Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 16V 6A] Silnik krokowy/licznik/wydech

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Risen1543
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 01 lut 2019, 17:31
Imię: Kamil
Lokalizacja: Lublin

[B3 2.0 16V 6A] Silnik krokowy/licznik/wydech

Post autor: Risen1543 » 08 lut 2019, 21:59

Witam, jak w temacie mam parę pytań odnośnie podzespołów i usterek.
A więc :

Silnik krokowy - chciałbym zapytać czy da się sprawdzić poprawne działanie w jakiś sposób ?
Co ma wpływ na działanie tego podzespołu ? (W sęsie skąd silniczek krokowy dostaje dane do swojej pracy)

Opis - w aucie które kupiłem krokowiec był odłączony, auto faluje zarówno na ciepłym i zimnym (na ciepłym mniej) i zarówno na LPG jak i benzynie ten stan falowania się utrzymuje. Po podłączeniu wpinki do krokowego auto podnosi obroty ale utrzymuje je wysokie ( podłącze trzyma około 1200, dodam gazu do 2500 to obroty nie spadają i utrzymują się na tym poziomie po puszczeniu pedału gazu, a nawet potrafią wzrastać )

Licznik - Czy jest możliwość podłączenia całego licznika wyskalowanego do 220km/h do auta w którym obecnie mam licznik wyskalowany do 260km/h ?
Ile orientacyjnie powinna kosztować naprawa licznika w którym raz działa wskaźnik temperatury wody raz nie, nie działają wszystkie kontrolki np oleju, raz działa prędkościomierz raz nie, i podświetlenie raz działa a raz nie oraz nie działa licznik kilometrów i podlicznik ? Kto zajmuje się naprawą takich liczników w okolicach Lublina ?

Opis - Chciałbym wymienić licznik bądź go naprawić z racji tego że raz zegary działają raz nie, nie nabija kilometrów i podświetlenie szwankuje. Licznik wyskalowany do 260km/h z tyłu licznika są 3 kostki do wpięcia w kolorze niebieskim żółtym i białym. (piszę o tym bo na aukcjach takiego nie widziałem ;/ )

Wydech - Czy można do tego auta włożyć jakiś zamiennik ? czy takowe nie istnieją ?
Czy ktokolwiek z forumowiczów posiada na sprzedaż wydech do tego auta na sprzedaż ?

Opis - Obecnie mam włożony przez poprzedniego właściciela "sportowy" wydech, składa się z jednej części i jestem zmuszony coś z nim zrobić (raczej wymienić) bo nie da się usiedzieć w tym aucie jak się jedzie dalej niż 15km i przy prędkoście ~100km/h bo strasznie w środku buczy. Szukałem jakichś używek ale nic konkretnie do tego modelu nie znalazłem i dlatego właśnie to pytanie.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 lut 2019, 22:37

Ile trzyma obrotów bez wpiętego zaworu biego jałowego??

Co do licznika to jest zamienny wyskalowanie nie gra roli.. Na ukcjach nie znajdziesz bo masz z AC a to już unikat.... Wiec możesz kupić z B4 aby z r4/5 i AC przełożyć.

Wydech to tylko do firmy na zamówienie innego wyjscia nie masz zamienników brak, nawet używki bardzo cięzko kupić... A nowy to jedynie tradition ale jak usłyszysz ile kosztuje to usiądziesz...

Risen1543
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 01 lut 2019, 17:31
Imię: Kamil
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Risen1543 » 09 lut 2019, 06:48

Co do obrotów bez wpiętego to wacha się od 400 do 1100, jest czasami chwila jak się jedzie i stanie że trzyma 1k a czasami nie, z tym że byłem u mechanika żeby spojrzał i mówił że tam w silniku gdzie kończy się linka od gazu są dwie śrubki i widać że aby bez krokowego to działało to były kręcone. Wiem że tłumaczone na okrętke ale nie wiem jak fachowo się ta część nazywa( jak nie będziecie wiedzieli o co chodzi to wstawie fote i zaznaczę.)
Na zimnym silniku po odpaleniu trzeba go przytrzymać na gazie dobrą chwilę bo inaczej zgaśnie.

AC to domyślam jest na "nadbudowka" z ukośnie wkładaną wtyczką ? I to będzie bez problemów szło przełożyć ? czy tam trzeba też coś kombinować ? ;)

No co do wydechu to rochę mnie zmartwiłeś ;/ A np. wydech z coupe nie będzie pasował ? bo właśnie najchętniej poszukał bym jakiejś używki tylko z jakich modeli ewentualnie mogło by to chociaż po części pasować bojak trzeba będzie coś tam przespawać bo jest deko inna to z tym nie ma problemu .

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 lut 2019, 08:31

Pierw ogarnij silnik mechanicznie bo powinne być obroty stabilne, zmierz kompresje zajmij się układem WN ustaw zapłon itd...jak bedzie stabilnie wtedy można myśleć o podłączeniu zaworu biegu jałowego...Wiem o co chodzi ktoś przestawił przepustnicę a to duży błąd i bedziesz miał z tym problem...


AC bez problemów się przekłada między zegarami nic nie trzeba kombinować..Po drugie wrzucił byś zdjecie licznika od przodu bo ja podejrzewam że tylko AC bo masz B3 a w B3 nie występował MC a biała wtyczka to tylko MC lub AC... No ale może ktos coś przerobił...

Nawet gdyby z cupe pasowało to i tak lipa po prostu nie ma zamienników ani używek o takim przekroju bo to jest to samo co NG ACE.

Risen1543
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 01 lut 2019, 17:31
Imię: Kamil
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Risen1543 » 09 lut 2019, 09:45

https://zapodaj.net/70c5d13cff9a0.jpg.html
https://zapodaj.net/b6c6f612a2fb3.jpg.html
Oto zdjęcia i z przodu i tyłu. Tam widać że ktoś już go rozkrecał bo widać zdrapany lakier na srubach wewnątrz licznika tamtych koło licznika kilometrów, przy obrotomierzu tego nie widać.

I dodam jeszcze że najprawdopodobniej sonda lambda jest odłączona i to też jest problem, i zapewne zutuje na te obroty, tylko że na razie nie koniecznie wiem które kable w komorze od niej są bo tam jest w kwestii kabli też nieciekawie. Jak byś mógł powiedzieć mi gdzie konkretnie szukać tej sondy w tym aucie? Ona powinna być przed katalizatorem? W nim? Czy jeszcze gdzieś indziej. I jest ona montowana w układ wydechowy od góry?
Ogólnie bardzo dziękuję także za dotychczasowe porady ;-)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 09 lut 2019, 09:50

Posłuchaj czy jak będzie ruszał przepustnicą na zgaszonym silniku to czy będzie słychać kliknięcie pod spodem. Bo to czujnik zamknięcia przepustnicy. Jak ktoś ją podkręcił to ten czujnik nie będzie wysyłał impulsu o zamkniętej przepustnicy a to może spowodować z ECU nie zacznie aktywnie regulować obrotów. Kolejna sprawa to może paliwo jest źle wyregulowane albo ciągnie gdzieś dużo lewego powietrza niemierzonego przez przepływomierz i silnik nie da rady pracować na wolnych obrotach.

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 09 lut 2019, 10:20

Na początek to zidentyfikuj jaki masz wtrysk, bo wcześniej coś pisałeś że jest zmieniony na inny.
Sonda jest na początku puszki katalizatora od góry. Wtyczki od sondy chyba gdzieś przy głowicy na wsporniku. Biała okrągła 1 pin i czarna 2 pin od grzałki.
Z licznikiem też nie wiadomo co było robione bo masz żarówkę od ciśnienia oleju włożoną, a przy ac to powinno być zaklejone. Podłączona ta biała wtyczka była? AC coś pokazywało?

Risen1543
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 01 lut 2019, 17:31
Imię: Kamil
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Risen1543 » 09 lut 2019, 10:47

No w liczniku były 3 kostki podłączone, pokazywał się na liczniku komunikat po odpaleniu aby wcisnąć hamulec i później po tym było ok jak wcisnalem, i raz czy dwa pokazał po tym komunikacie ok przekreślona ikona żarówki chyba. Tak to więcej nic nie pokazywał.
A w jaki sposób zidentyfikować co to za wtrysk? Bo tak na oko to ja na pewno nie określę :-/

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 09 lut 2019, 13:59

Najlepiej zdjęcia zrób i może ktoś zidentyfikuje co tam jest.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 lut 2019, 14:39

Risen1543, a ja dodam jeszcze że nie wiem czy wiesz ale są odpowiednie działy, więc na przyszłość dobrze by było byś na to zwracał uwagę i w dziale dotyczącym silnika nie poruszał tematu np tego licznika bo do tego jest osobny dział, bo tak to robisz śmietnik a to nie fb.
Następny taki post pójdzie na śmietnik! a Ty dostaniesz bana.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 lut 2019, 17:20

Licznik ok z AC wiec jak wyżej, odłączona lub padnieta sonda nie ma wpływu na falowanie jedynie jak by fiksowała ale to znów by na LPG nie falowało.... To się dzieje na Pb i LPG podejrzanie na uszkodzony silnik zły zapłon albo wypadanie zapłonu....Masz ke-jetronic

Risen1543
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 01 lut 2019, 17:31
Imię: Kamil
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Risen1543 » 11 mar 2019, 21:08

Witam po dosyć długiej przerwie. Niestety przez moją pracę nie miałem jak wcześniej się tu wypowiedzieć ;/

@ PieterB, masz rację śmietnik się w ten sposób robi z forum, wczesniej pomyślałem że lepiej jak zapytam w jednym temacie o ten licznik ale zastosuję się do Twojej rady na przyszłość ;)

@ Co do tematu miałem chwilę czasu aby pojeździć troszkę tym autkiem i zrobić zdjęcia silnika. Zdjęcia wstawiam w linkach na końcu posta może ktoś zidentyfikuje co tam jest jak kolega krzych900 zaproponował. Jeżeli ktoś ma jakieś sugestie czy porady także proszę pisać.

Natomiast co zauważyłem i czego się dowiedziałem byłem w sumie u 3 mechaników i każdy powiedział że jest to dość pancerna jednostka (co mnie cieszy), nikt do końca nie chciał się za to jednak wziąć z racji przeróbek bo jak to mówili "tylko ten co to przerabiał wie do końca co tam jest porobione i jak" sugerowali także że jeżeli auto jeździ i większych kłopotów nie ma to lepiej go nie zaczepiać bez powodu bo mogę wydać kupę kasy i może to się minąć z celem.

Na zdjęciach widać że zawór krokowy powietrza tam nad kolektorem został ostatnio na "janusza" przeze mnie zastąpiony śrubą od regulacji gazu i co się dzieje. Jeden z mechaników trochę mi to podregulował, przykręcał tą śrubę na przewodzie od wolnych obrotów i delikatnie odkręcał śrubę przy przepustnicy. Po tym co zrobił no fakt auto po odpaleniu przez 2-3 minutki (w zależności od temperatury na zewnątrz) trzeba przytrzymać pedałem gazu na 1100 obrotów i później jak już się delikatnie rozgrzeje falowania obrotów brak. Auto wtedy trzyma spokojnie 1000-1100 obrotów bez problemu.Osoba która to regulowała mówiła że niższych obrotów na biegu jałowym mi nie ustawi bo powietrze może go dusić, w sęsie że jak jade szybciej i puszcze pedał gazu to mógłby zgasnąć.

Sam silnik krokowy no nie do końca wiem w sumie jak ma działać, powiem tak po podłączeniu do źródła prądu on się otwiera ale czy jak jest on prawidłowo zamontowany i prawidłowo działa to on tylko jest albo otwarty albo zamknięty ? Czy jednak on sam jakoś reguluje poziom zamknięcia i może się ustawić w dowolnym położeniu w zależności od potrzeby ?

Dodam jeszcze tyle że w aucie założony jest stożkowy filtr powietrza, co jak rozumniem zwiększa ilość doprowadzonego powietrza, więc może problem jest też w tym stożku bo przez to że on zasysał za dużo powietrza to jak zawór krokowy się otwierał na biegu jałowym to do silnika dostarczane jest za dużo tego powietrza i przez to obroty mi wtedy wzrastały i utrzymywały się na wysokim poziomie (2-3000). Jeżeli to jednak ślepa uliczka w rozumowaniu to prosze mi to powiedzieć :)

Jeszcze jedno przy kolektorze tam po prawej na górze gdzie wąż od powietrza wchodzi jest niebieska wtyczka która u mnie jest odłączona, co to jest ? ;D

https://zapodaj.net/746beb275eaee.jpg.html
https://zapodaj.net/e8de225915d8b.jpg.html
https://zapodaj.net/690202d32287f.jpg.html
https://zapodaj.net/51386081939ee.jpg.html
https://zapodaj.net/dc0ca94181ce6.jpg.html
https://zapodaj.net/22f1d748d5589.jpg.html
https://zapodaj.net/ba5fd70d7287c.jpg.html
https://zapodaj.net/557ba7c467162.jpg.html
https://zapodaj.net/aa683db354a02.jpg.html

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 11 mar 2019, 21:23

Ta wtyczka niebieska to wygląda jak od czujnika spalania stukowego.
A ten tzw silniczek krokowy to się otwiera tyle ile musi żeby obroty biegu jałowego trzymać

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 mar 2019, 21:40

Ma EFI wiec ke-jetronic został wywalony. Wiec bug wie co tam jeszcze po starym ke-jetronic zostało. Raczej szukaj bardzo dobrego magika do EFI...

Nic nie czytaj na temat 6A bo masz całkiem inaczej....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl