Witam!
Mam w mojej Audiczce taką przypadłość że kiedy wciskam sprzęgło przy zmianie biegów obroty podskakują o jakies 500 rpm do góry na dosłownie chwilkę, bez wciskania gazu. Najbardziej odczuwalne to jest przy delikatnej jezdzie. Po prostu zanim wrzucę następny bieg silnik robi delikatne wruuum I tak jest zawsze.
Czasami występuje takie coś że np na postoju na biegu jałowym dosłownie delikatnie muśniecie pedalu gazu powoduje podbicie na chwilkę obrotów do ok 2000. Obroty silnika podnoszą się do tych 2000 i zaczynają spadać.
Poza tym jest jeszcze jeden objaw, który występuje nie zawsze. Na rozgrzanym silniku czasem wolne obroty są na poziomie ok 1200.
Czego się czepić ? Krokowiec ? Kolektor dolotowy ? A może potencjometr ?
[B4 2.6 ABC] Podnoszące się obroty przy zmianie biegów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Zobacz czy przepustnica się nie blokuje od syfu który ją oblepia. Możesz pod maską dodać gazu i ręcznie ją cofnąć do zera.
Zobacz na vagu czy styk puszczonego pedału gazu się załącza (czy zmienia się 0 na 1 w którym z bloków pomiarowych). Może też sprawdzić to samo miernikiem na TPSie pin 6) też powinno być słychać ciche cyknięcie po puszczeniu pedału gazu.
Wg. mnie jakbyś miał sprawny ten styk to nawet jakby była nieszczelność albo krokowy by się zaciął to silnik wchodził by w cut-off po puszczeniu pedału gazu przy obrotach powyżej 1200 tym samym zbijając obroty a później by skakał między 900 a 1200.
Zobacz na vagu czy styk puszczonego pedału gazu się załącza (czy zmienia się 0 na 1 w którym z bloków pomiarowych). Może też sprawdzić to samo miernikiem na TPSie pin 6) też powinno być słychać ciche cyknięcie po puszczeniu pedału gazu.
Wg. mnie jakbyś miał sprawny ten styk to nawet jakby była nieszczelność albo krokowy by się zaciął to silnik wchodził by w cut-off po puszczeniu pedału gazu przy obrotach powyżej 1200 tym samym zbijając obroty a później by skakał między 900 a 1200.