Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Cieknący płyn z chłodniczki oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
protulus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 18 kwie 2019, 18:22

[B4 2.0 ABK] Cieknący płyn z chłodniczki oleju

Post autor: protulus » 18 kwie 2019, 19:27

Witam, mam pewien problem, a mianowicie, od dłuższego czasu ubywa mi płynu chłodniczego. Przy okazji, nagrzewnica wydawała dźwięki jakby była zapowietrzona. Jeździłem tak, bo jeździłem, ale ile można... Postanowiłem ją odpowietrzyć i gdy to robiłem, na moich oczach wysikało mi sporą ilość płynu, w głębi pod maską. Zamontowałem tam karton i tak z nim jeździłem, gdyż nie ma zasady kiedy ten płyn znika- czasami wylatuje gdy przejadę 3km, a czasami nawet przez 3 dni, gdy użytkuje samochodu umiarkowanie, nic się nie dzieje. Karton oczywiście jest bardzo mokry, co widać na załączonym zdjęciu. Dotykając pod palcem filtra oleju czuć było, że i on jest mokry od spodu. "Mokry szlak" doprowadził mnie właśnie do chłodniczki oleju. Sprawdzałem szczelność węży i wszystko jest ok. Moje pytanie brzmi: czy może być to wina uszczelki pod filtrem oleju, czy powinienem szukać gdzieś indziej?
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 18 kwie 2019, 20:38

Sprawdź czy z tych dwóch przewodów połączonych do wymiennika ciepła nie sączy się płyn na końcach przewodów.
Ta guma jest juz stara i ma odciski od opasek i już nie jest tak elastyczna i nie uszczelnia dobrze.
Prawidłowo powinne tam być opaski sprężynowe .

protulus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 18 kwie 2019, 18:22

Post autor: protulus » 18 kwie 2019, 21:01

Początkowo tak samo pomyślałem, dlatego ostatnio je poprawiłem. Niestety, to nie pomogło. Problematyczne staje się to, że nie mogę przyłapać tego wycieku- teraz już go w pełni świadomy- na gorącym uczynku. Zdarzało się czasami, że po 30 minut stałem na włączonym silniku, ażeby tylko coś zobaczyć- może temperatura ma wpływ, może coś innego. Niestety płyn ucieka w sporych ilościach, a po zbrodniarzu zostaje tylko plama na kartonie. Załączam zdjęcie, na nim widać miejsce łączenia od spodu, oraz węże wchodzące do chłodniczki. Może zobaczycie coś czego ja nie widzę :)

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl