[b4 all] opony całosezonowe/całoroczne/wielosezonowe
[b4 all] opony całosezonowe/całoroczne/wielosezonowe
Witam chciałem zapytać o Wasze doświadczenia z tego typu oponami.
Znalazłem tylko jeden temat : https://audi80.pl/80-b4-20-ace-jaki ... t24294.htm
ale to byl 2008 , myslę ,ze coś zmieniło sie w tym temacie.
Rozwaliłem jedną letnią na jesien, a zimowe mam i tak do wywalenia - wiec chce pójść w całosezonowe.Zimy są teraz jakie są , a raczej po górach nie jezdzę tylko bardziej miasto.
Tak dla zachety pierwsze 5 opcji z portalu z oponami:
1.Nokian WeatherProof 240 zl (ocena 5.4)
2.Michelin CrossClimate+ 266 zl (ocena 5.4)
3.Firestone Multiseason 215 zl (ocena 5.1)
.
.
4.Nexen N'Blue 4 Season 195 zl (ocena 5.1)
*oceny zaczerpniete z portalu
Znalazłem tylko jeden temat : https://audi80.pl/80-b4-20-ace-jaki ... t24294.htm
ale to byl 2008 , myslę ,ze coś zmieniło sie w tym temacie.
Rozwaliłem jedną letnią na jesien, a zimowe mam i tak do wywalenia - wiec chce pójść w całosezonowe.Zimy są teraz jakie są , a raczej po górach nie jezdzę tylko bardziej miasto.
Tak dla zachety pierwsze 5 opcji z portalu z oponami:
1.Nokian WeatherProof 240 zl (ocena 5.4)
2.Michelin CrossClimate+ 266 zl (ocena 5.4)
3.Firestone Multiseason 215 zl (ocena 5.1)
.
.
4.Nexen N'Blue 4 Season 195 zl (ocena 5.1)
*oceny zaczerpniete z portalu
Tylko w razie kolizji ubezpieczyciel moze patrzyc czy czasami zima nie smigasz na letnich wiec ten pomysł odpada.Jarewa pisze:teraz takie zimy ze i letnie same by stykły
A co do całorocznych to kumpel za czasow studiów robił prace na ten temat odnosnie drogi hamowania i przyczepnosci popartą badaniami na torze i powiem tak co jest do wszystkiego to jest do niczego. Nie wiem byc moze teraz jest inaczej na tamte lata była to przepasc pomiedzy zimówka a całoroczną.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 AGG+lpg
- Lokalizacja: Legnica
Mam opony na aucie wielosezonowe GOODRIDE i powiem szczerze w te zimę dało sie jeździć ale po lotnisku latać nie bylo mowy, sucha nawierzchnia trzymają sie mokra nawierzchnia trzymają się śnieg jak śnieg zależy ile popada jak byl dzien ze śnieg z deszczem i przywaliło mrozem szklanka na dworze auto rozpędzało sie jako tako sie trzymało drogi
Ocena opon
Lato 7/10
Deszcz 5/10
Zima 4/10 Porównując do opony zimowej
No i cena za 205/r16 zapłaciłem za 4oponki cos koło 500zł ubiegłego roku
Ocena opon
Lato 7/10
Deszcz 5/10
Zima 4/10 Porównując do opony zimowej
No i cena za 205/r16 zapłaciłem za 4oponki cos koło 500zł ubiegłego roku
Jeśli całoroczne opony to prym wiodą Goodyear , Michelin i Continental..,-tutaj nie ma się co żadnej zimy obawiać. Pozostałe też śmiało dają rade ,ale odstają od powyższych. Mam doświadczenie z Goodyear całoroczne kontra Bridgestone zimówki i różnicy nie zauważyłem zimą. Ważne jest aby całoroczne nie były stare,-bo mieszanka gorzej znosi czas niż typowo sezonowe dlatego jako używki raczej odpadają. Co bo wpływu wysokości bieżnika (w starej oponie dodatkowo twardego) zimą na jazdę w mocnych zimowych warunkach to chyba pisać nie muszę...
Reszta wiedzy z testów Motor , Automoto,-naprawde fachowe testy...
Całoroczne opony to tylko nowe na kilka lat lub do góra zużycia do wysokości 5mm bieznika jak ktoś chce zimą pewnie na nich tez jeździć.
Reszta wiedzy z testów Motor , Automoto,-naprawde fachowe testy...
Całoroczne opony to tylko nowe na kilka lat lub do góra zużycia do wysokości 5mm bieznika jak ktoś chce zimą pewnie na nich tez jeździć.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 gru 2018, 11:35
- Lokalizacja: Bełchatów
Ogólnie jestem zwolennikiem dedykowanych rzeczy, jak zima to zimowa opona , jak lato to letnia... ale z racji tego że Audi to taka zabaweczka więcej będzie stać w garażu niż jeździć t mocno myślę o wielosezonowych oponach, z tym że mam obawy, prawdopodobnie i tak będę jeździć więcej latem więc taka uniwersalna opona nie będzie zdawać egzaminu w 100% a obecnie jestem na etapie szukania fajnych felg i opon a dylemat pozostaje.
Witam
W swoim cabrio używam wielosezonówek,
a dokładnie 205/55R16 GOODYEAR VECTOR 4 SEASONS, bodajże 1 generacja.
Niekiedy wyjeżdżam zimą. Moje opony zachowują się zdecydowania dobrze zimą jak i latem.
Dostępne są wyniki testów w których porównywane są opony letnie, zimowe i wielosezonowe. Wyniki to wartości bezwzględne, czyli np droga hamowania, max prędkość pokonywania zakrętów bez znoszenia, prędkość przy której dochodzi do aquaplanningu, jazda na lodzie jak i latem, itp.
Wnioski są następujące:
Dla opon z górnej piątki- znaczy niestety drogich, jak np michelin, różnice to często kilka tylko procent(raczej 3-4 niż więcej)
Zasadniczo zimą dobre opony uniwersalne nie ustępują zimowym, problem pojawia się latem.
Dokładniej- uniwersalne najczęściej mocno hałasują oraz znacznie szybciej się zużywają. Często też mają znacznie gorszą przyczepność na suchej nawierzchni.
Często opony wielosezonowe odstają w jednym tylko rodzaju testu, ale za to drastycznie
Dlatego niestety musimy poświęcić czas i znaleźć właściwe dla siebie.
W sumie jednak to bardzo proste- pokonujemy 5, może 6 tys km rocznie, kupujemy dobre opony uniwersalne, niech będą i używki, ale o bieżniku min 6,5 mm i nie starsze niż 3-4 lata.
Jeździmy dużo- kupujemy dwa zestawy.
Pozdrawiam Marcin
ps swoje opony wybierałem chyba ze dwa miesiące:)
W swoim cabrio używam wielosezonówek,
a dokładnie 205/55R16 GOODYEAR VECTOR 4 SEASONS, bodajże 1 generacja.
Niekiedy wyjeżdżam zimą. Moje opony zachowują się zdecydowania dobrze zimą jak i latem.
Dostępne są wyniki testów w których porównywane są opony letnie, zimowe i wielosezonowe. Wyniki to wartości bezwzględne, czyli np droga hamowania, max prędkość pokonywania zakrętów bez znoszenia, prędkość przy której dochodzi do aquaplanningu, jazda na lodzie jak i latem, itp.
Wnioski są następujące:
Dla opon z górnej piątki- znaczy niestety drogich, jak np michelin, różnice to często kilka tylko procent(raczej 3-4 niż więcej)
Zasadniczo zimą dobre opony uniwersalne nie ustępują zimowym, problem pojawia się latem.
Dokładniej- uniwersalne najczęściej mocno hałasują oraz znacznie szybciej się zużywają. Często też mają znacznie gorszą przyczepność na suchej nawierzchni.
Często opony wielosezonowe odstają w jednym tylko rodzaju testu, ale za to drastycznie
Dlatego niestety musimy poświęcić czas i znaleźć właściwe dla siebie.
W sumie jednak to bardzo proste- pokonujemy 5, może 6 tys km rocznie, kupujemy dobre opony uniwersalne, niech będą i używki, ale o bieżniku min 6,5 mm i nie starsze niż 3-4 lata.
Jeździmy dużo- kupujemy dwa zestawy.
Pozdrawiam Marcin
ps swoje opony wybierałem chyba ze dwa miesiące:)
Jednym z istotniejszych czynników powinna być przyczepność. Są robione niezależne testy na temat przyczepności. Zwłaszcza przez te koncerny oponiarskie, które uchodzą za markowe. Nie mogą one sobie pozwolić na produkcję i sprzedaż niesprawdzonego ogumienia.
Ostatnio zmieniony 14 sty 2020, 18:55 przez joga, łącznie zmieniany 1 raz.