"Do tego na samym DET3 nie będziesz miał sterowania obrotami biegu jałowego."
To będzie spowodowane brakiem sondy szerokopasmowej czy po prostu tym rozwiązaniem ?
Powoli zabieram się za przerabianie wtyczki pod Det 3.
[B4 2.0 ABK] swap [2.2 KZ] - regulacja dawki paliwa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Tym rozwiązaniem. DET3 w trybie fuel implant nie ma możliwości sterowania zaworem obrotów w zależności od temperatury płynu. Trzeba by kupić droższe ecu z taką funkcją (ottomotive easy ecu albo ecumaster emu). Albo kombinować z fabrycznym ECU jak to z VW transportera.To będzie spowodowane brakiem sondy szerokopasmowej czy po prostu tym rozwiązaniem ?
Komp z 100 tak wygląda:
https://ibb.co/Snrzw98
Co do wtyczki wygląda tak:
https://ibb.co/CnSt8ZH
https://ibb.co/VN5m9T1
Jeśli chodzi o potwierdzenie zgodnosć schematu, to zgadza się, że fabrycznie w pin 16 wtyczki wchodzi cieńszy zielony przewód i według schematu ma być to wtryskiwacz rozruchu ?(niestety nei sprawdziłem jaki kolor jest przy wtyczce wtryskwiacza).
Co do sterowania przepustnicą w zależności od temperatury płynu, to może będzie możliwość dorobienia(jeśli się nie kupi) jakiegoś sterownika który zaprogramuje się na takie działanie, jakieś arduino czy coś ?
Albo Wykorzystać jakieś ecu np. to z ABK tylko do tego zadania ?
Zostały już przygotowane, polutowane przewody przy wtyczce, dorobię jeszcze jakąć płytke z laminatu pod te rezystory i będzie.
Co do czujników temperatury wody w 2.2 jeden jest z tyłu na dole silnika drugi z przodu na górze,
Pod ten z tyłu który jest 2 pinowy jest teraz wpięta wtyczka z ori wiązki ABK (starczają przewody), natomiast do czujnika 4 pinowego u góry, wtyczka jest inna i za krótka.
Teraz do silnika nie ma założonego przepływomierza, czy można zamiast niego wykorzystać MAP sensor z DET 3, tyle że czytałem i na logikę taki map sensor powinien być jak najbliżej kolektora, a teraz kable są tak, że DET znajdował by się obok wtyczki do ECU (w razie czego byłbym wstanie kable przedłużyć pod silnik) ?
Czy na razie lepiej by było pominąć ten MAP sensor i użyć przepływomierza(przepływomierz mam tylko jakiś kombinowany).Powiem szczerze że wolał bym użyć MAP sensora zamiast Przepływomierza.
https://ibb.co/Snrzw98
Co do wtyczki wygląda tak:
https://ibb.co/CnSt8ZH
https://ibb.co/VN5m9T1
Jeśli chodzi o potwierdzenie zgodnosć schematu, to zgadza się, że fabrycznie w pin 16 wtyczki wchodzi cieńszy zielony przewód i według schematu ma być to wtryskiwacz rozruchu ?(niestety nei sprawdziłem jaki kolor jest przy wtyczce wtryskwiacza).
Teraz jest przepustnica przy 2.2 od ABK ona ma czujnik położenia.Tak patrzę że pinu 13 też pewnie nie trzeba będzie podłączyć jeśli nie wsadzisz przepustnicy z potencjometrycznym czujnikiem położenia (np. z V6ek 12V).
Co do sterowania przepustnicą w zależności od temperatury płynu, to może będzie możliwość dorobienia(jeśli się nie kupi) jakiegoś sterownika który zaprogramuje się na takie działanie, jakieś arduino czy coś ?
Albo Wykorzystać jakieś ecu np. to z ABK tylko do tego zadania ?
Zostały już przygotowane, polutowane przewody przy wtyczce, dorobię jeszcze jakąć płytke z laminatu pod te rezystory i będzie.
Co do czujników temperatury wody w 2.2 jeden jest z tyłu na dole silnika drugi z przodu na górze,
Pod ten z tyłu który jest 2 pinowy jest teraz wpięta wtyczka z ori wiązki ABK (starczają przewody), natomiast do czujnika 4 pinowego u góry, wtyczka jest inna i za krótka.
Teraz do silnika nie ma założonego przepływomierza, czy można zamiast niego wykorzystać MAP sensor z DET 3, tyle że czytałem i na logikę taki map sensor powinien być jak najbliżej kolektora, a teraz kable są tak, że DET znajdował by się obok wtyczki do ECU (w razie czego byłbym wstanie kable przedłużyć pod silnik) ?
Czy na razie lepiej by było pominąć ten MAP sensor i użyć przepływomierza(przepływomierz mam tylko jakiś kombinowany).Powiem szczerze że wolał bym użyć MAP sensora zamiast Przepływomierza.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Ten sterownik wygląda jak sterownik paliwa.
ECU z ABK będzie ustawiało trochę za niskie obroty, bo będzie dostawo więcej impulsów i tak zamiast 900 będzie 720. Jak podłączyć z pozostawieniem fabrycznego ECU w załączniku.
Z pozstawionym ECU pompa paliwa będzie startować normalnie.
Jakbyś chciał zostawić ECU do sterowania obrotami to trzeba będzie trochę inaczej po podłączać DET3. Wstępny szkic w załączniku. Odchodzi sporo elementów bo są one wbudowane w ECU od ABK.
Musisz robić na map sensorze, bo raz że cały fuel implant jest tworzony z myślą o map sensorze i do tego jest on podłączony wewnętrznie do wejścia analogowe 2 gdzie fuel implant oczekuje sygnał obciążenia.
A OK, tylko zobacz czy ta przepustnica nie ma mniejszych przelotów bo z tego co pomiatam to ta z NG ma nawet większą klapkę na pierwszym przelocie niż V6ki.farel123 pisze: Teraz jest przepustnica przy 2.2 od ABK ona ma czujnik położenia.
No można. Chyba arduino ma wejście analogowe 0-5V to można podpiąć czujnik temperatury i do napięcia z tego czujnika przypisać do wysterowania wyjścia PWM. Kiedyś zrobiłem nawet wstępny szkic takiego programu bo chciałem się pozbyć tego marnego sterowania z NG.farel123 pisze:Co do sterowania przepustnicą w zależności od temperatury płynu, to może będzie możliwość dorobienia(jeśli się nie kupi) jakiegoś sterownika który zaprogramuje się na takie działanie, jakieś arduino czy coś ?
Albo Wykorzystać jakieś ecu np. to z ABK tylko do tego zadania ?
ECU z ABK będzie ustawiało trochę za niskie obroty, bo będzie dostawo więcej impulsów i tak zamiast 900 będzie 720. Jak podłączyć z pozostawieniem fabrycznego ECU w załączniku.
Z pozstawionym ECU pompa paliwa będzie startować normalnie.
Jakbyś chciał zostawić ECU do sterowania obrotami to trzeba będzie trochę inaczej po podłączać DET3. Wstępny szkic w załączniku. Odchodzi sporo elementów bo są one wbudowane w ECU od ABK.
Musisz robić na map sensorze, bo raz że cały fuel implant jest tworzony z myślą o map sensorze i do tego jest on podłączony wewnętrznie do wejścia analogowe 2 gdzie fuel implant oczekuje sygnał obciążenia.
No ale jak zostanie Ecu z ABK to odcinka będzie na 5200, tak ? Ja tego nie chce.
Dodałeś ten następny schemat i już nie wiem jak to najlepiej robić, z ECU ABK czy bez
Nie będzie żadnych przeciwwskazań żeby przeciągnąć jakieś 60cm wężyka z kolektora do MAP sensora DETA ?Czy dać Deta bliżej silnika ?
No i jak użyje map sensora to przepływka nie jest mi potrzebna ?
Jeśli tak to to :
Czyli przepustnica najlepsza od NG, żeby był większy przelot ?
Dodałeś ten następny schemat i już nie wiem jak to najlepiej robić, z ECU ABK czy bez
Nie będzie żadnych przeciwwskazań żeby przeciągnąć jakieś 60cm wężyka z kolektora do MAP sensora DETA ?Czy dać Deta bliżej silnika ?
No i jak użyje map sensora to przepływka nie jest mi potrzebna ?
Jeśli tak to to :
mnie nie dotyczy ?I przedłużyć przewody z pinów 4 i 1 przepływmierza aby użyć ich do czujnika temperatury powietrza.
Czyli przepustnica najlepsza od NG, żeby był większy przelot ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Nie będzie bo wtrysk będzie szedł prosto z DET3 a ECU będzie tylko zasilać czujniki, sterować wolnymi obrotami (ciekawe z jakim skutkiem bo może wyjść tylko falowanie) i przekaźnikiem pompy paliwa a nad zapłonem i paliwem w tym wypadku nie będzie mieć władzy, bo sygnał do modułu zapł. i wtrysku będzie szedł prosto z DET3. Jedynie co może ECU może zgłupieć jak zobaczy 8125 obrotów/min przy rzeczywistych 6500.farel123 pisze:No ale jak zostanie Ecu z ABK to odcinka będzie na 5200, tak ? Ja tego nie chce.
Jak DET3 będziesz miał przy fabrycznym ECU to możesz zrobić dziurkę na wężyk w ścianie grodziowej to nie będzie tak daleko do kolektora ssącego.
[ Dodano: 2019-02-02, 14:51 ]
Przepływomierz możesz wyrzucić bo tylko będzie niepotrzebnie blokował powietrze i zmniejszał moc.
To ja to chyba zdanie źle zrozumiałem na początku, tutaj chodzi o piny z kostki, która idzie normalnie do przepływomierza od niej pin 4 i 1 mam podłączyć do czujnika temperatury powietrza ?I przedłużyć przewody z pinów 4 i 1 przepływomierza aby użyć ich do czujnika temperatury powietrza.
Jeszcze dziś to prawdopodobnie podłącze także się upewniam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Chodziło mi aby przedłużyć te dwa przewody aby dać na nich 2 pinową kostkę do czujnika temperatury powietrza który ludzie montują w miejsce wtryskiwacza rozruchowego. Raczej dużo nie trzeba będzie przedłużać bo to jest blisko.
Zanim podłączysz det3 w kostkę sprawdź na włączonym zapłonie jakie napięcia będziesz miał na pinach 2, 13, 15, 16 na włączonym zapłonie. Jeśli będzie ponad 5V to nie podłączaj go bo możesz go uszkodzić. Sprawdź też czy na 1 będziesz miał 12V po zapłonie a na 11 masę (ta masa jest przykręcana oczkiem do silnika).
Zanim podłączysz det3 w kostkę sprawdź na włączonym zapłonie jakie napięcia będziesz miał na pinach 2, 13, 15, 16 na włączonym zapłonie. Jeśli będzie ponad 5V to nie podłączaj go bo możesz go uszkodzić. Sprawdź też czy na 1 będziesz miał 12V po zapłonie a na 11 masę (ta masa jest przykręcana oczkiem do silnika).