[B4 1.9 1Z] Jak wyłączyć ABS na czas testów
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
[B4 1.9 1Z] Jak wyłączyć ABS na czas testów
Witam.
Mam zamiar przeprowadzić próbę hamowania na mokrej nawierzchni z aktywnym układem ABS i bez niego i porównać długość drogi hamowania.
Ale nie wiem jak wyłączyć ABS. Czy ma ktoś jakiś pomysł jak to zrobić?
Mam zamiar przeprowadzić próbę hamowania na mokrej nawierzchni z aktywnym układem ABS i bez niego i porównać długość drogi hamowania.
Ale nie wiem jak wyłączyć ABS. Czy ma ktoś jakiś pomysł jak to zrobić?
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
a który to bezpiecznik?maciek889 pisze:Bezpiecznik wyjmij.
[ Dodano: 2019-03-13, 17:58 ]
Znalazłem taki opis:
12 - zestaw wskaźników, oświetlenie przełączników, światła cofania,
regulator zasięguświateł,automatyczny układ kontroli, układ
regulacji prędkości, ABS, komputer pokładowy, gniazdo zespołu pamięci
( tylko urządzenia sterujące) układ zwiększający obroty biegu
jałowego, układ ogrzewania kolektora ssącego, 15A
Ale jeśli to ten bezpiecznik i go wyjmę to przestanie działać sporo rzeczy w tym liczniki, praktycznie auto nie odpali (chyba)
[ Dodano: 2019-03-13, 18:03 ]
Czy ma ktoś może jakiś inny pomysł?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
pisze na pokrywie u mnie odpięcie go nie odłącza nic po za tym a nie wiem jak to w tdi.antares2000 pisze: maciek889 napisał/a:
Bezpiecznik wyjmij.
a który to bezpiecznik?
Inna sprawa że tu może być zonk w tłumaczeniu książki.
możesz odpiąć jeden z czujników tylko nie wiem czy wówczas nie zosatanie błąd zapisany i czy abs nie trzeba będzie vagiem kasować.[ Dodano: 2019-03-13, 18:03 ]
Czy ma ktoś może jakiś inny pomysł?
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
a gdzie jest ten czujnik stopu i jak go odłączyć?Jarewa pisze:najszybciej i bez błędów to odłączyć czujnik stopu
[ Dodano: 2019-03-13, 23:21 ]
no właśnie PeterB, tego wolałbym uniknąć... jak żaden inny sposób nie podziała, to wtedy w ostateczności zrobię jak sugerujeszPieterB pisze:możesz odpiąć jeden z czujników tylko nie wiem czy wówczas nie zosatanie błąd zapisany
[ Dodano: 2019-03-13, 23:33 ]
Na schemacie widziałem, ze na zacisk nr1 sterownika ABS jest podawany +12V z przekaźnika (349). U mnie nie ma przełącznika ABS więc przekaźnika chyba też nie ma. Jeśli sie nie mylę, to w takim razie +12V jest podawane na stałe po przekręceniu zapłonu.
A jeśli tak to może wystarczyłoby zdjąć napięcie +12V z zacisku nr1? Co o tym sądzicie?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
W kwestii wyłączenia ABS-u na czas testów wyjąłem wtyczkę z gniazda znajdującego się pod czarną pokrywą przy pompie ABS. Zapaliła się tylko lampka kontrolna ABS na tablicy ale tak poza tym wszystko jest w porządku. dodam dla zainteresowanych, że u mnie po odłączeniu ABS-u mam o wiele większe czucie pod pedałem hamulca. Raz już uratowało mnie to przed wjechaniem w tył innemu kierowcy, który nagle postanowił się zatrzymać. Opony zapiszczały ale zatrzymałem się ok 0,5m przed dupą kolesia. Gdybym miał ABS włączony to już bym miał kolejny raz przód do robienia.
maciek889 ze schematem miałeś oczywiście rację...
Aktualnie skompletowałem potrzebne części do odtworzenia układu do załączania-wyłączania ABS-u. Ale mam małą zagwózdkę. Mam dwa przełączniki ABS-u o różnych numerach. Obydwa oryginały i nie wiem czym się różnią. Jeden 893941528 a drugi 893941563. Jedyną różnicą jaką na razie zauważyłem jest to że, ten z końcówką ..563 po wciśnięciu zostaje w (tak to nazwijmy) dolnym położeniu a drugi ...528 po wciśnięciu powraca do swojego górnego położenia.
I tutaj mam pytanie i prośbę do kolegów w rozkminieniu przekaźników:
1 - jaka jest różnica między tymi przełącznikami i który mam zamontować?
2 - czy to że jeden z nich nie pozostaje w dolnej pozycji po wciśnięciu oznacza, że jest uszkodzony?
Byłbym niezmiernie wdzięczny za pomoc kogoś kto ma taki układ w swoim Audiku.
Poniżej foto przełączników i przekaźnika.
A tutaj różnica po wciśnięciu jednego i drugiego przełącznika
po małej przerwie wracam do tematumaciek889 pisze:Ten schemat jest od wersji z fabrycznym wyłącznikiem jak nie masz przycisku to też nie ma tego przekaźnika. Teraz sobie przypomniałem że bezpiecznik od ABS występował w tym przekaźniku.
maciek889 ze schematem miałeś oczywiście rację...
Aktualnie skompletowałem potrzebne części do odtworzenia układu do załączania-wyłączania ABS-u. Ale mam małą zagwózdkę. Mam dwa przełączniki ABS-u o różnych numerach. Obydwa oryginały i nie wiem czym się różnią. Jeden 893941528 a drugi 893941563. Jedyną różnicą jaką na razie zauważyłem jest to że, ten z końcówką ..563 po wciśnięciu zostaje w (tak to nazwijmy) dolnym położeniu a drugi ...528 po wciśnięciu powraca do swojego górnego położenia.
I tutaj mam pytanie i prośbę do kolegów w rozkminieniu przekaźników:
1 - jaka jest różnica między tymi przełącznikami i który mam zamontować?
2 - czy to że jeden z nich nie pozostaje w dolnej pozycji po wciśnięciu oznacza, że jest uszkodzony?
Byłbym niezmiernie wdzięczny za pomoc kogoś kto ma taki układ w swoim Audiku.
Poniżej foto przełączników i przekaźnika.
A tutaj różnica po wciśnięciu jednego i drugiego przełącznika
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Nie widziałem jeszcze fabrycznie takiego, który zatrzaskuje się wciśnięty (tak jak od przeciwmgielnych).
Może ktoś zamienił przód tego przycisku z jakimś innym.
Ma to działać tak że jak się wciśnie raz to przekaźnik wyłącza ABS jak się kliknie drugi raz to włącza. Też po wyłączeniu i kolejnym włączeniu zapłonu ABS będzie włączony.
Chyba ten przekaźnik można podłączyć pod deską bo w tych kostkach obok kolumny kierowniczej któryś czarno-niebieski zasila sterownik ABSu i można po przecięciu wpiąć go w przekaźnik.
Był na forum opis jak ktoś używał samego przycisku od przeciwmgielnych ze zmienionym frontem i używał go do rozłączania ABSu do resetowania po wyłączeniu zapłonu.
Może ktoś zamienił przód tego przycisku z jakimś innym.
Ma to działać tak że jak się wciśnie raz to przekaźnik wyłącza ABS jak się kliknie drugi raz to włącza. Też po wyłączeniu i kolejnym włączeniu zapłonu ABS będzie włączony.
Chyba ten przekaźnik można podłączyć pod deską bo w tych kostkach obok kolumny kierowniczej któryś czarno-niebieski zasila sterownik ABSu i można po przecięciu wpiąć go w przekaźnik.
Był na forum opis jak ktoś używał samego przycisku od przeciwmgielnych ze zmienionym frontem i używał go do rozłączania ABSu do resetowania po wyłączeniu zapłonu.