Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.3 NG] Rozrząd, dokręcanie pomoc

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
kamil199x
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 15 mar 2016, 19:45
Lokalizacja: Bielsko

[B3 2.3 NG] Rozrząd, dokręcanie pomoc

Post autor: kamil199x » 25 mar 2019, 11:03

Witam serdecznie, zabieram się w NG za rozrząd. Ale mam zagwostke mianowicie. Nie posiadam przyrządu vag2079 na który zakłada się klucz i dokręca siłą 350Nm.probkem jest również w tym że niestety z nikąd nie mam pożyczyć tak dużego klucza z tym momentem. Posiadam jedynie klucz do 200Nm i od biedy największy do 340. Czy ktoś może mi powiedzieć jasno czy dokrecajac śrubę momentem 200Nm plus 90' jestem w jakimś stopniu poprawnie osiągnąć porządną wartość 450Nm?

Wielu napisze żebym oddał samochód na warsztat, ale rozrząd w tym silniku to banał. Robię z nim odkąd go mam i dopadła mnie wymiana rozrządu. Proszę o porady i jakieś wskazówki. Pozdrawiam Kamil
Obrazek

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 mar 2019, 11:51

Nie musisz odkręcać ten centralnej śruby wału do wymiany paska. Wystarczy że odkręcisz te 4 które trzymają koło napędu pasków klinowych osprzętu. Chyba że chcesz wymienić koło paska rozrządu na wale to wtedy trzeba odkręcać.

Co do radzenia sobie bez przyrządów to wał blokuje się wsadzając jakiś duży śrubokręt w wieniec rozrusznika a śrubę wału dokręca się też na wyczucie (przynajmniej tak zrobi 90% warsztatów).
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

kamil199x
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 15 mar 2016, 19:45
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: kamil199x » 25 mar 2019, 12:04

maciek889 pisze:Nie musisz odkręcać ten centralnej śruby wału do wymiany paska. Wystarczy że odkręcisz te 4 które trzymają koło napędu pasków klinowych osprzętu. Chyba że chcesz wymienić koło paska rozrządu na wale to wtedy trzeba odkręcać.

Co do radzenia sobie bez przyrządów to wał blokuje się wsadzając jakiś duży śrubokręt w wieniec rozrusznika a śrubę wału dokręca się też na wyczucie (przynajmniej tak zrobi 90% warsztatów).
Maciej, no właśnie problem jest taki że nie da rady po odkreceniu 4 śrub zdjąć koła pasowego. rozebrałem 3 te silniki i sam byłem srogo zdziwiony że trzeba odkręcać centralną śrubę na wale,
Blokade vag 2084 posiadam, prowizorke z profili i spisuje si bardzo dobrze :) ponadto obawiam sie że śrube bede musiał zdjąć ponieważ cieknie mi zimering na wale od strny rozrządu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga