Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Gdzie go wpiąć ??

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 kwie 2018, 18:29

Przy immo by odpalało i gasło

Awatar użytkownika
Tsarkam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 14 sty 2017, 13:34

Post autor: Tsarkam » 10 kwie 2018, 10:02

Jarewa pisze:Przy immo by odpalało i gasło
Zawsze przy immo odpala i gaśnie? Bo mi się kojarzy że jak podmieniałem sterownik u siebie to nawet odpalić nie chciał i od razu walił błędem od immo. No ale to już jakiś czas temu było i mogę niedokładnie pamiętać.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 kwie 2018, 12:00

Jeśli mowa o ori w ECU to zawsze tak jest

Immelman69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 08 kwie 2018, 14:19
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Immelman69 » 10 kwie 2018, 18:55

jeszcze mam jakiś centralny zamek dokładany i jak nie zamkne i otworze samochodu to sie nie odpali pompka paliwa, co moze jeszcze odłączać taki centralny? zapłon? zaraz pojde do garazu to porobie fotki tych wtyczek...

[ Dodano: 2018-04-10, 18:55 ]
Pierwsza wtyczka o takich kolorach domniemań ze do czujnika halla

Obrazek

Kolejne do jednego z czujników na wale ale który do którego?

Obrazek

Kolejna wtyczka od drugiego czujnika na wale

Obrazek

Puzniej już jechałem kolorami

Obrazek

No i niebieska, tu chyba nie można się pomylić Xd

Obrazek

A to najdalsza 3 pinowa wtyczka od prawej strony licząc, jedynie mi pasuje do cewek wn
No i oczywiście koloru białego wtyczka i gniazdo

Obrazek

No i ostatnie zdjęcie aby pokazać, ze na wtyczce która domniemam jest od halla na środkowym przewodzie nawet na wyciętej wtyczce mam 12v. Powinno tak być?

Obrazek

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 kwie 2018, 22:25

Immelman69 pisze: Pierwsza wtyczka o takich kolorach domniemań ze do czujnika halla
Mi się wydaje że do czujnika halla jest czarna wtyczka.
Immelman69 pisze: A to najdalsza 3 pinowa wtyczka od prawej strony licząc, jedynie mi pasuje do cewek wn
Tak to pewnie zasilanie cewek. Tam pewnie masz plus po zapłonie.

To jest od halla: https://images81.fotosik.pl/1039/18e80f1f84a61bdf.jpg pasują kolory przewodów które podałem na poprzedniej stronie tematu.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Immelman69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 08 kwie 2018, 14:19
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Immelman69 » 19 kwie 2018, 13:05

maciek889 pisze:Wtyczka halla to kolory czerwono-czarny, zielono-biały i brązowo-czarny (przynajmniej wg schematów ze strony: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... 0DIAGRAMS/
tak kolega napisał i zmylił mnie zielono biały. teraz już nieważne bo jest ok, prawie...
kolega ma czujnik halla z wtyczka na kablu? tak widzę na zdjęciu. a ja mam taki hall:

Obrazek

dojechał moj kolega z komputerem i co się okazało:

Obrazek

podłączyłem wiec ten przewód o tych kolorach do czujnika halla, tego z mojego zdjęcia co wrzuciłem i dalej nic pomimo ze już żaden błąd nie wyskoczył.

no a najlepsze jest to ze w tej wtyczce od halla gdy sprawdzam napiecie pomiedzy pinami 1 i 3 to miernik mowi mi ze niema napięcia. spalił sie sterownik? i nie pokazuje zadnego błędu?

[ Dodano: 2018-04-16, 16:27 ]
Ogarnołem napięcie na wtyczce, głupi mój błąd...

jedyna podejrzana rzecz na ten moment to czujnik halla!

Skoro niema już żadnego błędu na kompie a czujnik halla nie przerywa mi sygnału bo bez przerwy świeci się dioda więc...

zakupie nowy czujnik halla i zobaczymy co dalej.

[ Dodano: 2018-04-18, 10:10 ]
Czujnik halla wymieniony, teraz dioda ładnie zaświeca się i gaśnie gdy kręcę rozrusznikiem ale nadal brak iskry.
Co dalej?

[ Dodano: 2018-04-19, 13:05 ]
Audi zmatwychwstalo!

Uszkodzone były wszystkie 3 czujnik odpowiedzialne za zapłon tzw. Czujnik położenia wału korbowego, czujnik koła zamachowego i czujnik halla.

Pierwsze odpalenie wyglądało tak ze myślałem ze silnik wyskoczy z poduszek ale chwile pochodził i trochę się uspokoił ale za drugim razem gdy odpaliłem to obroty strasznie świrowały.
okok
Adaptacja przepustnicy? Lewe powietrze? Teraz gdy ożył to już będzie z górki ;)

Dziękuje za pomoc i powodzenia ze swoimi audi!

P.S. Jeśli nie odpala to nie kierować się tym ze czujnik pokazuje zmienna oporność na czujnikach na wale korbowym i zamachowym gdy kręcimy silnikiem! Kupić nowe i wymieniać! Niema ze boli... No i hall musi migać!!!

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 19 kwie 2018, 20:24

To gratulacje. Najlepiej by było sprawdzać te czujniki oscyloskopem wtedy by była 100% pewność.

Co do obrotów jeśli miałbyś lewe powietrze to by silnik skakał po obrotach jak masz sprawny czujnik zamknięcia przepustnicy (powinien cykać jak zamyka się przepustnicę). Zobacz czy przepustnica II przelotu się domyka, powinna mieć wyczuwalny luz gdy pierwsza jest zamknięta jeśli luzu nie ma to nie domyka się przez brud.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Immelman69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 08 kwie 2018, 14:19
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Immelman69 » 21 gru 2018, 17:56

Witam ponownie fachmanów od audi! ;)
Nie zakładałem nowego tematu bo dalej tyczy się jednego czyli przekładki Xd
Wracam do oryginalnego 2.8 do mojego audi, kupiłem instalacje silnika z 80 aah w coupé i tu pytanie.

Czy instalacja silnika 2.8 AAH miała jakieś przekaźniki?

Moja stara instalacja poszła na śmieci bo ja pociachalem i nie pamietam czy tam były przekaźniki czy nie.

Wiem ze 2.6 miało takowe. Jedna instalacja miała jeden przekaźnik a druga chyba 3 przekaźniki. A ta od 2.8 co kupiłem ani jednego? Nie widać żeby była rzeźbiona wiec o co kaman?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 gru 2018, 20:37

Coś ci się pomieszało 2.8 jedynie jaki przekaźnik miał to przekaźnik pompy paliwa który jest w skrzynce z bezpiecznikami dlatego go w instalacji nie znajdziesz.

Immelman69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 08 kwie 2018, 14:19
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Immelman69 » 21 gru 2018, 20:49

Czyli instalacja którą kupiłem jest wporzadku
Dziękuje za odpowiedz!
Właśnie patrzalem w schemat 2.8 i jest tam tylko ten przekaźnik od pompy ale wolałem się upewnić bo jak już zamontuje instalacje i poskrecam to nie mam ochoty robić tego 2 raz jak by było coś nie tak Xd

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga