[2.0 ABT LPG] OCENA PRACY SILNIKA
[2.0 ABT LPG] OCENA PRACY SILNIKA
Witam wszystkich na tym forum🙂
Niedawno zakupiłem audi 80 ABT z 93 roku.
Silnik benzynowy 2.0 z pięcioletnią instalacją gazową stag. Samochód ma nabite ponad 330 000 km przebiegu.
Zastanawia mnie czy praca silnika waszym zdaniem jest w porządku.
Proszę o ocenę.
Drugie pytanie, mierzyłem ciśnienie na cylindrach, wyszło po 10 barów na cylinder. Co myślicie o tych wartościach ?
Niedawno zakupiłem audi 80 ABT z 93 roku.
Silnik benzynowy 2.0 z pięcioletnią instalacją gazową stag. Samochód ma nabite ponad 330 000 km przebiegu.
Zastanawia mnie czy praca silnika waszym zdaniem jest w porządku.
Proszę o ocenę.
Drugie pytanie, mierzyłem ciśnienie na cylindrach, wyszło po 10 barów na cylinder. Co myślicie o tych wartościach ?
Ostatnio zmieniony 18 mar 2019, 19:52 przez Trayp, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07
- Ven0n
- Forum Audi 80
- Posty: 266
- Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
- Imię: Kamil
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: ŚLUNSK
Możliwe że pracował na benzynie i to wtryskiwacz tak słychać takie jednostajne "RRRRRRR"Norton9988 pisze:Ładnie pracuje, być może cykają szklanki
Znowu ja słyszę mega głośny syk i albo to jakiś dziurawy wężyk podciśnienia, albo reduktor.
No i rzeczywiście wyje rolka i bardzo możliwe że to ta napinająca rozrząd
Zgadza się, silnik pracował na benzynie w chwili nagrywania 🙂
Zwrócę uwagę na łożyska jak znajdę chwilę czasu.
Z instalacją gazową mam problem w momencie gdy jadę z prędkością powyżej 110 km/h, zdarzyło mi się że pedał gazu nie wraca na swoje miejsce i silnik nie schodził z obrotów. Gdy przełączę na benzynę i wrócę z powrotem na LPG problem znika. Miał ktoś taki przypadek i znalazł rozwiązanie ?
Co do przebiegu, zastanawia mnie z jakim największym przebiegiem spotkaliście się w silnikach benzynowych audi 80? 🤔
Zwrócę uwagę na łożyska jak znajdę chwilę czasu.
Z instalacją gazową mam problem w momencie gdy jadę z prędkością powyżej 110 km/h, zdarzyło mi się że pedał gazu nie wraca na swoje miejsce i silnik nie schodził z obrotów. Gdy przełączę na benzynę i wrócę z powrotem na LPG problem znika. Miał ktoś taki przypadek i znalazł rozwiązanie ?
Co do przebiegu, zastanawia mnie z jakim największym przebiegiem spotkaliście się w silnikach benzynowych audi 80? 🤔
- Ven0n
- Forum Audi 80
- Posty: 266
- Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
- Imię: Kamil
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: ŚLUNSK
Zwróć uwagę tylko na napięcie paska rozrządu na zimnym silniku, powinno się dać go obrócić o 90 stopni bez używania siły i ogólnie powinien sprawiać wrażenie luźnego(Przynajmniej ja tak mam, bo jak był minimalnie mocniej napięty to wyło na 1100obr/min)
U mnie silnik robi sobie tylko przegazówki do 3 tyś obr/min ale odpuszcza po chwili, też jest efekt że pedał gazu ucieka spod nogi, bo tak zaprojektowany jest silnik krokowy.
U mnie silnik robi sobie tylko przegazówki do 3 tyś obr/min ale odpuszcza po chwili, też jest efekt że pedał gazu ucieka spod nogi, bo tak zaprojektowany jest silnik krokowy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Bo pewnie masz ABT z nastawnikiem 6 pinowym. On ma funkcje przewietrzania katalizatora polegającą na zostawieniu uchylonej przepustnicy i odcięciu wtrysku. Na gazie nie odcina ci paliwa i przez to trzyma obroty. Można próbować zubażać mieszankę regulując lpg, aby nie wystarczającej ilości paliwa na utrzymanie obrotów albo odłączyć jeden z kabli od nastawnika przepustnicy aby ta funkcja się nie aktywowała. Jeszcze jeśli sterownik lpg to obsługuje można próbować ustawić cut-off.Trayp pisze:Miał ktoś taki przypadek i znalazł rozwiązanie ?
Sprawdziłem napięcie paska rozrządu i jest dość sztywno napięty, ale to chyba mój najmniejszy problem...
Przy sprawdzaniu paska rozrządu odkryłem że praktycznie cała lewa strona bloku silnika od strony kolektora jest tłusta...
Na razie zrobiłem zbyt mało kilometrów aby wyciągać pochopne wnioski.
Mam nadzieję że nie wpakowałem się na minę która rozwali mój i tak już pusty portfel.
Kupić samochód i nie jeździć nim, świetnie zainwestowane pieniądze. Do pracy mam 20 km w sumie wiosna idzie może czas wyciągnąć rower z piwnicy 🤔😂
Przy sprawdzaniu paska rozrządu odkryłem że praktycznie cała lewa strona bloku silnika od strony kolektora jest tłusta...
Na razie zrobiłem zbyt mało kilometrów aby wyciągać pochopne wnioski.
Mam nadzieję że nie wpakowałem się na minę która rozwali mój i tak już pusty portfel.
Kupić samochód i nie jeździć nim, świetnie zainwestowane pieniądze. Do pracy mam 20 km w sumie wiosna idzie może czas wyciągnąć rower z piwnicy 🤔😂
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Ven0n
- Forum Audi 80
- Posty: 266
- Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
- Imię: Kamil
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: ŚLUNSK
Spróbuj dokręcić śrubki pokrywy zaworów z lewej strony, u mnie lało jak z wodospadu, każde hamowanie kończyło się dymem spod maski a potem okazało się że te śrubki palcem dało się odkręcić.
Co do paska, to jak wyżej pisałem - ma dać się obrócić o 90 stopni bez używania siły, czyli po takim ustawieniu u mnie ma mniej więcej 1cm(może i więcej) luzu góra dół, dopiero wtedy rolka przestała wyć Po rozgrzaniu jest napięty dość mocno
Co do paska, to jak wyżej pisałem - ma dać się obrócić o 90 stopni bez używania siły, czyli po takim ustawieniu u mnie ma mniej więcej 1cm(może i więcej) luzu góra dół, dopiero wtedy rolka przestała wyć Po rozgrzaniu jest napięty dość mocno