę jakiej średnicy masz gwinty śrub mocujących.vangorre pisze:Niestety nie wiem ile elementów trzeba wymienić w wózyku (zakładam ,że wszystkie gumy) i jakie koszty za same materiały. Ktoś podpowie?
Przemyśl i się upewnij czy pozostałe 3 poduszki i odbój są w porządku, bo komfort sporo na tym cierpi, co zresztą wcześniej tu pisałem.vangorre pisze:Poduszę pod silnik zamawiam pojutrze, przy okazji zamówiłbym elementy do wózyka. Przyjdzie przed nowym rokiem to jeszcze się to ogarnie razem z wymianą oleju i zrobieniem innych pomniejszych.
No i w porządku. Dodam też, że dobrze zrobiona 80tka daje naprawdę przyzwoity komfort jazdy.vangorre pisze:Powoli nabiera to auto kształtu jaki chciałem mieć.