[B4 2.3 NG] montaż sterownika wtrysków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 kwie 2019, 22:42
[B4 2.3 NG] montaż sterownika wtrysków
Witam jestem tu nowy. Piszę w sprawie montażu listwy wtryskiwaczy elektrycznych czy jest możliwość postawienia sterownika i wiązki z innego silnika z takowym sterowaniem paliwa.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Krzysiekng80br, łącznie zmieniany 2 razy.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Z tego co się orientowałem to co najwyżej z wczesnych VW transporterów T4 2.5 może by coś podeszło elektrycznie, późniejsze miały już czujnik indukcyjny na wale i trzeba by do tego dorzucić tarczę na wał i pewnie też wsadzić aparat zapłonowy z jednym wycięciem na tarczy halla zamiast czterech.
Pewnie też by listwa wtryskowa podeszła na rozstaw otworów tylko nie wiem jak na wysokość czy by się zmieściła.
Do tego pewnie T4ka ma inną przepustnicę, która nie będzie pasować p&p i dobrze by było ją włożyć bo tam jest potencjometryczny czujnik kąta otwarcia.
Pewnie też by listwa wtryskowa podeszła na rozstaw otworów tylko nie wiem jak na wysokość czy by się zmieściła.
Do tego pewnie T4ka ma inną przepustnicę, która nie będzie pasować p&p i dobrze by było ją włożyć bo tam jest potencjometryczny czujnik kąta otwarcia.
mam złożony elektroniczny wtrysk na tzw "świni" z ottomotive plan za niedługo to DET3+ bo prawdopodobnie wjedzie turbo (ale o tym osobny wątek niedługo). Teraz tak, pamietaj jedno, T4 miało dwa rodzaje zasilania wtryskowe, DIGIFANT (motor AAF i ACU) i SIMOS (AET, AVT, APL) Najleosza jest listwa wtryskowa z układu SIMOS ponieważ jest aluminiowa, i pasuje po przeróbce stopek, DIGIFANT ma plastikową listwę w zabudowie. Mając pojęcie, i rozpiske pinów steronika ECU i ZAPŁONU w 2,3 jesteś w stanie zrobić do nawet na EMU, jednak chcąc mieć serie bądź ciut więcej polecam DEC napewno jest to łatwiej wystroić niż archaicznego DIGIFANTA, ponieważ na garaż wjechało ABK które będzie postawione na innym sterowniku, łacznie ze zmianą wtrysków kilku rzeczy, i spokojnie myśle ze te 130KM zrobie łącznie ze zwiększeniem momentu.
Na zestawie k jet killers, postawiłem na chwile obecną 4 motory 2,3 , piąta stoi na placu z zestawem w pudle, potem wpada wyzej wspomniane ABK i konwersja w silniku 6A.
U siebie również mam złożone EFI w 2,3.
Moc w górę, moment poszedł znacznie do góry, na każdym biegu od dołu czuć że silnik jedzie jak należy. Po takim zabiegu daje Ci gwarancję że jesteś zadowolony z samochodu. gubi sie problem z montażem instalacji LPG, samochód mniej pali i zawstydza nie jedno nowe auto spod świateł
ponadto, listwa wtryskowa to nie problem jeżeli masz kogoś kto potrafi spwać tigiem bo wtedy możesz zrobić takiego customa na własną ręke
Idąc tropem T4 to wszystko pasuje pod NG łącznie ze ssakiem i wydechowym bo sam czekam na odbiór kolektora wydechowego który jest robiony z t4 pod NG.....
Także, daj sobie spokój z DIGIFANTEM , bo moim zdaniem szkoda zachodu, zwłaszcza, że i taki motor robiłem, 2,3 na digi z T4. bo już piszac napisze to o czym zapomina wiekszość, założenie to najmniejszy problem , pamietaj, że każdy motor indywidualnie dostał w fabryce mapę paliwa i osobne parametry, które np w 2,3 nie będą działać, i trzeba wszystko stroić od nowa, i o ile po montażu , DEC, DET, EMU, i układu stand alone , to żaden problem, bo np do strojenia DEC wystarczy umieć czytać i któś z sondą szerokopasmową oraz AFR, o tyle w digi nikt już nie chce grzebać , Bo ostatecznie 2,3 na digi skończyło na innym sterowniku , zostało wystrojone i bije na łeb na szyje wiekszość aut A mówiąc szczerze. Modyfikacje są zależne w tym silniku od głębokości portfela.......
P.s, dużo opisuje na fejsbukowej grupie Audi80
Na zestawie k jet killers, postawiłem na chwile obecną 4 motory 2,3 , piąta stoi na placu z zestawem w pudle, potem wpada wyzej wspomniane ABK i konwersja w silniku 6A.
U siebie również mam złożone EFI w 2,3.
Moc w górę, moment poszedł znacznie do góry, na każdym biegu od dołu czuć że silnik jedzie jak należy. Po takim zabiegu daje Ci gwarancję że jesteś zadowolony z samochodu. gubi sie problem z montażem instalacji LPG, samochód mniej pali i zawstydza nie jedno nowe auto spod świateł
ponadto, listwa wtryskowa to nie problem jeżeli masz kogoś kto potrafi spwać tigiem bo wtedy możesz zrobić takiego customa na własną ręke
Idąc tropem T4 to wszystko pasuje pod NG łącznie ze ssakiem i wydechowym bo sam czekam na odbiór kolektora wydechowego który jest robiony z t4 pod NG.....
Także, daj sobie spokój z DIGIFANTEM , bo moim zdaniem szkoda zachodu, zwłaszcza, że i taki motor robiłem, 2,3 na digi z T4. bo już piszac napisze to o czym zapomina wiekszość, założenie to najmniejszy problem , pamietaj, że każdy motor indywidualnie dostał w fabryce mapę paliwa i osobne parametry, które np w 2,3 nie będą działać, i trzeba wszystko stroić od nowa, i o ile po montażu , DEC, DET, EMU, i układu stand alone , to żaden problem, bo np do strojenia DEC wystarczy umieć czytać i któś z sondą szerokopasmową oraz AFR, o tyle w digi nikt już nie chce grzebać , Bo ostatecznie 2,3 na digi skończyło na innym sterowniku , zostało wystrojone i bije na łeb na szyje wiekszość aut A mówiąc szczerze. Modyfikacje są zależne w tym silniku od głębokości portfela.......
P.s, dużo opisuje na fejsbukowej grupie Audi80
maciek889 pisze:Ten z ottomotive też ma mapsensor który obsłuży nadciśnienie a DET3 chyba nie ma dużo więcej opcji aby opłacało się przerzucać.kamil199x pisze:mam złożony elektroniczny wtrysk na tzw "świni" z ottomotive plan za niedługo to DET3+ bo prawdopodobnie wjedzie turbo
tak, ale na DET3+ można bardziej dograć mapę zapłonu, i ma dwa wyjscia na sterowanie zaworem wolnych obrotów i zaworem turbiny, nic jeszcze nie jest pewne, bedzie więcej to moze nie det a vems albo ee3+
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 kwie 2019, 22:42
Cześć dawno nie odwiedzam forum z braku czasu.
A w sprawie zaczetego tematu zebrałem trochę grantów do 2.3
Sterownik od vw T4 2.5 AAF,listwe wtryskową wraz z kolektorem sącym i wydechowy, aparat zapłonowy, wszystkie czujniki.
Problem jest z dostępnością wiązki i tu ojej pytanie czy musi być kompletna z AAF czy można coś dorobić
A w sprawie zaczetego tematu zebrałem trochę grantów do 2.3
Sterownik od vw T4 2.5 AAF,listwe wtryskową wraz z kolektorem sącym i wydechowy, aparat zapłonowy, wszystkie czujniki.
Problem jest z dostępnością wiązki i tu ojej pytanie czy musi być kompletna z AAF czy można coś dorobić
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 kwie 2019, 22:42
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Napisz z jakiego kody silnika masz ten wtrysk.
[ Dodano: 2019-10-27, 22:43 ]
[ Dodano: 2019-10-27, 22:43 ]
Tylko te dwa wyjścia w DET3 są współdzielone z wtryskiwaczami, choć od którejś wersji jako trzecie można używać wyjścia częstotliwościowego z zewnętrznym tranzystorem. W trybie fuel inplant nie ma też opcji sterowania zaworem obrotów tylko doładowania (które można przerzucić na wyj. częstotliwościowe jeśli chce się mieć dwa banki wtryskiwaczy). I DET3 ma przewagę w można do zapłonu sobie korektę od temperatury płynu i powietrza dorzucić.kamil199x pisze:maciek889 pisze:Ten z ottomotive też ma mapsensor który obsłuży nadciśnienie a DET3 chyba nie ma dużo więcej opcji aby opłacało się przerzucać.kamil199x pisze:mam złożony elektroniczny wtrysk na tzw "świni" z ottomotive plan za niedługo to DET3+ bo prawdopodobnie wjedzie turbo
tak, ale na DET3+ można bardziej dograć mapę zapłonu, i ma dwa wyjscia na sterowanie zaworem wolnych obrotów i zaworem turbiny, nic jeszcze nie jest pewne, bedzie więcej to moze nie det a vems albo ee3+
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 kwie 2019, 22:42
dwa banki nie są możliwe w NG ze względu na nieparzystą ilość cylndrów, Próby odbywały sie na wszelaki sposób i bez rezultatu. Det jak sie okazuje ma problem obsługi R5 bo obsługuje 4 wtryski, w r6 pokroju BMW odziwo działa, ale nie w R5 gdzie silnik bardzo mocno kuleje przy pracy. Co za tym idzie dalej temat ciągnąc, NG ma do bani rozwiązany uklad zapłonu na sterowaniu 5V co przy dużym obciążeniu nie idzie tego zgrać z AFR . Dlatego też metodą prób i błędów połączyłem zewnętrzny sterwnik z pinem modułu zapłonowego co dało możliwość 12V-ego sterpwania zapłonem w trybie wycofywania zapłonu. Nic więcej poza trigerem nie da sie ugrać z tym silnikiem, jeżeli sterownik ogranicza możliwości, Ottomotive miało temat na stole ale nie było faz testów drogowych. Det wycofywał kilka lat wstecz zapłon w uturbionym NG ale tylko na instalacji gazowej. wartości zadawane były na blisko 40' aż motor sie przekręcił i padł. Digifanta 1 spinałem ze sterownikiem DEC z tym że w ABK przeszło to strojenie po AFR i jest różnica. w temacie NG warto założyć jeszcze przepustnice z TPS np z V6 2.6 bądź 2.8 i pobawić sie we wzbogacanie TPS-em zamiast stosować go tylko do zerowego spalania Działa to w 100% i widać reakcje na afr (jak bede stroił finalnie nagram)