Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] zasilanie elektrozaworu pompy

ODPOWIEDZ
McSwirus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 07 lis 2016, 17:20
Imię: McSwirus
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

[B4 1.9 1Z] zasilanie elektrozaworu pompy

Post autor: McSwirus » 21 lis 2016, 15:03

Witam,

w mojej 80'tce pojawił się problem, silnik zaczął gasnąć w przypadkowych momentach,
badanie komputerem nic nie wykazało. Podłączyłem na "krótko" elektrozawór z +AKU poprzez przełącznik, teraz działa wszystko OK.

Moje pytanie jest odnośnie zasilania tego elektrozaworu.
Gdzie szukać przerw w obwodzie ?
Stacyjka, kostki czy może jest jakiś przekaźnik od tego ?
Będę wdzięczny za wszelkie porady.

P.S. co się mogło popsuć, że wycieraczki po naciśnięciu dźwigni do dołu
nie kończą biegu, zatrzymują się jak puszczę dźwignię ?
Wyjmowałem przekaźnik od przerywania, nic się nie zmienia.
Czy od tego jest jakiś inny przekaźnik ?

Pozdrawiam
Sławek

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 21 lis 2016, 16:18

Do elektrozaworu n109 zasilanie idzie z ecu.Przerabiałem to u kolegi.Nie ma przekaźnika.
A co do wycieraczek to wymień lub spróbuj przelutować przekaźnik.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 lis 2016, 20:57

McSwirus pisze:w mojej 80'tce pojawił się problem, silnik zaczął gasnąć w przypadkowych momentach,
badanie komputerem nic nie wykazało. Podłączyłem na "krótko" elektrozawór z +AKU poprzez przełącznik, teraz działa wszystko OK.
Tam nie ma prawa ginąć zasilanie ,bo na n109 zasilanie idzie bezpośrednio z kompa ,no chyba że coś z kompem ,ale wtedy na 100% byłby bład n109 .
McSwirus pisze:badanie komputerem nic nie wykazało
To tym bardziej potwierdza że nie w n109 i jego zasilaniu jest problem ,bo jakiekolwiek zaklucenia w działaniu n109 sa od razu "wyłapywane" przez ecu i zapisywane jako bład n109 .
McSwirus pisze:Podłączyłem na "krótko" elektrozawór z +AKU poprzez przełącznik, teraz działa wszystko OK.
Na pewno OK. nie jest ,bo z tak podłaczonym n109 ,auto jest cały czas w trybie awaryjnym ...spróbuj go przeciągnąć powyżej 120 ,to się przekonasz że nie pojedzie więcej ;-) Podłączając też w ten sposób,nalezy odpiąć ori zasilanie ,bo zasilając od du...y strony ,można uszkodzić ECU.To czy gasnie z powodu zaniku napięcia na n109 ,można sprawdzić w banalnie prosty sposób ,podłacając sobie tam jeden biegun małej żaróweczki ,a drugi do masy ,żaróweczkę dajesz do środka i obserwujesz czy zaróweczka gasnie ,kiedy ci silnik gasnie

McSwirus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 07 lis 2016, 17:20
Imię: McSwirus
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: McSwirus » 21 lis 2016, 22:08

MUNIOR pisze:Tam nie ma prawa ginąć zasilanie, bo na n109 zasilanie idzie bezpośrednio z kompa,
no chyba że coś z kompem, ale wtedy na 100% byłby bład n109.
MUNIOR pisze:To tym bardziej potwierdza że nie w n109 i jego zasilaniu jest problem,
bo jakiekolwiek zaklucenia w działaniu n109 sa od razu "wyłapywane" przez ecu i zapisywane jako bład n109.
Rozumiem, że ecu zarejestruje brak napięcia na n109 ?
Zastanawiam się jak tego dokona ?
Nie ma dodatkowego przewodu do kontrolowania napięcia na n109,
który by wracał do ecu. Może z pompy idzie informacja, że nagle
jest zanik paliwa ? Nie znam się na tej elektronice
ale wydaje mi się, że ecu nie wie czy na n109 jest zasilanie czy go nie ma.
McSwirus pisze:Podłączyłem na "krótko" elektrozawór z +AKU poprzez przełącznik, teraz działa wszystko OK.
MUNIOR pisze:To tym bardziej potwierdza, że nie w n109 i jego zasilaniu jest problem,
bo jakiekolwiek zaklucenia w działaniu n109 sa od razu "wyłapywane" przez ecu i zapisywane jako bład n109.
Zatem gdzie jest problem jeżeli usterka znika ?
MUNIOR pisze:Na pewno OK. nie jest, bo z tak podłaczonym n109, auto jest cały czas w trybie awaryjnym ...
spróbuj go przeciągnąć powyżej 120 ,to się przekonasz że nie pojedzie więcej ;-)
I tu kolegę zaskoczę, w piątek wracałem 500 km autostradą A4,
non stop 120-140 km/h, momentami prawie 150km/h. Żadnych objawów
trybu awaryjnego, żadnego przerywania, żadnego zaświecania żółtej kontrolki, itp.
Auto działa jak powinno.
MUNIOR pisze:Podłączając też w ten sposób, nalezy odpiąć ori zasilanie,
bo zasilając od du...y strony, można uszkodzić ECU.
Jeżeli ecu podaje +12V na n109 a ja mu niezależnie podam +12V to gdzie problem ?
Pomiędzy +12V i +12V prąd nie płynie. Probelmy mogą się pojawić
gdy ecu daje mniej niż +12V ale to wątpliwe, drugi przypadek to kiedy ecu jest wyłączone,
wtedy to zasilanie, żeczywiście idzie nie z tej strony. Jednak jak to bywa z prowizorkami
czasem zapominam wyłączyć swoje zasilanie i najpierw wyłączam kluczykiem,
silnik dalej pracuje a na zegarach ciemność ;-) Jak zgaszę silnik i włączę zasilanie na n109
to na zegarach zaświeci się zółta kontrolka "silnik".
MUNIOR pisze:To czy gasnie z powodu zaniku napięcia na n109,
można sprawdzić w banalnie prosty sposób, podłacając sobie tam jeden biegun małej żaróweczki,
a drugi do masy, żaróweczkę dajesz do środka i obserwujesz czy zaróweczka gasnie, kiedy ci silnik gasnie
Dzięki za podpowiedź. Pewnie tak zrobię do testów,
mam nadzieję, że zdążę zobaczyć jak mignie podczas jazdy gdy silnik
gaśnie na te pół sekundy ;-)

P.S. Normalnie jest tak, że jak jadę i gaśnie silnik
to na chwilę zaświeca się ta żółta kontrolka, trwa to dosłownie pół sekundy,
potem silnik wraca a kontrolka gaśnie.
Piotrekdriver1 pisze:A co do wycieraczek to wymień lub spróbuj przelutować przekaźnik.
Wyjmowałem ten, który odpowiada za pierwszy bieg "przerywany".
Naciśnięcie wajhy w dół daje ten sam efekt, wycieraczki stają gdy puszczę go.
Na przerywaczu działają OK, tylko nie sprawdziłem czy można je zatrzymać
gdzie się chce ;-)
Może jest za to odpowiedzialny inny przekaźnik ?

Wielkie dzięki za przemyślenia i porady,
jak wpadną Wam jakieś pomysły to piszcie śmiało.

Pozdrawiam
Sławek

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 26 lut 2019, 09:31

Witam,
Panowie odnośnie zasilania N109 mam pytanie wczoraj walczyliśmy z kumpla B4 na pierburgu , auto czasem nie chce odpalić jak jest ciepłe za pierwszym razem trzeba pokręcić tak z 10-15 sekund , zdarza się to sporadycznie raz na ok 2 tygodnie , zero błędów na Vagu , powietrza w przewodach brak , jedyne co jest dziwne to mierząc napięcie po stacyjce na N109 11,2V (przy napięciu aku 12.5V) , po odpaleniu napięcie aku ok 13,5V a mierzone na N109 ok 12,5 V .

W związku z powyższym czy może powodować tak spadek napięcia przekaźnik 219 ? i czy przez to auto może czasami nie odpalać ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 lut 2019, 13:03

Taki spadek jest do przyjęcia i nie powinien być problemem..

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 26 lut 2019, 14:16

Jarewa pisze:Taki spadek jest do przyjęcia i nie powinien być problemem..
dzięki Jarewa ze info , jednak w sobotę zaplanowaliśmy wyciagnięcie tego przekaźnika i przelutowanie go dla pewności co by wykluczyć jego wadliwość .

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 lut 2019, 19:25

Tu raczej bym nie szukał problemu. Zaworowi powinno wystarczyć 8V do działania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl