Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Dym spod maski

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
raiden154
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 19 cze 2016, 23:57

[B4 2.0 ABT] Dym spod maski

Post autor: raiden154 » 07 sty 2019, 14:34

Witam, po odpaleniu auta spod maski, w okolicach pod filtrem powietrza zaczyna lecieć dym, dużo dymu i pojawia się smród jakby spalenizny, dymu jest dużo, obroty zaczynają rosnąć. Czy wie ktoś może w czym tkwi problem? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 266
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Post autor: Ven0n » 07 sty 2019, 14:38

Zlokalizuj źródło dymu - od razu po odpaleniu na zimnym dymi, czy dopiero zagrzaniu ?

raiden154
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 19 cze 2016, 23:57

Post autor: raiden154 » 07 sty 2019, 14:46

Od razu po odpaleniu na zimnym, wcześniej myślałem, że to paruje płyn chłodzący z pękniętej rurki ale została ona wymieniona. Dymu jest całkiem dużo i obroty w silniku zaczynają rosnąć gwałtownie. Ciężko zlokalizować dokładnie miejsce gdyż dym zasłania wszystko.

Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 266
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Post autor: Ven0n » 07 sty 2019, 15:06

To byś musiał poprosić kogoś o odpalenie silnika żeby zlokalizował źródło, osobiście nie próbowałem ale możesz najprawdopodobniej zdjąć obudowę filtra powietrza ułatwiając sobie zlokalizować źródło - weź też jakąś latarkę

raiden154
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 19 cze 2016, 23:57

Post autor: raiden154 » 08 sty 2019, 15:28

Dym wydostaje się jakby z samego wtrysku, tuż pod filtrem powietrza.

Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 266
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Post autor: Ven0n » 08 sty 2019, 21:52

Ciekawy przypadek - weź to nagraj. A silnik nie pracuje głośniej? Może dziurawy kolektor wydechowy

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 09 sty 2019, 07:23

no kurde, ABT ma tam zasilanie kolektora wodą, pewnie rurka pękła i leci na kolektor wydechowy. Zdjąć puchę całą filtra powietrza i sprawdzić wtedy skąd leci.

XSZYMONXx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 01 lip 2018, 21:56

Post autor: XSZYMONXx » 27 sty 2019, 15:19

Mam tak samo w b3 1.8s 90km i też nwm co to i dlaczego. Mam tak po odpaleniu przez chwilę potem już nie. Wiele razy o tym czytałem na różnych forach i grupach na fb i 0 jakiejś rzetelnej informacji.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 sty 2019, 16:37

Odłącz czerwony pojedynczy przewód na jedną wsuwkę jest zaraz za TPS-em jak pomoże to ci wyjaśnię. A jak nie pomoże a ubywa płynu chłodniczego to pora zdjąć kolektor ssacy.

XSZYMONXx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 01 lip 2018, 21:56

Post autor: XSZYMONXx » 27 sty 2019, 20:58

Czy chodzi o ten czerwony przewód ze zdjęcia? Jeśli nie to proszę o informację gdzie on się znajduje jakieś zdjęcie poglądowe.

Tak dymienie wygląda u mnie:
https://tiny.pl/txs2z

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 sty 2019, 21:03

tak to on

XSZYMONXx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 01 lip 2018, 21:56

Post autor: XSZYMONXx » 27 sty 2019, 22:32

A od czego on jest?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 sty 2019, 22:51

odłącz zrób test wtedy pogadamy, duzego wpływu na prace to nie ma chyba ze przyjdzie -40stC to wtedy tak.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 27 sty 2019, 22:58

W Mercedesie wydłubałem w jednym z kolektorów(miałem dwie sztuki) kratkę .... (nie zdradzam tajemnicy, skoro ma być niespodzianka) i dwa lata bez niej jeździłem. Mrozy były -problemów nie.
Starałem się wtedy zwiększyć możliwie przelot dla 2ee+BLOS

XSZYMONXx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 01 lip 2018, 21:56

Post autor: XSZYMONXx » 31 sty 2019, 20:17

Odpaliłem silnik zaczęło dymić jak zwykle odłączyłem przewód i było to samo. Poczekam jeszcze i rano odpalę i zobaczę czy będzie tak samo bo zostawiłem z odłączonym. Więc co to miala być za tajemnica? Ciekawi mnie co to jest bo nie śmierdzi to jak spaliny ani jak płyn chłodniczy ani jak nic co znam. A najlepsze jest to że nie dymi cały czas tylko po jakimś czasie przestaje i jak jest silnik już rozgrzany to jest ok.

[ Dodano: 2019-01-31, 20:17 ]
No nie pomogło czyli rozumiem że ten kolektor ssący tak? Co i jak trzeba zrobić żeby to wszystko ogarnąć?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl