[B4 2.0 ABK] Błąd airbaga n153
[80 B4 1Z] Airbag - kody błędów wykryte VAGiem
Witam,
Mam prośbę o pomoc w rozszyfrowaniu co jest nie tak z moją poduchą. Przepisuję z wydruku VAG:
2 -Rozpoznano usterke-
00532 007
Napięcie zasilające
Wartość sygnału za mała
65535 000
Uszkodzony komputer sterujący
Błędu nie można zresetować. Dodam, że w trakcie mojego użytkowania samochodu nie doszło do żadnego wypadku. Jak go kupiłem, to kontrolka gasła po dość długim czasie - może nawet dwie minuty. Po podpięciu pod VAG udało się usunąć zgłoszenie jakiejś usterki i było ok, gasła chwilkę po odpaleniu. Ostatnio musiałem wymienić akumulator i od czasu wstawienia nowego kontrolka świeci cały czas i nie można usunąć błędu.
Proszę o pomoc w diagnozie.
Mam prośbę o pomoc w rozszyfrowaniu co jest nie tak z moją poduchą. Przepisuję z wydruku VAG:
2 -Rozpoznano usterke-
00532 007
Napięcie zasilające
Wartość sygnału za mała
65535 000
Uszkodzony komputer sterujący
Błędu nie można zresetować. Dodam, że w trakcie mojego użytkowania samochodu nie doszło do żadnego wypadku. Jak go kupiłem, to kontrolka gasła po dość długim czasie - może nawet dwie minuty. Po podpięciu pod VAG udało się usunąć zgłoszenie jakiejś usterki i było ok, gasła chwilkę po odpaleniu. Ostatnio musiałem wymienić akumulator i od czasu wstawienia nowego kontrolka świeci cały czas i nie można usunąć błędu.
Proszę o pomoc w diagnozie.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Sprawdź minusową klepme akumulatora czy ma dobre połaczenia. Wg mnie problem jest z masa. Bład 65535 powstaje czesto przy zwarciach np podłaczaniu akumulatora, również mozę to wskazywąc na brak zasilania jednostki kontrolnej lub zły kontakt z uziemieniem. Jak sie myle to ktoś z kolegów napewno mnie porawi
Wszystko wskazuje że TAK, sygnalizacja błędu i kontrolka po cos są, ostrzegaja,ze układ niedziała prawidłowo, wieć 100% pewności na to że podczas wypadku poduszka otworzy się i (może Cie uratuje) niemafigo pisze:czy pojawianie sie jakis błedów i palenie sie lampki air bag-u moze spowodować nie ,,odpalenie,, poduchy w razie dzwonka ???
- RaKo
- Forum Audi 80
- Posty: 674
- Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Kraśnik
Gienek, Rozkręć kierownicę i zobacz co tam jest namodzone,może taśma Ci się urwałą a może auto miało dzwonka i jest tam jakiś rezystorek wlutowany,może któreś z połączeń przy kierownicy pod plastikami się rozpięło,robi się tak np. przy wyjmowaniu licznika,że się chwilowo rozłączy i jest błąd.W najgorszym wypadku mógł Ci się zepsuć sterownik od AirBagu.
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe
[B4 ABT] Problem z kontrolką AIRBAG
Witam
Problem jest tego typu, że raz gaśnie za chwilę zapala się znowu, albo gaśnie strasznie późno. A tak wogóle może ktoś wie to której kostki (tej do licznika) i gdzie wlutować te kabelki od kontolki, bo jakiś jełop elektryk jak wymieniał żarówkę to po prostu wyjął kable i przylutował je do żarówki.
Pozdrawiam
Problem jest tego typu, że raz gaśnie za chwilę zapala się znowu, albo gaśnie strasznie późno. A tak wogóle może ktoś wie to której kostki (tej do licznika) i gdzie wlutować te kabelki od kontolki, bo jakiś jełop elektryk jak wymieniał żarówkę to po prostu wyjął kable i przylutował je do żarówki.
Pozdrawiam
Kontrolka poduchy sygnalizuje błąd obwodu poduszki lub podstawowego układu elektrycznego. Wszystko zależy od tego jak sie zachowuje. Jedyna rada to VAG. Kasowanie błędu i ewentualna naprawa usterki.
A kable od kontrolki były tak montowane podajrze do 93 r. rozwiązanie troche głupie. W modelach 94 jest to juz poprawione. Jak bardzo chcesz to zrezac musisz wiedzieć jaki masz układ pinów na płycie zagarów. Sam jestem po takim zabiegu i u mnie wchodzą do niebieskiej wtyki ostatnie dwa piny w dolnym rzędzie patrząc od strony kabli.
A kable od kontrolki były tak montowane podajrze do 93 r. rozwiązanie troche głupie. W modelach 94 jest to juz poprawione. Jak bardzo chcesz to zrezac musisz wiedzieć jaki masz układ pinów na płycie zagarów. Sam jestem po takim zabiegu i u mnie wchodzą do niebieskiej wtyki ostatnie dwa piny w dolnym rzędzie patrząc od strony kabli.
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe
Najpierw wyciągnij zegary, odkręć z tyłu płytkę drukowaną i patrząc po ścieżkach od kontrolki "AIR BAG" dojdziesz do tych pinów w niebieskim gnieździe. Starą lutowaną żarówke odcinasz a przewody mocujesz w niebieskiej wtyczce do odpowiednich zacisków a nową żarówke wkładasz w miejsce kontrolki.
viewtopic.php?t=4494&highlight=air+bag
viewtopic.php?t=4494&highlight=air+bag
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe
czajek84 pisze:Witam,mam problem z kontrolką od air bag.wymieniałem żarówki od podświetlenia zegarów.odłączyłem wszystkie kostki wymieniłem żarówki i podłączyłem jak było.i teraz przy odpalaniu nie gaśnie kontrolka od "air bag".czy to groźne i co z tym zrobić?
Pozdrawiam i czekam na pomoc.
Jedyna pomoc to VAG. Zagrożenie jest takie że w czasie czołowego zderzenia poduszka nie zadziała.