[b3 1.8pm] Pytanie o emulację sondy
[b3 1.8pm] Pytanie o emulację sondy
Mam audi 80 b3 1.8pm 1991r. Kupiłem z jakąś instalacją gazową pierwszej generacji, przerobiłem sobie sam na drugą - wsadziłem stag100. Na gazie jest super, pali niecałe 10l/100, mieszanka oscyluje (musiałem zmienić sondę, bo ta instalacja 1gen upaliła ją na węgiel. Obecnie pracuje na denso). Problem jest z benzyną - po około 2-3 tygodniach zaczyna niesamowicie dużo paliwa podawać na zimnym silniku. Obroty trzymają się na poziomie 900rpm, przy naciśnięciu pedału gazu silnik zalewa się i gaśnie. Mogę baardzo powoli podnosić obroty delikatną pracą gazem, ale w praktyce nie da się tak nawet wyjechać z parkingu, trzeba zagrzać silnik na postoju i jechać na gazie. Po restarcie ecu jest okej. Zajrzałem więc na interfejs staga i zauważyłem, że obecnie pracował na emulacji fali 0,8s. Pytanie jakie rozwiązanie zastosować - sonda zwarta do masy, czy sonda odpięta? Nie bardzo rozumiem czym się w praktyce te tryby mają różnić
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Próbuj masę, bo to chyba najlepiej się sprawdza w tych monowtryskach.
Odpięta to znaczy że kabel "wisi" w powietrzu to bardziej w nowych samochodach może się sprawdzić gdzie ECU wysyła "bias voltage" (nie wiem jak to przetłumaczyć na polski). Czyli np. w VAGach po 1995 roku ECU wysyła jakieś 0,5V na kabel sondy przez rezystor o bardzo dużym oporze. Gdy sonda umarła albo jest niepodłączona to nie ściągnie tego napięcia do 0V albo 1V i wtedy ECU nawet nie próbuje regulować mieszanki, bo wie że sonda nie działa. Pozwala to lepiej diagnozować po kodach usterek, bo w starszych by wyskoczył w podobnej sytuacji błąd składu mieszanki, który mogą powodować inne rzeczy niż sonda.
Odpięta to znaczy że kabel "wisi" w powietrzu to bardziej w nowych samochodach może się sprawdzić gdzie ECU wysyła "bias voltage" (nie wiem jak to przetłumaczyć na polski). Czyli np. w VAGach po 1995 roku ECU wysyła jakieś 0,5V na kabel sondy przez rezystor o bardzo dużym oporze. Gdy sonda umarła albo jest niepodłączona to nie ściągnie tego napięcia do 0V albo 1V i wtedy ECU nawet nie próbuje regulować mieszanki, bo wie że sonda nie działa. Pozwala to lepiej diagnozować po kodach usterek, bo w starszych by wyskoczył w podobnej sytuacji błąd składu mieszanki, który mogą powodować inne rzeczy niż sonda.