[B4 ABT lpg] I czy II generacja/założyłem elektronikę.
[B4 ABT lpg] I czy II generacja/założyłem elektronikę.
Kupiłem B4 z gazem 1 gen. (regulacja na śrubę)
Wysłałem kilka identycznych maili do różnych autoryzowanych przez Elpigaz zakładów ,
Otrzymałem tylko jedną odpowiedź , która mnie nie zadowala.
Cytat:
Mam pytanie:
Czy do Audi B4 2,0 silnik ABT (jednopunktowy wtrysk) jest celowe zakładanie elektroniki z sygnałem z sondy lambda?
Czy zmniejszy to zużycie gazu (dotychczasowe to 10-14l/100km)?
Czy są jeszcze jakieś aspekty przeważające w kierunku montowania elektroniki?
Pozdrawiam
Włodek
Otrzymałem to:
Cytat:
Elektroniczny układ sterujący dozowaniem gazu należy zamontować w pojazdach zarejestrowanych po 30 czerwca 1995r. Zapewnia on:
1) dopasowanie ilości paliwa w zależności od obciążenia,
2) przełączenie na zasilanie gazem po osiągnięciu przez reduktor optymalnej temperatury,
3) emulację sygnału sondy lambda niezbędną dla prawidłowego funkcjonowania silnika.
Pozdrawiam
Co sądzicie o tym koledzy?
Czy jest ktoś na forum, kto w sposób jednoznaczny odpowie na moje pytanie? :oops:
Wysłałem kilka identycznych maili do różnych autoryzowanych przez Elpigaz zakładów ,
Otrzymałem tylko jedną odpowiedź , która mnie nie zadowala.
Cytat:
Mam pytanie:
Czy do Audi B4 2,0 silnik ABT (jednopunktowy wtrysk) jest celowe zakładanie elektroniki z sygnałem z sondy lambda?
Czy zmniejszy to zużycie gazu (dotychczasowe to 10-14l/100km)?
Czy są jeszcze jakieś aspekty przeważające w kierunku montowania elektroniki?
Pozdrawiam
Włodek
Otrzymałem to:
Cytat:
Elektroniczny układ sterujący dozowaniem gazu należy zamontować w pojazdach zarejestrowanych po 30 czerwca 1995r. Zapewnia on:
1) dopasowanie ilości paliwa w zależności od obciążenia,
2) przełączenie na zasilanie gazem po osiągnięciu przez reduktor optymalnej temperatury,
3) emulację sygnału sondy lambda niezbędną dla prawidłowego funkcjonowania silnika.
Pozdrawiam
Co sądzicie o tym koledzy?
Czy jest ktoś na forum, kto w sposób jednoznaczny odpowie na moje pytanie? :oops:
Ostatnio zmieniony 04 sty 2008, 16:49 przez Włodek899, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam, powiem tylko tak: wiedzą to co mówią. Mam takie samo auto, z tym samym silnikiem, z gazem założonym właśnie w Elpigas i myśle że wszystko jest założone tak jak powinno być. Kosztowało to poprzedniego właściciela ok 1800zł, ale sam sie przyznał że trochę autem jeżdził wiec nie mógł pozwolić sobie na defekty i powierzyć "zagazowania" trefnym majstrom.
1)Dopasowanie spalania do obciążenia- Spalanie w lato w ścisłej granicy 10l/100km, w zimę szybuje do 12l/100km. Obciążenie jest normalne, okolice 120km/h. Ciekawostką jest to że nigdy nie było przypadku strzału, mulenia, kopcenia, żadnych problemów z głowicą, odpukać:) a np przewody zapłonowe BERU zamontowane w tym aucie są z 1994r!
2)Przełączanie B/G - dobra sprawa, tylko benzynki trochę zjada zanim sie nagrzeje, chroni to oczywiście reduktor przed zamrożeniem. Po małym zestrojeniu (dzięki Dankowi) i przestrojeniu kilku opcji przełączanie jest nieodczuwalne, bez szarpnięć, spadku mocy, nic.
3)Emulacja sondy. Powiem tak, z tego co wiem i ludzie piszą sonda jest najważniejszym elementem wpływającym na skład mieszanki. Emulacja musi być. Gdy nie ma możesz mieszanka z reguły jest za uboga (ekonomia-śmieszne) i szlak trafia w najlepszym przypadku uszczelkę pod głowicą a w trochę gorszym głowicę. Wiem o tym coś, bo swego czasu był w firmie gdzie pracowałem "bum uszczelkowo-głowicowy" i praktycznie nic innego nie robiło sie przez cały dzień. W 99% przypadków winna była zbyt uboga mieszanka powietrzno-gazowa:) Dla mnie nie istnieje spalanie gazu na poziomie 7 litrów /100km w aucie wyposażonym w dwulitrowy motor.
Powodzenia
1)Dopasowanie spalania do obciążenia- Spalanie w lato w ścisłej granicy 10l/100km, w zimę szybuje do 12l/100km. Obciążenie jest normalne, okolice 120km/h. Ciekawostką jest to że nigdy nie było przypadku strzału, mulenia, kopcenia, żadnych problemów z głowicą, odpukać:) a np przewody zapłonowe BERU zamontowane w tym aucie są z 1994r!
2)Przełączanie B/G - dobra sprawa, tylko benzynki trochę zjada zanim sie nagrzeje, chroni to oczywiście reduktor przed zamrożeniem. Po małym zestrojeniu (dzięki Dankowi) i przestrojeniu kilku opcji przełączanie jest nieodczuwalne, bez szarpnięć, spadku mocy, nic.
3)Emulacja sondy. Powiem tak, z tego co wiem i ludzie piszą sonda jest najważniejszym elementem wpływającym na skład mieszanki. Emulacja musi być. Gdy nie ma możesz mieszanka z reguły jest za uboga (ekonomia-śmieszne) i szlak trafia w najlepszym przypadku uszczelkę pod głowicą a w trochę gorszym głowicę. Wiem o tym coś, bo swego czasu był w firmie gdzie pracowałem "bum uszczelkowo-głowicowy" i praktycznie nic innego nie robiło sie przez cały dzień. W 99% przypadków winna była zbyt uboga mieszanka powietrzno-gazowa:) Dla mnie nie istnieje spalanie gazu na poziomie 7 litrów /100km w aucie wyposażonym w dwulitrowy motor.
Powodzenia
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Włodek899, zacznijmy od tego, że odpowiedź Elpigazu jest jak najbardziej zgodna z prawdą.
A teraz do konkretów.
1. Oczywiście, że jak najbardziej celowe.
2. Zużycia raczej nie zmniejszy 9-14l/100 to normalne spalanie
3. Przede wszystkim silnik będzie cały czas zasilany optymalną mieszanką. Być może poprawi się dynamika autka (nie wiem jak masz teraz wyregulowaną instalację). Chronisz w ten sposób katalizator. Regulacja w zasadzie nie wymaga korzystania z analizatora spalin pod warunkiem 100% sprawnej sondy lambda.
A teraz do konkretów.
1. Oczywiście, że jak najbardziej celowe.
2. Zużycia raczej nie zmniejszy 9-14l/100 to normalne spalanie
3. Przede wszystkim silnik będzie cały czas zasilany optymalną mieszanką. Być może poprawi się dynamika autka (nie wiem jak masz teraz wyregulowaną instalację). Chronisz w ten sposób katalizator. Regulacja w zasadzie nie wymaga korzystania z analizatora spalin pod warunkiem 100% sprawnej sondy lambda.
Dzięki za zainteresowanie tematem.
Po kupnie audiczki planowałem założenie elektroniki, ale spotkałem się z opinią jednego z gazowników,że to nic nie zmieni.
Stąd moje pytanie w mailach do przedstawicieli Elpigazu. (Jeden tylko odpowiedział )
Teraz moje pytanie: jakiej firmy założyć elektronikę? Polską czy włoską? :-|
Po kupnie audiczki planowałem założenie elektroniki, ale spotkałem się z opinią jednego z gazowników,że to nic nie zmieni.
Stąd moje pytanie w mailach do przedstawicieli Elpigazu. (Jeden tylko odpowiedział )
Teraz moje pytanie: jakiej firmy założyć elektronikę? Polską czy włoską? :-|
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Włodku, dobrze że założyłeś komputer do gazu
jak przyjedziesz następnym razem na spota to podepniemy ci go pod vaga, pokasujemy błędy i będziesz musiał sobie przeprowadzić adaptację na benzynie tak jak to na forum było już opisywane przez Danka, bo widziałem że ci nie za bardzo chciało autko zapalić... a teraz mu sie poprawiło??
jak przyjedziesz następnym razem na spota to podepniemy ci go pod vaga, pokasujemy błędy i będziesz musiał sobie przeprowadzić adaptację na benzynie tak jak to na forum było już opisywane przez Danka, bo widziałem że ci nie za bardzo chciało autko zapalić... a teraz mu sie poprawiło??
Zgodnie z Twą radą wybrałem Bingo M. Stag nadaje się do BMW (opinia gazownika).Danek pisze:Polską oczywiście, najlepiej Stag 100 albo Bingo M. Nie bierz nic poniżej tych dwóch.
Niczego nie jestem pewien. Po zainstalowaniu elektroniki skierowano mnie na tester i to właśnie ta maszyna to stwierdziła.Danek pisze:Jesteś pewien, że to sonda daje ciała? bo ja podejrzewam, że to kwestia regulacji instalacji. Konkretnie PWA i widełek.
Ciężko silniczek zapalał, bo zapomniałem o benzynie i odpalałem na samym gazie... :oops:Skuciok pisze:Włodku, dobrze że założyłeś komputer do gazu
... bo widziałem że ci nie za bardzo chciało autko zapalić... a teraz mu sie poprawiło??
Teraz 2 dni po założeniu kompa widzę już pozytywy:
wzrost dynamiki, równiejsza praca na LPG, większa prędkość na mniejszych obrotach.
Teraz po zatankowaniu na full LPG testuje zużycie w warunkach zimowych, w ruchu miejskim
pozdrowienia
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
A moja opinia o tym gazowniku... zresztą nieważne .Włodek899 pisze:Stag nadaje się do BMW (opinia gazownika).
Żeby stwierdzić czy sonda działa prawidłowo czy nie nie potrzebny żaden tester, zwłaszcza na LPG. W sofcie Bingo widać wszystko jak na dłoni <ok> . Oj coś ten gazownik... niezbyt rozgarnięty.Włodek899 pisze:Po zainstalowaniu elektroniki skierowano mnie na tester i to właśnie ta maszyna to stwierdziła.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
No to poszukaj innego gazownika. Może nie masz zbyt daleko do Jastrzębia Zdroju to podjedź do warsztatu EcoCar http://www.eko-car.com/autogaz/ . Tam chłopaki mają pojęcie o swojej robocie.
No to mam za swoje...
Średnia spalania 15ltr/100 km.
Pełny bak (45) - przejechane 300 km.
Zrobiłem reset ECU. Po adaptacji na benie dostał energii też na LPG :mrgreen:
Zobaczymy teraz jak będzie. :roll:
[ Dodano: 2008-01-15, 23:18 ]
Moja "lepsza połowa" sprawdzała na dojazdach do pracy.
Zeszła do 12l. To chyba kres możliwości w zimie dla tego silnika. :-o
[ Dodano: 2008-02-01, 12:04 ]
30.01 wymieniłem sondę lambda.
przed wymianą było
na 900obr/min ....................... Przy 3000obr/min
CO 0,01 ..................................... 0,03
CO2 13,83...................................... 13,87
HC 72 ppm ..................................... 33
O2 0,41 ...........................................0,25
NO 0 ppm ........................................0 ppm
t= 94 ................................................94
lambda 1.014 ...................................1.008
CO kor.0,01% ...................................0,03
Po wymianie sondy po przejechaniu 200 km na benzynie
CO 0,44 ............................................0,60
CO2 13,03 .........................................13,12
HC 119 ppm .......................................56
O2 0,55 ...............................................0,21
NO 0 ppm ............................................0 ppm
t= 94 ...................................................94
lambda 1.008 .......................................0.988
CO kor.0,48% ......................................0,65
Koledzy czy to są wartości prawidłowe?
EDIT: zapomniałem dodać ,że to jest na LPG
Średnia spalania 15ltr/100 km.
Pełny bak (45) - przejechane 300 km.
Zrobiłem reset ECU. Po adaptacji na benie dostał energii też na LPG :mrgreen:
Zobaczymy teraz jak będzie. :roll:
[ Dodano: 2008-01-15, 23:18 ]
Moja "lepsza połowa" sprawdzała na dojazdach do pracy.
Zeszła do 12l. To chyba kres możliwości w zimie dla tego silnika. :-o
[ Dodano: 2008-02-01, 12:04 ]
30.01 wymieniłem sondę lambda.
przed wymianą było
na 900obr/min ....................... Przy 3000obr/min
CO 0,01 ..................................... 0,03
CO2 13,83...................................... 13,87
HC 72 ppm ..................................... 33
O2 0,41 ...........................................0,25
NO 0 ppm ........................................0 ppm
t= 94 ................................................94
lambda 1.014 ...................................1.008
CO kor.0,01% ...................................0,03
Po wymianie sondy po przejechaniu 200 km na benzynie
CO 0,44 ............................................0,60
CO2 13,03 .........................................13,12
HC 119 ppm .......................................56
O2 0,55 ...............................................0,21
NO 0 ppm ............................................0 ppm
t= 94 ...................................................94
lambda 1.008 .......................................0.988
CO kor.0,48% ......................................0,65
Koledzy czy to są wartości prawidłowe?
EDIT: zapomniałem dodać ,że to jest na LPG
Ostatnio zmieniony 01 lut 2008, 12:40 przez Włodek899, łącznie zmieniany 1 raz.
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Włodku, nie potrafię się wypowiedzieć co do składu spalin bo się na tym nie znam, mogę ci za to coś powiedzieć o spalaniu.
12l osiągnęło twoje autko, rozumiem że gazu i rozumiem że na niezbyt długich odcinkach (jakich), jeśli odcinki są naprawdę krótkie np. 10 km to myślę że to jest dobry wynik
ale powiem ci że to nie jest kres możliwości tego silnika jeśli chodzi o oszczędność, ja jadąc ostatnio na jednym baku trasę dom-gliwice-postój-dom (w obie strony 210 km) + 2 razy dom-praca-postój-dom (po 35 km w jedną stronę) udało się mi zejść ze spalaniem do 9,36 l/LPG na 100 km z kalkulatorem w ręku, tak że wypas a jazda wolna to nie była przynajmniej na trasie.
ogólnie zauważyłem że teraz w zimie że pali mi mniej gazu - zwykle poniżej 10 litrów ale z drugiej strony więcej jeżdże na benzynie i zużycie pb zwiększyło się z letniego 0,3 l /100 km do 1,5 l/100 km, na rozgrzewkę
dodam tylko że u mnie jest tak że przełączał sie na gaz dopiero jak miał 20 stopni - teraz mu ustawiłem na 10 stopni zobaczymy ile spalanie wzrośnie, tak że wg tego co danek tam prawił im zimniejszy reduktor w momencie przełączenia i krótsze dystanse pokonywane przez auto tym więcej będzie paliło, więc jeśli szybko przełączasz na gaz i jedziesz krótko to może ci palić 15 litrów
12l osiągnęło twoje autko, rozumiem że gazu i rozumiem że na niezbyt długich odcinkach (jakich), jeśli odcinki są naprawdę krótkie np. 10 km to myślę że to jest dobry wynik
ale powiem ci że to nie jest kres możliwości tego silnika jeśli chodzi o oszczędność, ja jadąc ostatnio na jednym baku trasę dom-gliwice-postój-dom (w obie strony 210 km) + 2 razy dom-praca-postój-dom (po 35 km w jedną stronę) udało się mi zejść ze spalaniem do 9,36 l/LPG na 100 km z kalkulatorem w ręku, tak że wypas a jazda wolna to nie była przynajmniej na trasie.
ogólnie zauważyłem że teraz w zimie że pali mi mniej gazu - zwykle poniżej 10 litrów ale z drugiej strony więcej jeżdże na benzynie i zużycie pb zwiększyło się z letniego 0,3 l /100 km do 1,5 l/100 km, na rozgrzewkę
dodam tylko że u mnie jest tak że przełączał sie na gaz dopiero jak miał 20 stopni - teraz mu ustawiłem na 10 stopni zobaczymy ile spalanie wzrośnie, tak że wg tego co danek tam prawił im zimniejszy reduktor w momencie przełączenia i krótsze dystanse pokonywane przez auto tym więcej będzie paliło, więc jeśli szybko przełączasz na gaz i jedziesz krótko to może ci palić 15 litrów