[80B4 2.6 ABC] Automat- Regulacja?? czy kończy się skrzynia
[80B4 2.6 ABC] Automat- Regulacja?? czy kończy się skrzynia
Witam
Mam chyba problem z automatem.
Przy przekraczaniu 2 - 2,5 tyś obrotów i przejściu z 1 na 2 bieg nie zawsze ale czasem tak jak by mi wskoczyło na neutral obroty idą do 4 po czym wraca z powrotem, następuje szarpnięcie nie mocne takie średnie i wraca na prawidłowy bieg. Nie dzieje mi się to zawsze przeważnie w mieście przy spokojnej jeździe i delikatnym dodawaniem gazu. Nie wiem czy to problem czy po prostu kwestia przyzwyczajenia bądź regulacji ( bo to mój pierwszy automat) jednak jeździłem autem kolegi (Vectra) w automacie i podobnych zjawisk nie było. Jeżeli ktoś się orientuje bądź miał takie przypadki proszę o fachowe rady może to nic strasznego
pozdrawiam
Mam chyba problem z automatem.
Przy przekraczaniu 2 - 2,5 tyś obrotów i przejściu z 1 na 2 bieg nie zawsze ale czasem tak jak by mi wskoczyło na neutral obroty idą do 4 po czym wraca z powrotem, następuje szarpnięcie nie mocne takie średnie i wraca na prawidłowy bieg. Nie dzieje mi się to zawsze przeważnie w mieście przy spokojnej jeździe i delikatnym dodawaniem gazu. Nie wiem czy to problem czy po prostu kwestia przyzwyczajenia bądź regulacji ( bo to mój pierwszy automat) jednak jeździłem autem kolegi (Vectra) w automacie i podobnych zjawisk nie było. Jeżeli ktoś się orientuje bądź miał takie przypadki proszę o fachowe rady może to nic strasznego
pozdrawiam
Zobacz, czy przełączając biegi manualnie 1-2-3 też tak jest, i jak skrzynia będzie się zachowywała jeżdżąc na 3, a nie na D. Jeżeli objawy , które opisujesz są tylko na D to może warto jeszcze w niej grzebać. Jeżeli jest tak cały czas to najprawdopodobniej ślizga się 2gi bieg i powoli pozostałe też się wysypią. Za mocno dociskałeś, a stare automaty nie lubią butowania, u mnie tak 2 skrzynie rozsypałem.
kolego nie katuje auta. Mam je od tygodnia. A poza tym jestem dziwnym kierowcą bo mam piecyk 2.6 a jeżdżę spokojnie:) Śmieją się ze mnie że zamęczę auto jak będę je tak oszczędzał. Kolego próbowałem manualnie ale nie za długo bo nie mam za długiego dystansu do pokonania. Ale wydawało się lepiej... słuchaj powiedz mi droga taka wymiana skrzyni w razie w...
Proponował bym wymianę oleju z filtrem, jeśli nie wymieniałeś i niewiesz kiedy był wymieniany, słyszałem że w starych automatach nie trzeba wymieniać oleju tak często jak w nowszych audikach ale jeśli masz w skrzyni czarną maź a nie olej to nie dziw się z takich efektów. I wg mnie zawsze lepiej naprawić swoją skrzynie i niż kupować kota w worku, fakt naprawa może wynieść w naj gorszym wypadku 3tyś ale wiesz co masz, a jeśli skrzynia jest do kompletnego remonu to zawsze można przejśc na manuala. jest jeden koleś na forum A4 OLO_GDA napisz do niego on jest majstersztykiem jeśli chodzi o automaty, nie jednemu uratował tyłek przed naprawde dużymi kosztami naprawy. Możesz sie go poradzić jeśli mechanik będzie chciał Ci wciskac kity i naciagać. Pozdro
Dzisiaj gadałem z gościem, dobry fachowiec. wszyscy mówią że koszta wymiany to ok 500zł, on ma autoryzowany serwis peugeot, renault itp ale nie tylko tymi się zajmuje, za 150zł wymiana samego oleju bo ponoć niektóre skrzynie maja filtr wymienialny dopiero przy remoncie bo głęboko siedzi. czy to prawda. mówi że nie ma pewności ale w VW się dowie i jeżeli można wymienić to +80zł. Co mówisz na to kolego?? Miałeś automat to pewnie wiesz coś o tym.
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe
Witam
Jak masz jakieś pojęcie o wymianie oleju to zrób to sam. Na forum widziałem (sam zrobiłem) temat na całkowitą wymianę oleju. Do skrzyni wchodzi około 7 l oleju + nowy filtr+nowa uszczelka miski. Razem około 300 zł. Wątpię, żeby gościu za 150 zł wymienił Ci cały olej. Mnie kiedyś za sam olej z miski skasowali 300 zł.
Pozdrawiam
Jak masz jakieś pojęcie o wymianie oleju to zrób to sam. Na forum widziałem (sam zrobiłem) temat na całkowitą wymianę oleju. Do skrzyni wchodzi około 7 l oleju + nowy filtr+nowa uszczelka miski. Razem około 300 zł. Wątpię, żeby gościu za 150 zł wymienił Ci cały olej. Mnie kiedyś za sam olej z miski skasowali 300 zł.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2010, 21:37 przez radziobiker, łącznie zmieniany 1 raz.
nie no ja to nawet się nauczyłem jak robić gazem żeby nie szarpało. Ale jednak coś z tym zrobię po co płacić 3 tyś jak można 500 za w czasu.... czyż nie mam racji ?/? może i nie ale jak wole wcześniej jak później. Idzie zima , a autem młoda mi jeździ a takie szarpanie na śliskiej naw.. może być zgubne
[ Dodano: 2010-09-12, 12:56 ]
Z tego co się orientowałem do skrzyni wchodzi 3,5 l oleju + 1 l do chyba dyferencjału ( nie pamiętam jak to się nazywa). A i muszę się dowiedzieć czy mam filtr na wierzchu czy gdzieś głębiej, ja bym miał takie pojęcie gdzie on jest to bym sam wymieniał. Ale muszę się dowiedzieć bo niby w niektórych dopiero się przy remoncie wymienia tak są schowane.. Mam skrzynię CFY
[ Dodano: 2010-09-12, 12:56 ]
Z tego co się orientowałem do skrzyni wchodzi 3,5 l oleju + 1 l do chyba dyferencjału ( nie pamiętam jak to się nazywa). A i muszę się dowiedzieć czy mam filtr na wierzchu czy gdzieś głębiej, ja bym miał takie pojęcie gdzie on jest to bym sam wymieniał. Ale muszę się dowiedzieć bo niby w niektórych dopiero się przy remoncie wymienia tak są schowane.. Mam skrzynię CFY
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Cześć Wam,
Podłącze się pod ten temat, bo sprawa równiez dotyczy silnika 2.6 V6 i skrzxyni automatycznej. Więc na wstępię już zaznaczę, że olej był wymienianyz tego co wiem jakieś 10-15tyś temu( w skrzyni biegów oczywiście)
w silniku niedawno, ale to raczej to nie ma związku. Skrzynia dość ładnie pracuje jak na 91' rocznik, biegi w miarę płynnie zmienia na benzynie ( bo autko ma gaz, ale z racji, że nierówno chodzi, nie używam instalacji dopóki mi jej gazownik nie naprawi, żeby było dobrze) , tylko na zimnym silniku przy prędkości 100km/h mam już 4 bieg i 2k obr/min, a na ciepłym, po przejechaniu gdzieś 50-100km mam już 100km/h przy 2,3k obr/min. Tam jest sprzęgło hydrokinetyczne chyba, jednak zastanawiam się czy to nie jakiś efekt zużycia czy to normalne, że np na zimnym silniku mam niższe obroty przy określonej prędkości, a na ciepłym, żeby tą prędkość uzyskać trzeba wyżej kręcić. Zaznaczę jeszcze, że skrzynia nie kręci powyżej 3tyś obr/min. To znaczy żadnego biegu powyżej tej granicy nie zmienia, ale jej nie "butuje" jakoś. O taka zwykła jazda między 60-140km/h. Jeśli ktoś się z tym spotkał, to z góry dziekuję za zainteresowanie i odpowiedź, to mój pierwszy automat jak również pierwsze A80, no chciałem mieć zawsze od czasów gum Turbo. ))))
Podłącze się pod ten temat, bo sprawa równiez dotyczy silnika 2.6 V6 i skrzxyni automatycznej. Więc na wstępię już zaznaczę, że olej był wymienianyz tego co wiem jakieś 10-15tyś temu( w skrzyni biegów oczywiście)
w silniku niedawno, ale to raczej to nie ma związku. Skrzynia dość ładnie pracuje jak na 91' rocznik, biegi w miarę płynnie zmienia na benzynie ( bo autko ma gaz, ale z racji, że nierówno chodzi, nie używam instalacji dopóki mi jej gazownik nie naprawi, żeby było dobrze) , tylko na zimnym silniku przy prędkości 100km/h mam już 4 bieg i 2k obr/min, a na ciepłym, po przejechaniu gdzieś 50-100km mam już 100km/h przy 2,3k obr/min. Tam jest sprzęgło hydrokinetyczne chyba, jednak zastanawiam się czy to nie jakiś efekt zużycia czy to normalne, że np na zimnym silniku mam niższe obroty przy określonej prędkości, a na ciepłym, żeby tą prędkość uzyskać trzeba wyżej kręcić. Zaznaczę jeszcze, że skrzynia nie kręci powyżej 3tyś obr/min. To znaczy żadnego biegu powyżej tej granicy nie zmienia, ale jej nie "butuje" jakoś. O taka zwykła jazda między 60-140km/h. Jeśli ktoś się z tym spotkał, to z góry dziekuję za zainteresowanie i odpowiedź, to mój pierwszy automat jak również pierwsze A80, no chciałem mieć zawsze od czasów gum Turbo. ))))
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 AGG+lpg
- Lokalizacja: Legnica
Czujesz ze są wyższe obroty czy sugerujesz się wskazaniem licznika gdyż u mnie (nie mam automatu), lecz tempomat i jadę w podróż to załączając tempomat na 2,8tys obr po okolo 80kilometrach mam na zegarach 3,2 jadąc ze stałą predkoscią 120km/h jesli masz klimatronic wejdź w ukryte menu. Recyrkulacja i strzałka nawiewu do góry jednocześnie naciskając potem (+ od temperatury) wybierasz kod 28 potem potwierdzasz recyrkulacją ktory odpowiada za predkość obrotową w ten sposób możesz porównać predkośći jesli nie masz no to pozostaje sprawdzić po Vag-u. Ale jeśli czujesz ze to są wieksze obroty no to cza czekać na wypowiedź innych