Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8pm] Pytanie o emulację sondy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
qwerty12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 11 paź 2018, 09:33

[b3 1.8pm] Pytanie o emulację sondy

Post autor: qwerty12 » 27 gru 2018, 13:40

Mam audi 80 b3 1.8pm 1991r. Kupiłem z jakąś instalacją gazową pierwszej generacji, przerobiłem sobie sam na drugą - wsadziłem stag100. Na gazie jest super, pali niecałe 10l/100, mieszanka oscyluje (musiałem zmienić sondę, bo ta instalacja 1gen upaliła ją na węgiel. Obecnie pracuje na denso). Problem jest z benzyną - po około 2-3 tygodniach zaczyna niesamowicie dużo paliwa podawać na zimnym silniku. Obroty trzymają się na poziomie 900rpm, przy naciśnięciu pedału gazu silnik zalewa się i gaśnie. Mogę baardzo powoli podnosić obroty delikatną pracą gazem, ale w praktyce nie da się tak nawet wyjechać z parkingu, trzeba zagrzać silnik na postoju i jechać na gazie. Po restarcie ecu jest okej. Zajrzałem więc na interfejs staga i zauważyłem, że obecnie pracował na emulacji fali 0,8s. Pytanie jakie rozwiązanie zastosować - sonda zwarta do masy, czy sonda odpięta? Nie bardzo rozumiem czym się w praktyce te tryby mają różnić

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 27 gru 2018, 14:21

Próbuj masę, bo to chyba najlepiej się sprawdza w tych monowtryskach.

Odpięta to znaczy że kabel "wisi" w powietrzu to bardziej w nowych samochodach może się sprawdzić gdzie ECU wysyła "bias voltage" (nie wiem jak to przetłumaczyć na polski). Czyli np. w VAGach po 1995 roku ECU wysyła jakieś 0,5V na kabel sondy przez rezystor o bardzo dużym oporze. Gdy sonda umarła albo jest niepodłączona to nie ściągnie tego napięcia do 0V albo 1V i wtedy ECU nawet nie próbuje regulować mieszanki, bo wie że sonda nie działa. Pozwala to lepiej diagnozować po kodach usterek, bo w starszych by wyskoczył w podobnej sytuacji błąd składu mieszanki, który mogą powodować inne rzeczy niż sonda.

qwerty12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 11 paź 2018, 09:33

Post autor: qwerty12 » 27 gru 2018, 16:05

Czyli przestawiam na masę - jeżeli problem będzie dalej występował rozumiem że rozwiązania szukać w funkcji staga jaką jest restart ecu przy pracy na gazie?

qwerty12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 11 paź 2018, 09:33

Post autor: qwerty12 » 04 sty 2019, 08:37

Info dla osób z podobnym problemem (przypomnę - 1.8s PM). Na emulacji masa problem nadal występował, obecnie wydaje się że emulacja "sonda odłączona" pomogła

qwerty12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 11 paź 2018, 09:33

Post autor: qwerty12 » 08 sty 2019, 09:14

W stag 100 ustawiłem tryb emulacji na odłączona

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl