[B4 1.9 1Z] Zegary diesel vs benzyna
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
[B4 1.9 1Z] Zegary diesel vs benzyna
Witam,
Mam pytanie odnośnie zegarów. W moim aucie jak domniemywam powinny być zamontowane zegary do 1.9 tdi. A oto co spostrzegłem przypadkowo podczas wymiany żaróweczek - spójrzcie:
Z informacji z obudowy wynika że dla diesla nie powinna być widoczna w okienku żadna "zworka" a u mnie jest jedna jak dla beznyny.
W zwizku z tym mam pytanie, czy te oznaczenia nie mają żadnego znaczenia i wszystko jedno jaki licznik zamontuję czy to od benzyny czy od diesla, czy może jednak ma to jakieś znaczenie?
Będę wdzięczny za pomoc w rozkminieniu tego, o co chodzi z tymi zworkami?
Mam pytanie odnośnie zegarów. W moim aucie jak domniemywam powinny być zamontowane zegary do 1.9 tdi. A oto co spostrzegłem przypadkowo podczas wymiany żaróweczek - spójrzcie:
Z informacji z obudowy wynika że dla diesla nie powinna być widoczna w okienku żadna "zworka" a u mnie jest jedna jak dla beznyny.
W zwizku z tym mam pytanie, czy te oznaczenia nie mają żadnego znaczenia i wszystko jedno jaki licznik zamontuję czy to od benzyny czy od diesla, czy może jednak ma to jakieś znaczenie?
Będę wdzięczny za pomoc w rozkminieniu tego, o co chodzi z tymi zworkami?
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
Jarewa, trochę nie zrozumiałe jest dla mnie co napisałeś ... czy mógłbyś trochę bardziej gramatycznie i po polsku napisać bez używania języka potocznego i samochodowego slangu? Wiesz ja starej daty jestem więc mi trochę łopatologicznie trzebaJarewa pisze:Nie ma zły Mc założony to kodowanie do dynamicznej kontroli oleju bawiąc się AC tdi ma inaczej niż Pb
Jedyne co zrozumiałem to że tdi ma inaczej niż Pb
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Patrząc się na zdjęcie masz kodowanie Pb, raczej nie sądzę że tak ma być w przypadku TDi, są inne numery części serwisowe tez w katalogu części.
xxxxxxxxxxAP- Pb
xxxxxxxxxxBK- diesel
xxxxxxxxxxBM- V6
Bawiąc sie AutoChek tam dynamiczna kontrola dla TDi jest około 1tyś obrotów a AC są tylko dwa typy r4/5 i V6 i nie sądzę że między MC a AC była różnica co do TDi, bo miedzy r4/5 V6
MC/AC nie ma i jest to samo.
xxxxxxxxxxAP- Pb
xxxxxxxxxxBK- diesel
xxxxxxxxxxBM- V6
Bawiąc sie AutoChek tam dynamiczna kontrola dla TDi jest około 1tyś obrotów a AC są tylko dwa typy r4/5 i V6 i nie sądzę że między MC a AC była różnica co do TDi, bo miedzy r4/5 V6
MC/AC nie ma i jest to samo.
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
Jedyny problem z licznikiem jaki do tej pory miałem to, to źle pokazuje prędkościomierz przekłamuje - zaniża o 5 km.krzysaudi pisze:A do tej pory licznik działał poprawnie ? Jeśli masz tdi to tak naprawdę impulsy na licznik masz takie same jak w benzynie. Gdyby to było zwykłe td to wtedy obrotomierz brałby sygnał z alternatora. Zostaw jak masz i nie kąbinuj .
Krzysiek
Ostatnio zmieniony 20 lut 2019, 12:16 przez antares2000, łącznie zmieniany 1 raz.
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
niestety nie rozumiem, nie wiem co to jest dynamiczna kontrola i do czego słuzyJarewa pisze:Skoro dynamiczna kontrola to 2400 na Pb to teraz skumaj o co chodzi..
skoro przy kodowaniu Pb nie mam tej kontroli dynamicznej to co się zmieni gdy ją będę miał?Jarewa pisze:Po prostu przy takim kodowaniu to tak jak byś jej nie miał
Sorki Jarewa, że sie tak dopytuję.. jestem elektrykiem i na kabelkach oraz przewodach się znam, na mechanice pobieżnie natomiast jeśli już chodzi o sterownie pracą silnika to "nicht verstehen"
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Z tą dynamiczną kontrolą chodzi o to że masz dwa czujniki ciśnienia oleju jeden 0,3 bara drugi chyba 1,8 bara (przynajmniej dla benzynowych są takie wartości).
Zmieniając tą zworkę zmieniasz przy jakich obrotach będzie brany pod uwagę odczyt z tego czujnika wyższego ciśnienia.
Co lepsze w A4kach B5 i dalej zostawali tylko czujnik 1.8 bara poniżej tych 2000-2500 obr można jeździć bez ciśnienia oleju i kontrolka się nie zapali.
Zmieniając tą zworkę zmieniasz przy jakich obrotach będzie brany pod uwagę odczyt z tego czujnika wyższego ciśnienia.
Co lepsze w A4kach B5 i dalej zostawali tylko czujnik 1.8 bara poniżej tych 2000-2500 obr można jeździć bez ciśnienia oleju i kontrolka się nie zapali.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Skoro jest elektrykiem to mu wytłumacz tak:
Masz obwód elektryczny 2x0.5 z biezpiecznikiem 5A i odbiornik pobór prądu odbiornika 2A , wiec co to za róznica czy ja będe miał bezpiecznik 5A czy 30A ?? oczywiście 5A szybciej zadziała a przy 30A moze byc już po ptakach..
To samo jest tu z dynamiczną kontrole masz szybsze poinformowanie gdy zaczynają się problemy z ciśnieniem poniżej krytycznego...
Orginalny dla 1Z to jest czujnik szary 0,9BAR
A to o czym pisze to sobie sprawdź jakie przeważnie masz obroty przy spokojnej jeździe.
Masz obwód elektryczny 2x0.5 z biezpiecznikiem 5A i odbiornik pobór prądu odbiornika 2A , wiec co to za róznica czy ja będe miał bezpiecznik 5A czy 30A ?? oczywiście 5A szybciej zadziała a przy 30A moze byc już po ptakach..
To samo jest tu z dynamiczną kontrole masz szybsze poinformowanie gdy zaczynają się problemy z ciśnieniem poniżej krytycznego...
Orginalny dla 1Z to jest czujnik szary 0,9BAR
A to o czym pisze to sobie sprawdź jakie przeważnie masz obroty przy spokojnej jeździe.
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
- tzn teraz jak mam kodowanie na Pb to odczyt (sygnalizacja) ciśnienia na czujniku tym wyższym jest przy jakich obrotach?maciek889 pisze:Zmieniając tą zworkę zmieniasz przy jakich obrotach będzie brany pod uwagę odczyt z tego czujnika wyższego ciśnienia.
- a gdy zmienię na diesel to będzie odczytywał przy jakich obrotach?
[ Dodano: 2019-02-21, 19:04 ]
- czyli po pierwsze powinienem zmienić kodowanie na diesel przecinając zworkę albo ewentualnie wymieniając cały licznik na ten dla dieslaJarewa pisze:To samo jest tu z dynamiczną kontrole masz szybsze poinformowanie gdy zaczynają się problemy z ciśnieniem poniżej krytycznego...
Orginalny dla 1Z to jest czujnik szary 0,9BAR
-a po drugie powinienem sprawdzić czy mam szary czujnik, tak?