[B4 1.9 1Z] Zegary diesel vs benzyna
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 210
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
[B4 1.9 1Z] Zegary diesel vs benzyna
Witam,
Mam pytanie odnośnie zegarów. W moim aucie jak domniemywam powinny być zamontowane zegary do 1.9 tdi. A oto co spostrzegłem przypadkowo podczas wymiany żaróweczek - spójrzcie:
Z informacji z obudowy wynika że dla diesla nie powinna być widoczna w okienku żadna "zworka" a u mnie jest jedna jak dla beznyny.
W zwizku z tym mam pytanie, czy te oznaczenia nie mają żadnego znaczenia i wszystko jedno jaki licznik zamontuję czy to od benzyny czy od diesla, czy może jednak ma to jakieś znaczenie?
Będę wdzięczny za pomoc w rozkminieniu tego, o co chodzi z tymi zworkami?
Mam pytanie odnośnie zegarów. W moim aucie jak domniemywam powinny być zamontowane zegary do 1.9 tdi. A oto co spostrzegłem przypadkowo podczas wymiany żaróweczek - spójrzcie:
Z informacji z obudowy wynika że dla diesla nie powinna być widoczna w okienku żadna "zworka" a u mnie jest jedna jak dla beznyny.
W zwizku z tym mam pytanie, czy te oznaczenia nie mają żadnego znaczenia i wszystko jedno jaki licznik zamontuję czy to od benzyny czy od diesla, czy może jednak ma to jakieś znaczenie?
Będę wdzięczny za pomoc w rozkminieniu tego, o co chodzi z tymi zworkami?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4673
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Ciekawe czy ta opcja do diesla nie jest do silników z mechaniczną pompą wtryskową, gdzie sygnał obrotów idzie z alternatora. A TDI ma sygnał obrotów jak 4 cylindrowe benzyny. Chyba że dla diesla inaczej działa dynamiczna kontrola ciśnienia oleju bo ktoś coś wspominał o tym na forum.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 210
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
Jarewa, trochę nie zrozumiałe jest dla mnie co napisałeś ... czy mógłbyś trochę bardziej gramatycznie i po polsku napisać bez używania języka potocznego i samochodowego slangu? Wiesz ja starej daty jestem więc mi trochę łopatologicznie trzebaJarewa pisze:Nie ma zły Mc założony to kodowanie do dynamicznej kontroli oleju bawiąc się AC tdi ma inaczej niż Pb
Jedyne co zrozumiałem to że tdi ma inaczej niż Pb
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8387
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Patrząc się na zdjęcie masz kodowanie Pb, raczej nie sądzę że tak ma być w przypadku TDi, są inne numery części serwisowe tez w katalogu części.
xxxxxxxxxxAP- Pb
xxxxxxxxxxBK- diesel
xxxxxxxxxxBM- V6
Bawiąc sie AutoChek tam dynamiczna kontrola dla TDi jest około 1tyś obrotów a AC są tylko dwa typy r4/5 i V6 i nie sądzę że między MC a AC była różnica co do TDi, bo miedzy r4/5 V6
MC/AC nie ma i jest to samo.
xxxxxxxxxxAP- Pb
xxxxxxxxxxBK- diesel
xxxxxxxxxxBM- V6
Bawiąc sie AutoChek tam dynamiczna kontrola dla TDi jest około 1tyś obrotów a AC są tylko dwa typy r4/5 i V6 i nie sądzę że między MC a AC była różnica co do TDi, bo miedzy r4/5 V6
MC/AC nie ma i jest to samo.
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 210
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 210
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
Jedyny problem z licznikiem jaki do tej pory miałem to, to źle pokazuje prędkościomierz przekłamuje - zaniża o 5 km.krzysaudi pisze:A do tej pory licznik działał poprawnie ? Jeśli masz tdi to tak naprawdę impulsy na licznik masz takie same jak w benzynie. Gdyby to było zwykłe td to wtedy obrotomierz brałby sygnał z alternatora. Zostaw jak masz i nie kąbinuj .
Krzysiek
Ostatnio zmieniony 20 lut 2019, 12:16 przez antares2000, łącznie zmieniany 1 raz.
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 210
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 210
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
niestety nie rozumiem, nie wiem co to jest dynamiczna kontrola i do czego słuzyJarewa pisze:Skoro dynamiczna kontrola to 2400 na Pb to teraz skumaj o co chodzi..
skoro przy kodowaniu Pb nie mam tej kontroli dynamicznej to co się zmieni gdy ją będę miał?Jarewa pisze:Po prostu przy takim kodowaniu to tak jak byś jej nie miał
Sorki Jarewa, że sie tak dopytuję.. jestem elektrykiem i na kabelkach oraz przewodach się znam, na mechanice pobieżnie natomiast jeśli już chodzi o sterownie pracą silnika to "nicht verstehen"
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4673
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Z tą dynamiczną kontrolą chodzi o to że masz dwa czujniki ciśnienia oleju jeden 0,3 bara drugi chyba 1,8 bara (przynajmniej dla benzynowych są takie wartości).
Zmieniając tą zworkę zmieniasz przy jakich obrotach będzie brany pod uwagę odczyt z tego czujnika wyższego ciśnienia.
Co lepsze w A4kach B5 i dalej zostawali tylko czujnik 1.8 bara poniżej tych 2000-2500 obr można jeździć bez ciśnienia oleju i kontrolka się nie zapali.
Zmieniając tą zworkę zmieniasz przy jakich obrotach będzie brany pod uwagę odczyt z tego czujnika wyższego ciśnienia.
Co lepsze w A4kach B5 i dalej zostawali tylko czujnik 1.8 bara poniżej tych 2000-2500 obr można jeździć bez ciśnienia oleju i kontrolka się nie zapali.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8387
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Skoro jest elektrykiem to mu wytłumacz tak:
Masz obwód elektryczny 2x0.5 z biezpiecznikiem 5A i odbiornik pobór prądu odbiornika 2A , wiec co to za róznica czy ja będe miał bezpiecznik 5A czy 30A ?? oczywiście 5A szybciej zadziała a przy 30A moze byc już po ptakach..
To samo jest tu z dynamiczną kontrole masz szybsze poinformowanie gdy zaczynają się problemy z ciśnieniem poniżej krytycznego...
Orginalny dla 1Z to jest czujnik szary 0,9BAR
A to o czym pisze to sobie sprawdź jakie przeważnie masz obroty przy spokojnej jeździe.
Masz obwód elektryczny 2x0.5 z biezpiecznikiem 5A i odbiornik pobór prądu odbiornika 2A , wiec co to za róznica czy ja będe miał bezpiecznik 5A czy 30A ?? oczywiście 5A szybciej zadziała a przy 30A moze byc już po ptakach..
To samo jest tu z dynamiczną kontrole masz szybsze poinformowanie gdy zaczynają się problemy z ciśnieniem poniżej krytycznego...
Orginalny dla 1Z to jest czujnik szary 0,9BAR
A to o czym pisze to sobie sprawdź jakie przeważnie masz obroty przy spokojnej jeździe.
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 210
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
- tzn teraz jak mam kodowanie na Pb to odczyt (sygnalizacja) ciśnienia na czujniku tym wyższym jest przy jakich obrotach?maciek889 pisze:Zmieniając tą zworkę zmieniasz przy jakich obrotach będzie brany pod uwagę odczyt z tego czujnika wyższego ciśnienia.
- a gdy zmienię na diesel to będzie odczytywał przy jakich obrotach?
[ Dodano: 2019-02-21, 19:04 ]
- czyli po pierwsze powinienem zmienić kodowanie na diesel przecinając zworkę albo ewentualnie wymieniając cały licznik na ten dla dieslaJarewa pisze:To samo jest tu z dynamiczną kontrole masz szybsze poinformowanie gdy zaczynają się problemy z ciśnieniem poniżej krytycznego...
Orginalny dla 1Z to jest czujnik szary 0,9BAR
-a po drugie powinienem sprawdzić czy mam szary czujnik, tak?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga