Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Silnik krokowy?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
duff231
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 02 sty 2019, 07:44

[B4 2.0 ABK] Silnik krokowy?

Post autor: duff231 » 24 lut 2019, 15:35

Witam, może zacznę od opisu problemu.
Auto generalnie jeździ z tym, że mam często duże problemy z odpaleniem go. Często jest tak, że gdy chcę go nagrzac na benzynie by przełączył się na LPG to on chodzi kilka minut po czym pada.
Potem trzeba poświęcic 30 minut na kręcenie rozrusznikiem by on w końcu odpalił. Odpalam go naciskajac jednoczesnie pedał gazu, silnik zaskakuje po czym gdy obroty spadają to znów się wyłącza. I tak w kółko. Gdy już zaskoczy jakoś to podczas jazdy na benzynie czuc, że przy małych obrotach auto chce zgasnac. Problem zazwyczaj ustępuje gdy samochód się nagrzeje. Taki spadek mocy następuje przy hamowaniu i ogólnym szybkim spadku obrotów. Generalnie wygląda to tak jakby nie chciał trzymac tych minimalnych obrotow.

I tu moje pytanie, czy może byc temu winny silnik krokowy ? Kiedyś miałem Passata b3 i bardzo podobny problem, wystarczyło wyczyścic silnik krokowy i problem ustępował.
Kolejne moje pytanie - Jak to cholerstwo wymontowac? O ile dobrze się orientuje, silnik krokowy w audiku mieści się pod filtrem powietrza. Tylko jak zdjąc tą całą obudowe w której jest filtr? Kompletnie nie mam pojęcia na czym się to trzyma, a na siłe nic raczej wole nie robic ^^.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kubas95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 04 mar 2017, 13:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Kubas95 » 24 lut 2019, 15:45

Jeśli chodzi o krokowy masz go na wierzchu zaraz przy kolektorze dolotowym nad pokrywą wałka rozrzadu, puchę filtra zostaw w spokoju.
A co do twojego problemu zajrzałbym do pompy paliwa, ewentualnie czy kiedyś był wymieniany filtr paliwa?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 24 lut 2019, 16:32

Jak napisał kolega wyżej "krokowy" masz na wierzchu. Może ktoś u ciebie go wyrzucił i zastąpił np. śrubką od lpg.
Obrazek

duff231
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 02 sty 2019, 07:44

Post autor: duff231 » 24 lut 2019, 16:37

U mnie to inaczej wygląda, ja mam to bardziej tak jak tu pokazane https://audi80.pl/80-b4-20-abt-gdzie-jest-silnik-krokowy-vt1955.htm
Wychodzi na to ze faktycznie ten filtr trzeba wykręcic ale jak to nie mam pojecia xd. Też się właśnie zastanawiałem nad pompą, a filtru paliwa jeszcze nie wymieniałem, mam ten samochód od niedawna. Po prostu chciałem wpierw zobaczyc ten silnik bo może to może byc podobnie jak w moim passacie.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 lut 2019, 16:57

duff231, kolego to się popraw bo ty nie masz abk tylko abt a to zupełnie inna historia i tu wprowadziłeś wszystkich w błąd, więc się nie dziw że dostaje info które Ci w niczym nie pomoże.
Jeśli chodzi o abk to to nawet nie jest "krokowy" tylko zawór stabilizacji biegu jałowego.

Już nawet nie wspominam o tym że i o jednym i o drugim wszystko na forum jest.


Także popraw sobie profil i temat!

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 lut 2019, 20:35

Piotrku nastawnik biegu jałowego ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl