Właśnie to jest najbardziej dokładne i wskazuje gdzie problem, pomiar prądu obwodu i napięcia na szarym czujniku odrazu zmierz czy nie ma napięcia przy rozgrzaniu na masie czujnika.... Porównując te danne z innymi bedziesz miał czarno na białm....h/k pisze:OK zmierzę prąd, chociaż i tak wyczuwam lipę.
[B4 ABT] Szary trzy pinowy czujnik
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Witam
Na razie zdążyłem zrobić to tak, że podpiąłem dekadę pod przewody: brązowy i brąz-niebieski na wtyczce czujnika. Ustawienie 38Ω poskutkowało ustawieniem wskazówki dokładnie pomiędzy punktami przy 110C, 288Ω z kolei idealnie na punktach przy 50C. W trakcie tego pomiaru napięcie pomiędzy brąz-niebieskim a masą akumulatora jest przy 38 Ω - 30mV, 288Ω - 20 mV, wiec moim zdaniem raczej OK. Łącząc to z poruszaniem przewodami podczas wcześniej opisanego pomiaru napięcia na pinach, to mi wygląda na uszkodzony czujnik. Tak też wskazuje ta procedura kiedyś nadesłana przez Jarewa.
Czy w takiej sytuacji mam robić jeszcze pomiar tego prądu? W sumie podpytam tam u mnie w sklepie czy można w razie czego zwrócić nieużywany towar, bo teraz zamawiam sporo części i od razu za jednym zamachem ten czujnik i tak bym wziął. Wolę się zawziąć i zrobić kilka rzeczy w aucie na raz.
Na razie zdążyłem zrobić to tak, że podpiąłem dekadę pod przewody: brązowy i brąz-niebieski na wtyczce czujnika. Ustawienie 38Ω poskutkowało ustawieniem wskazówki dokładnie pomiędzy punktami przy 110C, 288Ω z kolei idealnie na punktach przy 50C. W trakcie tego pomiaru napięcie pomiędzy brąz-niebieskim a masą akumulatora jest przy 38 Ω - 30mV, 288Ω - 20 mV, wiec moim zdaniem raczej OK. Łącząc to z poruszaniem przewodami podczas wcześniej opisanego pomiaru napięcia na pinach, to mi wygląda na uszkodzony czujnik. Tak też wskazuje ta procedura kiedyś nadesłana przez Jarewa.
Czy w takiej sytuacji mam robić jeszcze pomiar tego prądu? W sumie podpytam tam u mnie w sklepie czy można w razie czego zwrócić nieużywany towar, bo teraz zamawiam sporo części i od razu za jednym zamachem ten czujnik i tak bym wziął. Wolę się zawziąć i zrobić kilka rzeczy w aucie na raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 14
- Rejestracja: 21 kwie 2014, 13:31
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT+lpg
- Lokalizacja: Szklarska Poręba
@PieterB
To czujnik temperatury ten szary, 3 pinowy. Orginał jest własnie firmy ELTH i nie mogę takiego znależć.
Myślałem o takim zamienniku :
https://allegro.pl/oferta/febi-czujnik- ... 701b8c0118
Pytanie, czy będzie dobry?
To czujnik temperatury ten szary, 3 pinowy. Orginał jest własnie firmy ELTH i nie mogę takiego znależć.
Myślałem o takim zamienniku :
https://allegro.pl/oferta/febi-czujnik- ... 701b8c0118
Pytanie, czy będzie dobry?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
No nie wiem, ja po przebojach z Febi to już tę firme omijam dalekim łukiem. W iParts jest Delphi za 57 zł, prędzej bym taki zamówił. Ja póki co zobaczę co mój sklep będzie miał do zaoferowania, bo jak wcześniej pisałem nigdy jak dotąd się u nich nie zawiodłem (no poza 0,5 mm za małymi tulejami wahacza, notabene firmy Febi - wymienione na Lemfoerder i śmiga dalej).
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Kostek9626
- Forum Audi 80
- Posty: 102
- Rejestracja: 19 kwie 2018, 19:23
- Lokalizacja: Elblag