Opony samochodowe Audi 80
części samochodowe
Ubezpieczenie OC
opony i felgi
Tarcze, hamulce

[80 1.9 TD aaz] Jak podnieść cisnienie doładowania turbiny?

ODPOWIEDZ
insamepl00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 21 mar 2019, 00:28

[80 1.9 TD aaz] Jak podnieść cisnienie doładowania turbiny?

Post autor: insamepl00 » 22 mar 2019, 23:04

Witam jestem nowy i zielony w temacie modzenia aut, posiadam audi 80 1.9 td aaz, pompa lda z wymienionym juz boost pinem z golfa mkII, jednak to dla mnie za malo, w planach IC, wyciecie kata. Jednak najpierw chcialbym podkrecic turbinke i dawke paliwa. Po wymianie boost pina auto dosc troche dymi na czarno , doczytalem sie ze ma za bogata mieszanke paliwa stad moje pytanie jak podkrecic turbine w moim aaz-cie . Posiadam turbinke kkk k03, jednak wszystkie tematy ktore na ten temat przejrzalem posiadaja juz zdjecia ktore wygasly i wciaz nie wiem gdzie znajduje sie owa srubeczka ktora podkreca to cisnienie (manometr cisnienia doladowania juz zamowiony). Na jednych postach pisza o srubie z imbusem i kontra jednak u mnie takowej nie znalazlem. U mnie od gruszki wystaje przet z dwoma nakretkami, czy to nimi reguluje sie to cisnienie ? jesli tak to mam zwiekszac odleglosc nakretek od gruszki czy zmniejszac ? Z góry dziekuje za pomoc i pozdrawiam :)
A i jeszcze jedno pytanie czy turbina kkk k03 posiada zmienna geometrie ?
Ostatnio zmieniony 24 mar 2019, 19:39 przez insamepl00, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 11608
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 mar 2019, 07:24

insamepl00, <table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Popraw proszę tytuł tego wątku

I zwracaj uwagę na odpowiednie działy a nie piszesz byle gdzie!
Pomijam już fakt że temat pewnie setki razy omawiany.
Ustawianie zapłonu w abk

Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.Dziękuję

Srebrna Kula

Ja się nie znam na naprawach, ja tylko kopiuje wiedzę ze starszych postów na forum, więc i Ty szukaj search.php

insamepl00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 21 mar 2019, 00:28

Post autor: insamepl00 » 23 mar 2019, 09:12

Dziekuje PieterB temat przerabiany..., ale nie znalazlem informacji co do mojej turbiny k03, wiekszosc ma kkk k14 gdzie w gruszcze jest sruba na imbuz z kontra 10, a u mnie nie ma stad moje pytanie. Przeszukuhe forum juz tydzien i nadal jestem w kropce;/

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5232
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 23 mar 2019, 19:14

Diesle w 80-tce nigdy nie zmiały zmiennej geometrii.

Musisz naciągnąć bardziej sztangę w turbo żeby zwiększyć doładowanie.
1Z <Bosch> (Juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)
Cichociemny Zetor
Jak B4 to tylko w TDI.
[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 941
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 23 mar 2019, 22:09

Najprosciej założyć MBC https://allegro.pl/listing?string=MBC&o ... t-1-5-0313

Drugim sposobem jest odkręcenie tej kontry na klucz 10 i skrócenie sztangi i bardziej jak skrócisz tym większe będzie ciśnienie
Audi 80 b3 Sport Edition :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 11608
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 mar 2019, 08:17

insamepl00, ale nadal nie poprawiłeś tematu!

Panowie z tego co ja go rozumiem to on twierdzi że nie ma żadnej regulacji.
Ustawianie zapłonu w abk

Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.Dziękuję

Srebrna Kula

Ja się nie znam na naprawach, ja tylko kopiuje wiedzę ze starszych postów na forum, więc i Ty szukaj search.php

insamepl00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 21 mar 2019, 00:28

Post autor: insamepl00 » 27 mar 2019, 15:10

Krzysiek 84 Dzieki wielkie za rozwianie watpliwosci, naciagnalem, moja Basia lata jak ta lala :-D

[ Dodano: 2019-03-27, 15:10 ]
matt1988 im dluzsza odleglosc nakrętek od gruchy tym wieksze cisnienie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


Akumulatory samochodowe Audi 80 Ubezpieczenie OC
hamulce