Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 All] Jak poprawnie podłączyć dwa wentylatory chłodnicy.

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
szczepanek1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
Lokalizacja: tarnow

Post autor: szczepanek1313 » 16 sty 2019, 21:13

Jarewa pisze:Nie tam gdzie tamte czarno czerwone
zobacz na zdjecie z tego wynika ze na ostatni pin ?
https://www.fotosik.pl/zdjecie/af97cfc70cb00dfd

czytalem troche iz tego jak dobrze rozumie to gruby bialo-czerwony ktory jest na pinie E2 to wolny bieg?
Na ostatnim pinie jest gruby czarno-zloty i to jest od szybkiego biegu i tam nalezy podpiac dwa czarno-czerwone na szybki bieg ?
i teraz zeby zrobic wolny bieg potrzeba dwa przekazniki?
czy moga byc takie zwykle 30a ? i podlonczyc zeby zasilal je wolny bieg kabel bialo-czerwony e2 i gdy zalanczy sie porzekaznik zasilanie podac na ostatni pin opotnicy i wentylatorow czy ja tym nic nie popale ? i skad wziasc stalego plus do przekaznika

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 sty 2019, 22:06

szczepanek1313 pisze:czy moga byc takie zwykle 30a ?

Nie specjalne. one sa pod licznikiem. bodajrze 50/70A
szczepanek1313 pisze:zobacz na zdjecie z tego wynika ze na ostatni pin ?
Pomyliło mi sie a to nie złoto czarny bo widzisz rurke osłaniajaca w niej jest zasilajacy czarno/czerwony

szczepanek1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
Lokalizacja: tarnow

Post autor: szczepanek1313 » 16 sty 2019, 22:24

Jarewa pisze:Pomyliło mi sie a to nie złoto czarny bo widzisz rurke osłaniajaca w niej jest zasilajacy czarno/czerwony
oki niech bedzie tylko dalej nie wiem jak to wpiac ?

Dla polonczenia 2 biegowego:
E1 - pusty
E2 - 1 bieg (kabel z wiązki)
E3+A - 2 bieg (kabel z wiązki) i wentylatory

coś zbytnio nie rozumie z tego.może ktos to łapatologicznie wytłumaczyć jak uruchamia sie ten wolny bieg i jak to prawidllowo podpiac?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 sty 2019, 22:31

miedzy e2 a e3 jest opornica

Kiedy napięcie pojawi się na czerwono białym na e2 podaje napiecie na e3 przez opornice przez to wolno się kręcą wentylatory.

Kiedy na e3 pojawi się napięcie podaje bezposrednio na wentylatory wtedy kręcą się najszybciej.

ta płytka stykowa e1,e2,e3 to własnie opornica

szczepanek1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
Lokalizacja: tarnow

Post autor: szczepanek1313 » 16 sty 2019, 22:43

Jarewa, aaa teraz rozumie zgubilo mnie to bo ktos cos opisywal o przekaznikach wolnego biegu,,,

czyli pod styk E3+A wpinam dwa przewody od wentylatorow i ma wszystko dzialac, super dziekuje

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 sty 2019, 22:58

no bo są dwa przekaźniki

jeden do tego biało/czerwonego drugi przekażnik do tego czarno/czerwonego (ten co widziałeś złoto/czarny) napięcia przychodzące

dlatego przekaźniki 1 wolny bieg drugi przekaźnik szybki bieg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl