[B4 2.0 ABT] Czujniki sterownia wtryskiem jednopunktowym
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 07 lut 2012, 00:33
[B4 2.0 ABT] Czujniki sterownia wtryskiem jednopunktowym
Witam potrzebuję informacji jakie czujniki odpowiadają za sterowanie układem jednopunktowym ten z okrągłym filtrem (talerz) u góry wtrysku które mogą odpowiadać za falowanie i brak mocy. Czujniki o których wiem
-czujnik temperatury od kompa (wymieniony)
-czujnik przepustnicy
-sonda lambda
-silnik krokowy
Zastanawiam się też czy czujnik prędkości może mieć coś z tym wspólnego gdyż licznik nie pokazuje ile jadę. Jest jeszcze czujnik obrotowy silnika czy wału korbowego ale nawet nie wiem czy u mnie występuje.
Obecnie wymieniłem czujnik temperatury bez rezultatów i czekam na czujnik przepustnicy.
Krótki opis co się dzieje: samochód faluje na obrotach ale delikatnienie, lubi się wieszać czasami na 100 przy czym gaśnie czasami na 2000 (w ustabilizowaniu obrotów pomaga odpięcie czuj. położenia przepustnicy i ponowne podpięcie gdy auto zapalone). Brak mocy i delikatne szarpnięcia podczas przyśpieszania, trudności z odpaleniem.
Sprawdzianem i nie wdaje mi aby brał lewe powietrze
Z góry dzięki
-czujnik temperatury od kompa (wymieniony)
-czujnik przepustnicy
-sonda lambda
-silnik krokowy
Zastanawiam się też czy czujnik prędkości może mieć coś z tym wspólnego gdyż licznik nie pokazuje ile jadę. Jest jeszcze czujnik obrotowy silnika czy wału korbowego ale nawet nie wiem czy u mnie występuje.
Obecnie wymieniłem czujnik temperatury bez rezultatów i czekam na czujnik przepustnicy.
Krótki opis co się dzieje: samochód faluje na obrotach ale delikatnienie, lubi się wieszać czasami na 100 przy czym gaśnie czasami na 2000 (w ustabilizowaniu obrotów pomaga odpięcie czuj. położenia przepustnicy i ponowne podpięcie gdy auto zapalone). Brak mocy i delikatne szarpnięcia podczas przyśpieszania, trudności z odpaleniem.
Sprawdzianem i nie wdaje mi aby brał lewe powietrze
Z góry dzięki
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2019, 11:55 przez napoleon1111, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 07 lut 2012, 00:33
Widzę że nikt nie chce pomóc ale napiszę. Wymieniłem czujnik położenia przepustnicy wraz z przepustnicą (komplet) , praktycznie wszystkie bolączki zniknęły ale wydaje mi się że ma delikatnie za niskie obroty ale nie jestem w stanie dokładnie ich określić gdyż licznik jest uszkodzony i nie pokazuje ile jadę, temperatury, paliwo pokazuje jak chce a obroty stoją na ok 200 a silnik pracuje równo tylko że trzęsie karoserią ale delikatnie. Stawiam na uszkodzony licznik.
Co według was jeszcze może odpowiadać za obroty i jakie one powolny być na nagrzanym silniku ?.
Co według was jeszcze może odpowiadać za obroty i jakie one powolny być na nagrzanym silniku ?.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 07 lut 2012, 00:33
Przeglądałem wiele tematów jednak nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na mój problem. Jedni piszą że to czujnik temperatury lub przepływomierz a inni wskazywali na kopułkę, paluch lub coś innego. W tym samochodzie wszystko jest wymienione jednak jeszcze coś jest nie tak, ale mogłem również coś pominąć.
I tak mam obrotomierz
I tak mam obrotomierz
Jeśli chodzi o czujniki w Mono motronicu:
- TPS - czujnik położenia przepustnicy
- Czujnik temperatury powietrza zasysanego - w podstawie wtrysku
- Czujnik biegu jałowego (w nastawniku)
- Lambda
- Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (szary czujnik)
- Czujnik położenia wału korbowego
Z tego co pamiętam to Mono Jetronic miał podciśnieniową regulację kąta wyprzedzenia zapłonu. W Mono Motronicu zapłon jest mechanicznie na sztywno, a o kącie decyduje ECU.
W podstawie filtra jest jeszcze 'czujnik' który decyduje o podaniu ciepłego powietrza znad wydechu/zimnego z chwytu. Idzie tam kostka, jednak nie wiem czy ECU się jakkolwiek się tym sugeruje.
Na twoim miejscu pokręciłbym zderzakiem na dźwigni przepustnicy i/lub wymienił nastawnik. Adaptacja w kanale 000. Jak nie spracuje wyłącznik biegu jałowego (w nastawniku) to obetnie Ci wtrysk powyżej 2000rpm.
- TPS - czujnik położenia przepustnicy
- Czujnik temperatury powietrza zasysanego - w podstawie wtrysku
- Czujnik biegu jałowego (w nastawniku)
- Lambda
- Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (szary czujnik)
- Czujnik położenia wału korbowego
Z tego co pamiętam to Mono Jetronic miał podciśnieniową regulację kąta wyprzedzenia zapłonu. W Mono Motronicu zapłon jest mechanicznie na sztywno, a o kącie decyduje ECU.
W podstawie filtra jest jeszcze 'czujnik' który decyduje o podaniu ciepłego powietrza znad wydechu/zimnego z chwytu. Idzie tam kostka, jednak nie wiem czy ECU się jakkolwiek się tym sugeruje.
Na twoim miejscu pokręciłbym zderzakiem na dźwigni przepustnicy i/lub wymienił nastawnik. Adaptacja w kanale 000. Jak nie spracuje wyłącznik biegu jałowego (w nastawniku) to obetnie Ci wtrysk powyżej 2000rpm.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
a co ma siłownik do tego?ORMO_PL pisze:Bez siłownika?PieterB pisze:mechaniczna regulacja jest w obydwu przypadkachORMO_PL pisze:Z tego co pamiętam to Mono Jetronic miał podciśnieniową regulację kąta wyprzedzenia zapłonu. W Mono Motronicu zapłon jest mechanicznie na sztywno, a o kącie decyduje ECU.
Zazwyczaj stosowany jest siłownik podciśnieniowy, by wraz ze wzrostem obrotów (podciśnienia w dolocie) zacząć wyprzedzać zapłon.
Ja go w ABT nie widziałem w okolicach kopułki/aparatu. Dlatego pytam, żeby się rozeznać.
Według mnie Jetronic miał zaworek sterowany ECU, Motronic nie miał, zatem podejrzewam że to ECU na podstawie położenia przepustnicy i obrotów silnika dostosowywał zapłon.
Wiem, że to odkrywanie Ameryki...
Ja go w ABT nie widziałem w okolicach kopułki/aparatu. Dlatego pytam, żeby się rozeznać.
Według mnie Jetronic miał zaworek sterowany ECU, Motronic nie miał, zatem podejrzewam że to ECU na podstawie położenia przepustnicy i obrotów silnika dostosowywał zapłon.
Wiem, że to odkrywanie Ameryki...