Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK LPG] - po przełączeniu na gaz silnik gaśnie

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
0207pmz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 27 sie 2018, 10:51

[2.0 ABK LPG] - po przełączeniu na gaz silnik gaśnie

Post autor: 0207pmz » 21 lut 2019, 14:37

Drodzy Koledzy;

mam problem z moim ABK - zamontowałem instalację gazową ELPIGAZ Vela (wtryski Arancio).
Odpalam na benzynie i w momencie przełączenia na gaz silnik gaśnie. Gaz podaje, wtryski gazu słychać....
może miał ktoś już z czymś takim do czynienia??
z góry dzięuję za pomoc

Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 265
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Post autor: Ven0n » 21 lut 2019, 14:41

Oba elektrozawory na pewno działają ? Głupie pytanie: Gaz z butli odkręciłeś?(Zdarza się czasem)
Czas nakładania benzyna/gaz jest skonfigurowany?
Przygazuj mu do 4 tysi na moment przełączenia a potem szybko nosem właduj się w wydech, może się zalewa, lub nie odłącza wtryskiwaczy paliwa. Ostatnia opcja to komputer silnika dostaje jakiegoś błędu i odłącza zapłon...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 lut 2019, 15:33

0207pmz, ale to pierwsze odpalenie po montażu czy co?
WRC is for boys.
Group B was for men.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 lut 2019, 19:05

Próbowałeś włączyć proces kalibracji? Albo druga opcja masz pomieszane numery wtryskiwaczy gazowych z benzynowymi przy podłączaniu i jak to ma przełączanie co kilka milisekund jedn cylinder to odcina benzynę na jednym cylindrze i daje gaz na cylinder który dostaje też benzynę.
A czasy wtrysku dobrze widzi?
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

0207pmz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 27 sie 2018, 10:51

Post autor: 0207pmz » 21 lut 2019, 19:16

dzięki za odzew.

1. elektrozawory działają. gaz w butli na ful i odkręcony:) wszystko się dzieje na włączonym programie - na autokalibracji włączają się po kolei wtryski gazu i po włączeniu się czwartego silinik gaśnie.
Właśnie z odcięciem wtrysków benzyny jest chyba problem ale silnik gaśnie bez żadnego dodatkowego efektu zalewania się (nawet sie nie zająknie i gaśnie jakby mu zapłon odciąć) ale problem w tym że zapłonu nie odcina - sprawdziłem - iskra na świecy jest cały czas. a i komputerm samochodu błędów nie pokazuje (sprawdziłem multidiagiem)
2. nie jest to pierwsze odpalenie po montażu gazu - ale od początku są cyrki - raz chodził na gazie i na benzynie na raz, potem np na gazie ale po odłączeniu pompki paliwa (testowo bo wiem że to nie specjalnie ok:)
myślę że generelnie problem jest z odcięciem wtrysków benzyny - na forum pytam bo mam już dosyć "zabawy" (@#$!#%$#@%) z tym szajsem i zastanawiam się czy przypadkiem to nie jest zbyt nowa generacja gazu dla ABK fulgrupy - jak nie dojdę do sedna to chyba 2 generację założę - miałem kiedyż omegę A 2.0 8v i na gazie 2 generacji chodziła jak złoto

[ Dodano: 2019-02-21, 19:16 ]
dzięki za odzew:)

kolego maciek889 - dzisiaj jeszcze raz przelutowałem całą instalację gazową - numery wtryskiwaczy są ok ale poza tym to fulgrupa więc i tak idzie jeden sygnał na wszystkie wtryski benzy na raz.... czasy wtrysków widzi.... a jakby się zalewał to chociaż by prychnął albo przez chwileczkę kulawo chodził a tu centralnie gaśnie jakby prąd odciął

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 lut 2019, 19:24

0207pmz pisze:jak nie dojdę do sedna to chyba 2 generację założę
no tak to to jest posunięcie po zbuju fest ;-) właśnie przez I i II generację lpg większość abk już dawno poszło na żyletki.
WRC is for boys.
Group B was for men.

0207pmz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 27 sie 2018, 10:51

Post autor: 0207pmz » 21 lut 2019, 19:30

może tak ale ta nowa generacja u mnie nie chodzi:(!Q#$!!%

wyglada jakby ECU silnika po włączeniu gazu uznał że silnik nie pracuje... coś jest nie tak na moje z emulacją wtrysków benzy przez sterownik gazu ???

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 lut 2019, 19:35

0207pmz pisze:może tak ale ta nowa generacja u mnie nie chodzi:(!Q#$!!%
nom, ale to wcale nie oznacza że winę ponosi instalacja jako taka tylko jakiś błąd w podłączeniu jej - tak mi się wydaje
Ale jaki to już nie jestem w stanie powiedzieć - u nie w okolicy tylko stagi a czegoś takiego nie widziałem.
WRC is for boys.
Group B was for men.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 lut 2019, 19:42

0207pmz pisze:numery wtryskiwaczy są ok ale poza tym to fulgrupa więc i tak idzie jeden sygnał na wszystkie wtryski benzy na raz
Ale możesz wpiąć indywidualnie każdy wtryskiwacz benzyny i przełączać po jednym na gaz.

Bo jak przetniesz wspólny kabel sygnałowy wszystkich wtryskiwaczy benzyny i tam wepniesz wszystkie kable od gazu to musisz mieć przełączanie wszystkich cylindrów na raz. Bo inaczej będzie ci załączać gazowe pomimo, że benzynowe pracują i dopiero jak sterownik przełączy ostatni cylinder na gaz to wszystkie benzynowe odetnie jednocześnie.
na autokalibracji włączają się po kolei wtryski gazu i po włączeniu się czwartego silinik gaśnie.
To mogłoby pasować do tego co wyżej opisałem. Jakie czasy wtrysku gazu pokazuje podczas autokalibracji? Może do momentu przełączenia ostatniego cylindra na benzynę wtryskiwacze gazowe praktycznie nie podają gazu bo ECU daje taki nisko "mnożnik" że wtryskiwacze gazowe nie zdążą się otworzyć.

Nie masz tam opcji kalibracji z załączaniem wszystkich wtryskiwaczy lpg na raz?
Ostatnio zmieniony 21 lut 2019, 19:43 przez maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

0207pmz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 27 sie 2018, 10:51

Post autor: 0207pmz » 21 lut 2019, 20:18

ok - spoko - dzięki

właśnie sam myślę że może to być jakiś fuckup z połączeniem - jak dojdę co to jest na pewno się podzielę

ale i tak będę wdzięczny za jakieś pomysły.... :)

.... a może po prostu elpigazowa instalacja nie nadaje się do ABK ?????

[ Dodano: 2019-02-21, 19:49 ]
maciek889 - dzięki...

[Ale możesz wpiąć indywidualnie każdy wtryskiwacz benzyny i przełączać po jednym na gaz. ]
popracuję nad tym jutro:)

autokalibracja nie daje wszystkich wtrysków gazu na raz (nawet jak mam włączoną opcję fulgrupa). czasy wtrysków benzy około 2,5 ms a gazu mniej więcej 3-3.5ms. a podczas kalibracji wtryski gazu słychać - więc chodzą....

[ Dodano: 2019-02-21, 19:49 ]
maciek889 - dzięki...

[Ale możesz wpiąć indywidualnie każdy wtryskiwacz benzyny i przełączać po jednym na gaz. ]
popracuję nad tym jutro:)

autokalibracja nie daje wszystkich wtrysków gazu na raz (nawet jak mam włączoną opcję fulgrupa). czasy wtrysków benzy około 2,5 ms a gazu mniej więcej 3-3.5ms. a podczas kalibracji wtryski gazu słychać - więc chodzą....

[ Dodano: 2019-02-21, 19:55 ]
"Bo jak przetniesz wspólny kabel sygnałowy wszystkich wtryskiwaczy benzyny i tam wepniesz wszystkie kable od gazu to musisz mieć przełączanie wszystkich cylindrów na raz. Bo inaczej będzie ci załączać gazowe pomimo, że benzynowe pracują i dopiero jak sterownik przełączy ostatni cylinder na gaz to wszystkie benzynowe odetnie jednocześnie. "

...właśnie że próbowałem już na 2 sposoby: podpinałem wiązkę ze sterownika gazu na wszustkir wtryski benzyny na raz albo osobno na każdy wtrysk - rezultat taki sam:(

[ Dodano: 2019-02-21, 20:18 ]
tak w ogóle to ABK mam od pół roku. i dzięki temu forum: sam wymieniłem rozrząd, sam ustawiłem zapłon i sam wymieniłem zawieszenie - potem pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika (dobrego:) na ocenę mojej pracy - i wyobraźcie sobie że stwierdził że sam by tego lepiej nie zrobił:0
ale urosłem: )) a jaka frajda:):)

jak jeszcze dojde dzięki WAM co z tym f... gazem to już totalne niebo będzie:):)

Kogutiru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 AGG+lpg
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Kogutiru » 21 lut 2019, 21:29

Może to wyglądać na problem z zamienieniem sygnałowego impulsu z komputera silnika
Czyli sygnałowy przewód od ecu pb ma iść do kompa lpg a z lpg na wtrysk benzyny (myślę ze przewód zamieszany przez co po odłączeniu wtrysku pb gubi sygnał przez co silnik gaśnie.
Rozgrzej silnik włącz opcje uruchamianie silnika na lpg odłącz wtyki od wtrysków pb i zobacz czy sie uruchomi silnik

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 22 lut 2019, 15:45

myślę że generelnie problem jest z odcięciem wtrysków benzyny - na forum pytam bo mam już dosyć "zabawy" (@#$!#%$#@%) z tym szajsem i zastanawiam się czy przypadkiem to nie jest zbyt nowa generacja gazu dla ABK fulgrupy - jak nie dojdę do sedna to chyba 2 generację założę
To właśnie II generacja nie nadaje się do ABK. Potencjalnie niebezpieczne i kosztowne w razie kłopotów. Za to w Golfie na Mono Motronic nawet I gen. chodziła OK.
U mnie 2.0E na Stagu 4 Eco pracuje dobrze, bardzo bardzo rzadko bywa, że rozgrzany mi zgaśnie, ale odpalam z butem w podłodze i jadę dalej. Zresztą czujnik temperatury niebieski jest moim pierwszym podejrzanym (o ile dobrze kojarzę mam Toprana).
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga