Witam serdecznie, zabieram się w NG za rozrząd. Ale mam zagwostke mianowicie. Nie posiadam przyrządu vag2079 na który zakłada się klucz i dokręca siłą 350Nm.probkem jest również w tym że niestety z nikąd nie mam pożyczyć tak dużego klucza z tym momentem. Posiadam jedynie klucz do 200Nm i od biedy największy do 340. Czy ktoś może mi powiedzieć jasno czy dokrecajac śrubę momentem 200Nm plus 90' jestem w jakimś stopniu poprawnie osiągnąć porządną wartość 450Nm?
Wielu napisze żebym oddał samochód na warsztat, ale rozrząd w tym silniku to banał. Robię z nim odkąd go mam i dopadła mnie wymiana rozrządu. Proszę o porady i jakieś wskazówki. Pozdrawiam Kamil
[B3 2.3 NG] Rozrząd, dokręcanie pomoc
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Nie musisz odkręcać ten centralnej śruby wału do wymiany paska. Wystarczy że odkręcisz te 4 które trzymają koło napędu pasków klinowych osprzętu. Chyba że chcesz wymienić koło paska rozrządu na wale to wtedy trzeba odkręcać.
Co do radzenia sobie bez przyrządów to wał blokuje się wsadzając jakiś duży śrubokręt w wieniec rozrusznika a śrubę wału dokręca się też na wyczucie (przynajmniej tak zrobi 90% warsztatów).
Co do radzenia sobie bez przyrządów to wał blokuje się wsadzając jakiś duży śrubokręt w wieniec rozrusznika a śrubę wału dokręca się też na wyczucie (przynajmniej tak zrobi 90% warsztatów).
Maciej, no właśnie problem jest taki że nie da rady po odkreceniu 4 śrub zdjąć koła pasowego. rozebrałem 3 te silniki i sam byłem srogo zdziwiony że trzeba odkręcać centralną śrubę na wale,maciek889 pisze:Nie musisz odkręcać ten centralnej śruby wału do wymiany paska. Wystarczy że odkręcisz te 4 które trzymają koło napędu pasków klinowych osprzętu. Chyba że chcesz wymienić koło paska rozrządu na wale to wtedy trzeba odkręcać.
Co do radzenia sobie bez przyrządów to wał blokuje się wsadzając jakiś duży śrubokręt w wieniec rozrusznika a śrubę wału dokręca się też na wyczucie (przynajmniej tak zrobi 90% warsztatów).
Blokade vag 2084 posiadam, prowizorke z profili i spisuje si bardzo dobrze ponadto obawiam sie że śrube bede musiał zdjąć ponieważ cieknie mi zimering na wale od strny rozrządu