Wielu napisze żebym oddał samochód na warsztat, ale rozrząd w tym silniku to banał. Robię z nim odkąd go mam i dopadła mnie wymiana rozrządu. Proszę o porady i jakieś wskazówki. Pozdrawiam Kamil


Maciej, no właśnie problem jest taki że nie da rady po odkreceniu 4 śrub zdjąć koła pasowego. rozebrałem 3 te silniki i sam byłem srogo zdziwiony że trzeba odkręcać centralną śrubę na wale,maciek889 pisze:Nie musisz odkręcać ten centralnej śruby wału do wymiany paska. Wystarczy że odkręcisz te 4 które trzymają koło napędu pasków klinowych osprzętu. Chyba że chcesz wymienić koło paska rozrządu na wale to wtedy trzeba odkręcać.
Co do radzenia sobie bez przyrządów to wał blokuje się wsadzając jakiś duży śrubokręt w wieniec rozrusznika a śrubę wału dokręca się też na wyczucie (przynajmniej tak zrobi 90% warsztatów).