[B4 2.0 ABK] swap [2.2 KZ] - regulacja dawki paliwa
[B4 2.0 ABK] swap [2.2 KZ] - regulacja dawki paliwa
Witam Posiadam audi 80 B4 w którym seryjnie był silnik 2.0 benzyna, został zmieniony na silnik 2.2 wolnossący z audi 100. Silnik 2.2 miał system wtrysku kjetronic który został zastąpiony standardową listwą wtryskową z wtryskami od v8.
Silnik 2.2 jest na aparacie zapłonowym, nie posiada czujnika położenia wału oraz sondy. A wcześniejszy 2.0 posiadał.
Silnik odpala na samostarcie i pochodzi chwile na benzynie, ale nie jest w stanie utrzymać wolnych obrotów.
Czy na seryjnym komputerze z 2.0 jestem wstanie to wyregulować, jeśli tak to, prosił bym o pomoc jak wystroić silnik, jaki najprostszy program,interfejs należy zakupić by móc wyregulować dawkę paliwa.
Sonda lambda ma być wpięta, może zostać seryjna z 2.0 ?
Bez problemu ogarnę używanie programu i edycję kodu potrzebuję tylko podpowiedzi pokierowania od obeznanych w temacie. Auto jest moje chce to sam zrobić, silnik ma być modyfikowany w przyszłości.
Z góry dzięki za pomoc.
Silnik 2.2 jest na aparacie zapłonowym, nie posiada czujnika położenia wału oraz sondy. A wcześniejszy 2.0 posiadał.
Silnik odpala na samostarcie i pochodzi chwile na benzynie, ale nie jest w stanie utrzymać wolnych obrotów.
Czy na seryjnym komputerze z 2.0 jestem wstanie to wyregulować, jeśli tak to, prosił bym o pomoc jak wystroić silnik, jaki najprostszy program,interfejs należy zakupić by móc wyregulować dawkę paliwa.
Sonda lambda ma być wpięta, może zostać seryjna z 2.0 ?
Bez problemu ogarnę używanie programu i edycję kodu potrzebuję tylko podpowiedzi pokierowania od obeznanych w temacie. Auto jest moje chce to sam zrobić, silnik ma być modyfikowany w przyszłości.
Z góry dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony 16 gru 2018, 21:40 przez farel123, łącznie zmieniany 2 razy.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Z 4 cylindrowych silników w B4kach tylko 1.6 miał czujnik położenia wału a reszta latała na samym aparacie.farel123 pisze:Silnik 2.2 jest na aparacie zapłonowym, nie posiada czujnika położenia wału oraz sondy. A wcześniejszy 2.0 posiadał.
Jaki to silnik 2.2? Bo 2.2 turbo 10V miał dwa czujniki położenia wału a aparat służył tylko do identyfikacji kiedy tłok na cylindrze 1 ma suw sprężenie-praca (dlatego aparaty z silników, które miały czujniki położenia wału mają tylko jedno wycięcie na tarczy impulsatora a nie 4-5 do generowania iskry na każdy cylinder).
Możliwość zgrania/wgrania programu przez interfejs dopiero pojawiło się bliżej 2000 roku. Tutaj nawet nie wiem czy w adaptacjach przez vaga są jakieś kilkuprocentowe korekty.Czy na seryjnym komputerze z 2.0 jestem wstanie to wyregulować, jeśli tak to, prosił bym o pomoc jak wystroić silnik, jaki najprostszy program,interfejs należy zakupić by móc wyregulować dawkę paliwa.
Do samodzielnego strojenia najprościej by było wsadzić jakiś sterownik tuningowy bo z digifanta to trzeba by wyciągać pamięć i modyfikować program (co też bez opisu zawartości pamięci nie jest łatwe).
Chyba że próbować modyfikować mechanicznie przepływomierz aby sygnał przy danym poborze powietrza odpowiadał temu co silnik potrzebuje w paliwie.
Nie mówiąc że bez modyfikacji pamięci odcinkę będziesz miał niżej bo 5 cylindrówka daje 5 sygnałów na dwa oborty wału a nie 4.
maciek889, Dzięki, silnik wolnossący Ok, czyli do kompa z 2.0 nie ma możliwości edycji przez interfejs, jedynie przeróbka wsadu pamięci a to się wiąże z mega pojęciem, a bez opisu wsadu brak szans jak dobrze rozumiem.
Najprostszym rozważaniem będzie zaadaptować jakiś tzw. Digital Ecu Cheater, tak ? Jest ktoś tutaj kto podpowie jaki wystarczy i najlepiej kupić oraz jaki sprzęt do jego zaprogramowania i jakie czujniki w silniku są niezbędne. Czy przy zakupie takiego DEC dostaję się jakąś instrukcje i program do programowania ?
Chyba, że lepiej by było użyć jakiegoś nowszego ecu z innego samochodu ?
Pozdr
Najprostszym rozważaniem będzie zaadaptować jakiś tzw. Digital Ecu Cheater, tak ? Jest ktoś tutaj kto podpowie jaki wystarczy i najlepiej kupić oraz jaki sprzęt do jego zaprogramowania i jakie czujniki w silniku są niezbędne. Czy przy zakupie takiego DEC dostaję się jakąś instrukcje i program do programowania ?
Chyba, że lepiej by było użyć jakiegoś nowszego ecu z innego samochodu ?
Pozdr
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
No do DECa chyba tylko byś potrzebował czujnika temperatury powietrza za 15zł którego się wsadza zamiast wtryskiwacza rozruchowego.
Do strojenia DECa/ECU mastera DET 3 potrzebujesz jedynie komputera z przynajmniej Windowsem XP oraz dobrze by było mieć sondę szerokopasmową do badania składu spalin podczas strojenia.
Program do tego masz na stronie producenta, którym możesz stroić w czasie rzeczywistym tzn. po każdym kliknięciu widzisz efekt. Kabel też dostajesz w zestawie.
Wpinasz go w czujnik halla, który masz w aparacie, zasilanie czujniki temperatury powietrza i płynu, wtryskiwacze, wężyk do wbudowanego mapsensora chyba praktycznie tyle z podłączania.
Jedynie przydałby się wsadzić zapłon z 5 cylindrówki (np. sterownik zapłonu z NG) czy po prostu podpiąć cewkę+moduł zapłonowy prosto do tuningowego sterownika i w nim zrobić mapę wyprzedzenia zapłonu.
Do strojenia DECa/ECU mastera DET 3 potrzebujesz jedynie komputera z przynajmniej Windowsem XP oraz dobrze by było mieć sondę szerokopasmową do badania składu spalin podczas strojenia.
Program do tego masz na stronie producenta, którym możesz stroić w czasie rzeczywistym tzn. po każdym kliknięciu widzisz efekt. Kabel też dostajesz w zestawie.
Wpinasz go w czujnik halla, który masz w aparacie, zasilanie czujniki temperatury powietrza i płynu, wtryskiwacze, wężyk do wbudowanego mapsensora chyba praktycznie tyle z podłączania.
Jedynie przydałby się wsadzić zapłon z 5 cylindrówki (np. sterownik zapłonu z NG) czy po prostu podpiąć cewkę+moduł zapłonowy prosto do tuningowego sterownika i w nim zrobić mapę wyprzedzenia zapłonu.
Silnik odpala i pracuje ale nie chodzi jak powinien więc został zakupiony Digital Ecu Tuner DET III plus z map sensorem i sonda szerokopasmowa.
Wiem, że bez doświadczenia z takimi urządzeniami można samemu coś "kabum", ale szanowni tunerzy którzy mieli mi to zrobić wystawili się któryś raz z koleii więc, stwierdziłem że zapytam o pomoc tutaj.
Na razie chciałbym wykonać właściwe podłączenie DET3 z ECU w audi na stronie producenta:
http://www.ecumaster.com/wp/wp-content/ ... agrams.pdf
nie ma schematu pod ten komputer, przypominam że w silniku nie ma czujnika położenia wału i jest aparat zapłonowy.
Czy jest ktoś w stanie pomóc w podłączeniu DET-a ?
Czy ten schemat digifanta jest dobry: https://obrazki.elektroda.pl/7646943200_1479588717.jpg ??
Wiem, że bez doświadczenia z takimi urządzeniami można samemu coś "kabum", ale szanowni tunerzy którzy mieli mi to zrobić wystawili się któryś raz z koleii więc, stwierdziłem że zapytam o pomoc tutaj.
Na razie chciałbym wykonać właściwe podłączenie DET3 z ECU w audi na stronie producenta:
http://www.ecumaster.com/wp/wp-content/ ... agrams.pdf
nie ma schematu pod ten komputer, przypominam że w silniku nie ma czujnika położenia wału i jest aparat zapłonowy.
Czy jest ktoś w stanie pomóc w podłączeniu DET-a ?
Czy ten schemat digifanta jest dobry: https://obrazki.elektroda.pl/7646943200_1479588717.jpg ??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
W trybie piggyback i sterowniku ABK dalej zostanie ci odcinka na 5200 bo wtedy dalej masz impulsy wtrysku generowane przez seryjny komputer.
Do tego po konwersji przepływomierza na map sensor ciężko uzyskać zadowalającą reakcje na wciśnięcie pedału gazu.
Chyba lepszą opcją byłoby użycie DET3 w trybie fuel implant + wrzucenie sterownika zapłonu od NG albo podłączenie modułu zapłonowego bezpośrednio pod DET3 (tylko wtedy nie będziesz miał czujnika spalania stukowego).
Jak chcesz to mogę ci rozpisać którąś z tych wersji.
[ Dodano: 2019-01-29, 18:30 ]
Do tego po konwersji przepływomierza na map sensor ciężko uzyskać zadowalającą reakcje na wciśnięcie pedału gazu.
Chyba lepszą opcją byłoby użycie DET3 w trybie fuel implant + wrzucenie sterownika zapłonu od NG albo podłączenie modułu zapłonowego bezpośrednio pod DET3 (tylko wtedy nie będziesz miał czujnika spalania stukowego).
Jak chcesz to mogę ci rozpisać którąś z tych wersji.
[ Dodano: 2019-01-29, 18:30 ]
Były dwie wersje w ABK, można odróżnić po ilości pinów sterownika zmiana badajże była w okolicy 1994 roku.farel123 pisze:Czy ten schemat digifanta jest dobry: https://obrazki.elektroda.pl/7646943200_1479588717.jpg ??
Ok czyli opcja z limitem obrotów do 5200 odpada.
Natomiast druga brzmi lepiej tyle że brak tego czujnika pewnie powoduje większe ryzyko przed uszkodzeniem, czy brak czujnika to jest poważny problem ?
Czy sterownik zapłonu od NG to ten: https://thumbs.img-sprzedajemy.pl/1000x ... 180067.jpg
Może istnieje opcja zaadaptowania do auta jakiegoś nowszego ecu np. z jakiejś audi A4 2.0 i wtedy DET jako piggyback ?
Chciałbym wybrać najodpowiedniejszą opcje żeby było tak jak ma być.
Dzięki wielkie.
[ Dodano: 2019-01-29, 19:15 ]
tak wyglądają piny w sterowniku tym co jest: https://ibb.co/Q8n1Vr4
Natomiast druga brzmi lepiej tyle że brak tego czujnika pewnie powoduje większe ryzyko przed uszkodzeniem, czy brak czujnika to jest poważny problem ?
Czy sterownik zapłonu od NG to ten: https://thumbs.img-sprzedajemy.pl/1000x ... 180067.jpg
Może istnieje opcja zaadaptowania do auta jakiegoś nowszego ecu np. z jakiejś audi A4 2.0 i wtedy DET jako piggyback ?
Chciałbym wybrać najodpowiedniejszą opcje żeby było tak jak ma być.
Dzięki wielkie.
[ Dodano: 2019-01-29, 19:15 ]
tak wyglądają piny w sterowniku tym co jest: https://ibb.co/Q8n1Vr4
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Teraz paliwo mamy raczej stałej jakości to nie powinno być problemu jeśli samemu się nie ustawi wyprzedzenia na pograniczu spalania stukowego. Nawet można wstawić aparat zapłonowy z mechaniczną regulacją wyprzedzenia zapłonu to nie trzeba będzie stroić zapłonu elektronicznie.farel123 pisze:Natomiast druga brzmi lepiej tyle że brak tego czujnika pewnie powoduje większe ryzyko przed uszkodzeniem, czy brak czujnika to jest poważny problem ?
Tak to ten. Tylko dobrze by było dorwać go z wtyczką.farel123 pisze:Czy sterownik zapłonu od NG to ten: https://thumbs.img-sprzedajemy.pl/1000x ... 180067.jpg
Nie bardzo, bo raz że to też jest 4 cylindrowe (problem z odcinką) i ma czujnik indukcyjny na wale.farel123 pisze:Może istnieje opcja zaadaptowania do auta jakiegoś nowszego ecu np. z jakiejś audi A4 2.0 i wtedy DET jako piggyback ?
Jedynie wczesne VW Transportery T4 2.5 na digifancie miały tak jak wolnossące 5 cylindrowe audi tylko czujnik wałka. Tylko przepustnicę trzeba by było jakoś zaadaptować, bo tamta miała już potencjometryczny czujnik.
[ Dodano: 2019-01-29, 19:28 ]
To masz starszą wersje: https://audi80.pl/download.htm?id=8800farel123 pisze:tak wyglądają piny w sterowniku tym co jest: https://ibb.co/Q8n1Vr4
maciek889,
Jeszcze jak coś mam ecu z audi 100 2.2 może on by coś ułatwił ?
To według ciebie lepiej wykorzystać ten sterownik zapłonu od NG czy nie ma sensu ?
W tej chwili jest aparat zapłonowy z regulacją podciśnieniową.
Jak podłączyć wtryski pod DETA w instrukcji podają tylko przykłady z parzystą liczbą wtrysków, a max. 4 na wyjście, są dwa wyjścia więc jedno 2 drugi 3 wtryski ?
Mógłbyś to podłączenie jakoś rozpisać, powoli( cały czas coś doczytuje w miarę wolnego czasu) che zacząć działać.
Dzięki Wielki
Jeszcze jak coś mam ecu z audi 100 2.2 może on by coś ułatwił ?
To według ciebie lepiej wykorzystać ten sterownik zapłonu od NG czy nie ma sensu ?
W tej chwili jest aparat zapłonowy z regulacją podciśnieniową.
Jak podłączyć wtryski pod DETA w instrukcji podają tylko przykłady z parzystą liczbą wtrysków, a max. 4 na wyjście, są dwa wyjścia więc jedno 2 drugi 3 wtryski ?
Mógłbyś to podłączenie jakoś rozpisać, powoli( cały czas coś doczytuje w miarę wolnego czasu) che zacząć działać.
Dzięki Wielki
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Coś schematów do żadnego 2.2 nie mogę znaleźć aby wiedzieć co to może być. Jak coś to daj zdjęcie jak to wygląda.farel123 pisze:Jeszcze jak coś mam ecu z audi 100 2.2 może on by coś ułatwił ?
To może on zostać, bo raczej sam lepiej nie ustawisz zapłonu elektronicznie niż to co jest z tego aparatu. Tylko trzeba by podłączyć do tego aparatu moduł zapłonowy (ten z ABK ma już moduł tylko pewnie trzeba by dać rezystor pull-up) aby sterował cewką i do tego dopiąć jeszcze DET3 aby miał sygnał obrotów.farel123 pisze:W tej chwili jest aparat zapłonowy z regulacją podciśnieniową.
Wtryskiwacze będą działać nawet nieparzyste. Nawet dla pewności że z te 4 nie będą się otwierać wolniej niż te 3 (większe obciążenie linii z czterema bo większe obciążenie=mniejsze napięcie przez straty na kablach) to można oba wyjścia połączyć razem i ustawić aby na obu sygnał pojawiaj się jednocześnie.
Pewnie będziesz chciał wykorzystać tą wiązkę którą masz po ABK? To bym narysował jak podłączyć z jej wykorzystaniem, choć niektóre rzeczy trzeba będzie przerobić/przedłużyć.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Z załączniku wczesna wersja podłączenia. Podłączasz bez oryginalnego komputera od ABK tylko wykorzystujesz kable na wtyczce. Dla pewności później sprawdzę ze schematem od ABK z innego źródła. W tej wersji pompa paliwa będzie cały czas pracować po zapłonie bo trzeba by wsadzić jeszcze tranzystor aby użyć wyjścia frequency out do sterowania przekaźnika pompy.
Jakbyś podłączył to przed wpięcie DET3 w okablowaną wtyczkę sprawdź czy nie masz napięcia na pinach 13, 15 i 16. I czy masz plus na 1 i masę na 1 i 19.
Jak masz niesprawną sondą wąskopasmową na samochodzie albo nie masz jej wcale to nie podłączaj nic do pinu 2 DET3.
Będziesz musiał przdłużyć przewody do czujników temperatury płynu szczególnie 2 pinowy. I przedłużyć przewody z pinów 4 i 1 przepływmierza aby użyć ich do czujnika temperatury powietrza.
Te poziome kwadraty pomiędzy pinami 12 a 15 i 16 to rezystory 2,2kohm które powinieneś mieć w zestawie z DET3.
Jakbyś podłączył to przed wpięcie DET3 w okablowaną wtyczkę sprawdź czy nie masz napięcia na pinach 13, 15 i 16. I czy masz plus na 1 i masę na 1 i 19.
Jak masz niesprawną sondą wąskopasmową na samochodzie albo nie masz jej wcale to nie podłączaj nic do pinu 2 DET3.
Będziesz musiał przdłużyć przewody do czujników temperatury płynu szczególnie 2 pinowy. I przedłużyć przewody z pinów 4 i 1 przepływmierza aby użyć ich do czujnika temperatury powietrza.
Te poziome kwadraty pomiędzy pinami 12 a 15 i 16 to rezystory 2,2kohm które powinieneś mieć w zestawie z DET3.
Komp z 100 się gdzieś zapodział jak tylko znajde wrzucę.
Sonda jest nowa Febi o numerze FEB21430 i to jest jednak chyba wąskopasmowa.
Takie pytanie to czy szerokopasmowa jest konieczna jakbyśmy chcieli profesjonalnie wystroić silnik pod moc ?
Rozumiem, że ten tranzystor będzie można dołożyć jak się uda na razie tak.
Troszku nie czaję tego zdania:
"Będziesz musiał przdłużyć przewody do czujników temperatury płynu szczególnie 2 pinowy. I przedłużyć przewody z pinów 4 i 1 przepływomierz aby użyć ich do czujnika temperatury powietrza. "
Przedłużam te przewody z przepływomierza pin 4 i 1 i następnie gdzie podłączam ?
Tak samo z czujnikiem temperatury ?
Sonda jest nowa Febi o numerze FEB21430 i to jest jednak chyba wąskopasmowa.
Takie pytanie to czy szerokopasmowa jest konieczna jakbyśmy chcieli profesjonalnie wystroić silnik pod moc ?
Rozumiem, że ten tranzystor będzie można dołożyć jak się uda na razie tak.
Troszku nie czaję tego zdania:
"Będziesz musiał przdłużyć przewody do czujników temperatury płynu szczególnie 2 pinowy. I przedłużyć przewody z pinów 4 i 1 przepływomierz aby użyć ich do czujnika temperatury powietrza. "
Przedłużam te przewody z przepływomierza pin 4 i 1 i następnie gdzie podłączam ?
Tak samo z czujnikiem temperatury ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Będziesz musiał dołożyć czujnik temperatury powietrza w miejsce wtryskiwacza rozruchowego i do niego podłączyć te kable: https://allegro.pl/listing?string=280%2 ... i-1-1-0107farel123 pisze:Przedłużam te przewody z przepływomierza pin 4 i 1 i następnie gdzie podłączam ?
A czujniki temperatury płynu w 5 cylindrówkach są w innym miejscu (dlatego przewodów pewnie nie wystarczy) i do tego są na gwint. A do tego czujnik na zegary występuje z całkiem inną kostką.
Tak patrzę że pinu 13 też pewnie nie trzeba będzie podłączyć jeśli nie wsadzisz przepustnicy z potencjometrycznym czujnikiem położenia (np. z V6ek 12V).
Pod moc szerokopasmowa jest głównie potrzebna, bo wąskopasmowa pozwala sprawdzić czy AFR ma wartość 14,7. A przy gazie w podłodze przydałoby się mieć 12,5-13,5 co tylko pokaże sonda szerokopasmowa. Od biedy można by próbować na chybił-trafił z pomocą hamowni drogowej ustawić paliwo tak aby wyszła największa moc ale to zajmie więcej czasu i paliwa.
Do tego na samym DET3 nie będziesz miał sterowania obrotami biegu jałowego. Co głównie będzie problemem po odpaleniu zimnego silnika. Można ustawić mechanicznie aby zimny silnik nie gasł ale wtedy po nagrzaniu będą wysokie a jak się ustawi aby po nagrzaniu były dobre to będzie gasł zimny jak się puści pedał gazu. Można by wsadzić sterownik wtrysku od NG ale on ma też stabilizacje obrotów bardzo lubiącą wpadać w falowanie.