[B3 1.8 PM] Silnik czasami pracuje na trzech cylindrach
[B3 1.8 PM] Silnik czasami pracuje na trzech cylindrach
Witam. Mój problem polega na tym ze silnik czasami chodzi na trzech cylindracg. Np wczoraj chodził bez pierwszego cylindra (po wyjeciu fajki ze swiecy nie bylo roznicy w pracy i trzęsło silnikiem tak samo jak po podlaczeniu). Dzisiaj zaś chodzi normalnie na czterech. Co moze być przyczyną?
Wlasnie dziś sie dobiore do świec i posprawdzam jak wyglądają. Podesle może fotki
[ Dodano: 2019-03-21, 20:54 ]
Tak wyglądają moje świece: https://zapodaj.net/d7db7b5ba97a6.jpg.html
Biały nalot, miejscami grubo tego było. Na razie przeczyscilem je tylko z tego nalotu i włożyłem spowrotem. Wszystkie swiece dają iskre na kazdym przewodzie. Iskra jest koloru pomarańczowego/czerwonego (na każdej świecy i na kazdym kablu). Przewody Beru z logiem Audi/VW, sprawdziłem opór i na pierwszym przewodzie to 6 KOhm (na fajce od przewodu jest napisane ze chyba powinno byc 5).
[ Dodano: 2019-03-21, 20:54 ]
Tak wyglądają moje świece: https://zapodaj.net/d7db7b5ba97a6.jpg.html
Biały nalot, miejscami grubo tego było. Na razie przeczyscilem je tylko z tego nalotu i włożyłem spowrotem. Wszystkie swiece dają iskre na kazdym przewodzie. Iskra jest koloru pomarańczowego/czerwonego (na każdej świecy i na kazdym kablu). Przewody Beru z logiem Audi/VW, sprawdziłem opór i na pierwszym przewodzie to 6 KOhm (na fajce od przewodu jest napisane ze chyba powinno byc 5).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Wypalenie środkowej elektrody (dużo mniejsza średnica niż fragmentu tuż przy izolatorze) świadczy o tym że żywot tej świecy już minął dawno temu. Ten biały nalot też może oznaczać, że silnik pracuje na ubogiej mieszance co też przyspieszy zużycie świec. Chyba też może być spowodowany wypadaniem zapłonu.
Witam, rozwiązałeś problem? Mam tak samo, auto gubi zapłon z tym że nie wiem czy aparat zapłonowy jest odpowiedni bo poprzedni właściciel kupował części na szrocie i mam 2 aparat który jest inny od tego zamordowanego pod maską. Mozna to jakoś sprawdzic?
Co do świec słyszałem to samo lecz poprzedni właściciel mówił że na 3 elektrodowych auto sprawowali się lepiej.
Co do świec słyszałem to samo lecz poprzedni właściciel mówił że na 3 elektrodowych auto sprawowali się lepiej.
Wymieniłem świece na jednoelektrodowe NGK v-line ale to nie do końca rozwiązało mój problem, auto nadal czasami chodzi na trzech. Jednego dnia chodzi normalnie caly dzien, następnego juz zapłon wypada. Jedyne co wydaje mi sie ze sie zmienilo po wymianie świec to to że silnik szybciej wchodzi na obroty (o ile pracuje prawidłowo), ale możliwe ze to tylko takie wrażenie.
[ Dodano: 2019-03-28, 16:32 ]
Zauwazylem dziś ze w momencie gdy tak rzuca silnikiem i gdy silnik pracuje na benzynie to podczas przyspieszania (gdy silnik jest obciążany) to stuka coś w okolicach nóg kierowcy (dźwięk porównywalny do pracy diesla tylko troche bardziej jakby metaliczny), śmierdzi również benzyną. Na gazie nic nie słychać, dzieje się tak tylko na benzynie. Dodam ze silnik wtedy nie ma mocy (na benzie jak i na lpg). Moze to nie chodzi o zaplon a o cos innego?
[ Dodano: 2019-03-28, 16:32 ]
Zauwazylem dziś ze w momencie gdy tak rzuca silnikiem i gdy silnik pracuje na benzynie to podczas przyspieszania (gdy silnik jest obciążany) to stuka coś w okolicach nóg kierowcy (dźwięk porównywalny do pracy diesla tylko troche bardziej jakby metaliczny), śmierdzi również benzyną. Na gazie nic nie słychać, dzieje się tak tylko na benzynie. Dodam ze silnik wtedy nie ma mocy (na benzie jak i na lpg). Moze to nie chodzi o zaplon a o cos innego?