Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] rozrusznik nie kręci z kluczyka

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

[B4 ABK] rozrusznik nie kręci z kluczyka

Post autor: masteretsam » 10 kwie 2019, 17:36

Witam problem jak w temacie, rozrusznik nie kreci z kluczyka a patrzałem na krótko i działa. Przekażnik słychać że cyka czyli wychodzi na to że sprawny, masa i plus w kostce są, nie ma za to przejscia pomiedzy kablem od rozrusznika w stacyjce a wtyczką wzudzajacą w rozruszniku ale to pewnie dlatego ze sterowanie jest przez przekąźnik. Ja obstawiam w takim razie, że uszkodzony jest gdzies kabel miedzy rozrusznikiem a przekaźnikiem, ale wiem tez, że w pompce od centtralnego jest alarm który po zamknieciu auto odcina prąd do wzbudzenia rozrusznika tak że nie zakreci dopoki nie otworzę auta taka antykradziejka. Pytanie czy mogło sie tam cos zdymać w pompce ze cos sie zacieło i nie odlokowuje sie?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 10 kwie 2019, 23:26

Ten przekaźnik, który cyka to nie przekaźnik rozrusznika tylko przekaźnik odłączający styk X czyli odłączanie dmuchawy, wycieraczek i innych odbiorników które pobierają dużo prądu na czasu pracy rozrusznika.

Zobacz czy pojawia się plus przy przekręcaniu kluczka na rozruch na blaszce w skrzynce bezpieczników w miejscu przekaźnika 8: https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/a3a5c01e1ca7a75b (możesz też mieć tam przekaźnik).

Jak sprawdzałeś przejście ze styku 50 stacyjki do rozrusznika? Czasem wypala się styk na kostce od spodu skrzynki bezpieczników czy to wejściu ze stacyjki czy wyjściu na rozrusznik. Od biedy można połączyć te przewody poza skrzynką.

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 11 kwie 2019, 16:41

Sprawdziłem napiecie po przekreceniu kluczykiem na blaszkach w miejscu przekaźnika 8 i na dwoch blaszkach przy próbie odpalenia pojawia się napiecie.
Przejscie ze styku 50 do rozrusznka sprawdzilem miernikiem ustawionym na przedzownke i podłaczyłem jeden przewod na wtyczki wzbudzajacej rozrusznik a drugi przewod do przewodu czerwonego z czarnym paskiem we wtyczce przy kostce stacyjki który z tego co wyczytalem odpwiada za podanie pradu na rozrusznik, ale jak pisałem wczesniej nie wiem czy takie sprawdzanie ma sens jesli po drodze jest przekaźnik.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 kwie 2019, 10:45

masteretsam pisze:pisałem wczesniej nie wiem czy takie sprawdzanie ma sens jesli po drodze jest przekaźnik.
Jak pisałem wcześniej to nie przekaźnik załącza rozrusznik (nawet jak masz w miejscu nr. 8, bo on po włączeniu zapłonu zostaje na stałe załączony jeśli skrzynia automatyczna jest na luzie albo P albo jeśli alarm go załączy).

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 12 kwie 2019, 17:07

Czyli jesli nie ma przejscia ktore badałem to znaczy ze uszkodzony jest gdzies po drodze kabel?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl