[ b3 2.3 NG] Jaki olej
- 603mariusz
- Forum Audi 80
- Posty: 107
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 04:12
- Lokalizacja: Andrychow
Czyli wylać olej silnikowy
i szklankę dwie ropy wlać do silnika,
żeby pochodził do 15 minut
wylać
i wlać któryś z 5W40
moja Audi właśnie ma już 200.200km przejechane nie zaszkodzi taki olej rzadki
od 10 lat co ją kupiłem leje mineralny 15W40
w połowie grudnia wymieniałem ostatnio olej
w przyszłym roku tak zrobię,podmienię olej na 5W40
pytanie syntetic czy półsyntetic,czy minerał
i szklankę dwie ropy wlać do silnika,
żeby pochodził do 15 minut
wylać
i wlać któryś z 5W40
moja Audi właśnie ma już 200.200km przejechane nie zaszkodzi taki olej rzadki
od 10 lat co ją kupiłem leje mineralny 15W40
w połowie grudnia wymieniałem ostatnio olej
w przyszłym roku tak zrobię,podmienię olej na 5W40
pytanie syntetic czy półsyntetic,czy minerał
- Ven0n
- Forum Audi 80
- Posty: 266
- Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
- Imię: Kamil
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: ŚLUNSK
Nie, nie wolno tak robić, do obecnego oleju dolewasz szklankę lub dwie tej ropy.
15w40 w 90% przypadkach to minerał i różni się wyłącznie tym że jest gęsty na zimnym silniku a na ciepłym robi się wodnisty, a jak to jest minerał to jeszcze bardziej się robi wodnisty, szczególnie po kilku mies i tyś km, bo nie trzyma parametrów a na zimnym jeszcze bardziej gęsty.
(Pierwsza cyfra)W(Druga cyfra) nie oznaczają stopnia wypalania uszczelek i poziomu uszczelniania ani też stopnia w jakim myją ten silnik, są to tylko orientacyjne oznaczenia płynności w danych temperaturach, a więcej szczegółów znajduje się na stronach danych producentów.
PS nie popełniaj tego błędu co ja - nie lej mobila...
15w40 w 90% przypadkach to minerał i różni się wyłącznie tym że jest gęsty na zimnym silniku a na ciepłym robi się wodnisty, a jak to jest minerał to jeszcze bardziej się robi wodnisty, szczególnie po kilku mies i tyś km, bo nie trzyma parametrów a na zimnym jeszcze bardziej gęsty.
(Pierwsza cyfra)W(Druga cyfra) nie oznaczają stopnia wypalania uszczelek i poziomu uszczelniania ani też stopnia w jakim myją ten silnik, są to tylko orientacyjne oznaczenia płynności w danych temperaturach, a więcej szczegółów znajduje się na stronach danych producentów.
PS nie popełniaj tego błędu co ja - nie lej mobila...
- 603mariusz
- Forum Audi 80
- Posty: 107
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 04:12
- Lokalizacja: Andrychow
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- 603mariusz
- Forum Audi 80
- Posty: 107
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 04:12
- Lokalizacja: Andrychow
Jak może kolega podpowiedzieć o jaką pompę chodziJarewa pisze:Leo większość już NG po mineralnym maja pompy zajechane a wiesz o czym mówię bo masz ABY a to podobne pompy koszt pompy bardzo drogi. Tu kszysiek ma rację lepiej zmienić pierw na 10w40 a jak ciśnienie spadnie trzeba sięgnąć 10w50 albo 60
...
co do płukania to zrobię kilka
......
na tym moim filmie kolega pokazuje że trzeba zawsze używać oleju jaki fabryka nakazała,od początku do końca żywotu samochodu? 5W30 chyba ma być.
FILM
.........
Dziękuję za filmLeo pisze: OGLĄDAĆ!
- 603mariusz
- Forum Audi 80
- Posty: 107
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 04:12
- Lokalizacja: Andrychow
ok pompa olejowa dziękiJarewa pisze:O pompę olejowa droga pompę.
5w30 bał bym sie nalac do ng max 5w40
.
żeby tej pompy olejowej nie zajechać też przy tych płukaniach ,podpowiedzcie ?
Czyli koledzy muszę wypłukać silnik
co on ta tym filmie wlewał do oleju dolewkę do płukania jak ona się nazywa,czy zwyczajnie dolać tylko dwie szklanki ropy ?
do plukania mozna tani olej kupic np. 15w 40 i dodatek płukania wlac ??
.
po płukaniu olej wlać np. Motul ?
od razu 5w30 jak producent chyba zalecił fabryka zaleca ?
czy stopniowo zmniejszać
podpowiedzcie dziękuję wszystkim.
- Ven0n
- Forum Audi 80
- Posty: 266
- Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
- Imię: Kamil
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: ŚLUNSK
Jak pompa zajechana, to niestety pompa do wymiany i płukanki nie pomogą, one tylko wyczyszczą nagar.
Tylko pytanie - ile tego nagaru jest ? Bo jak lałeś 15w40 ale zmieniałeś co 10 tyś, a olej z wyższej półki to może nie być tragedii. Warto zobaczyć jak wygląda góra silnika po zdjęciu pokrywy, czego możemy się spodziewać. Bo tak to jest temat rzeka.
A tutaj jego volvo już 3500km po tym wyczynie. No różnie może to być - nie wiadomo czy miał szczęście, czy rzeczywiście jest to bezpieczne.
W mojej 80-tce nic się nie stało po zalaniu 1L, ani kontrolka ciśnienia się nie paliła, ani nie klekotał aż tak strasznie, jedynie popychacze zaczęły grać głośniej. Ale po zalaniu docelowego oleju jest ok.
Nie bawiłbym się w płukanie ropą.
Kup płukankę do silnika z Liqui Moly:
LIQUI MOLY MOTORSPULUNG PŁUKANKA PRO-LINE LM2662
A po płukaniu dobry olej:
Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40
Zbyt wiele podrabianych Motuli u nas na rynku. Synthoil z LM to olej syntetyczy (ale faktycznie syntetyczny, nie tylko z dopisku na opakowaniu w polskiej dystrybucji). Bardzo dobry produkt.
Kup płukankę do silnika z Liqui Moly:
LIQUI MOLY MOTORSPULUNG PŁUKANKA PRO-LINE LM2662
A po płukaniu dobry olej:
Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40
Zbyt wiele podrabianych Motuli u nas na rynku. Synthoil z LM to olej syntetyczy (ale faktycznie syntetyczny, nie tylko z dopisku na opakowaniu w polskiej dystrybucji). Bardzo dobry produkt.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Dodam tylko parę groszy do linków Krzyśka. Liqui Moly MoS2 Leichtlauf 10W40 to fajny olej, jednakże to tylko tzw. "półsyntetyk", który nijak się ma do Synthoila. Uważam go za dobry "zwykły" olej. Jeździłem na nim np. w Oplu Zafirze czy A4 B5 z ABC na pokładzie. Oba miały spory apetyt na olej. Stosując Leichtlauf'a zaleca się wymianę oleju co 7-8 tysięcy kilometrów. Przy Synthoilu interwały to 15-20 tysięcy. Osobiście używając Synthoila zawsze stosowałem drogie filtry oleju i wymieniałem oliwę co 20 tysięcy. Wyjątkiem było GTO TwinTurbo, gdzie wymieniałem co 4-5 tysięcy kilometrów, ale to ze względu na cięższe warunki pracy silnika.