Witam.
Czytam od 2 dni i wiem coraz mniej więc proszę o pomoc.
2.0 ABT 90KM 1994 r. z LPG.
Obawy:
1. Na benzynie jak i na LPG obroty jałowe spadają do ~200
2. Na benzynie po wciśnięciu pedału przyśpieszenia obroty rosną do 2000 i następuje przyduszenie (aż do zgaśnięcia jeśli nie przestanę). Na LPG tego objawu nie ma - wkręca się normalnie.
Wydarzyło się to kilka razy i trwało po kilka minut, po czym nastąpiło cudowne ozdrowienie.
VAG pokazuje:
00516 - Closed Throttle (Idle) Position Switch (F60)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00282 - Throttle Position Actuator (V60)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00525 - Oxygen Sensor (G39)
03-10 - No Signal - Intermittent
00670 - Throttle Position Sensor (G127)
03-10 - No Signal - Intermittent
00281 - Vehicle Speed Sensor (G68)
03-10 - No Signal - Intermittent
A teraz najciekawsze bo pomierzyłem oporność TPS po przejechaniu 2km, w trakcie pomiarów jeździł prawidłowo:
1-2 1200 - 2000 ohm przepustnica 0 - 30%? powyżej pokazuje brak kontaktu
1-4 1000 - 2000 ohm przepustnica 0 - 30%? - tak to nie błąd - powyżej pokazuje brak kontaktu
1-5 1115 ohm (stałe)
O co tu kaman? Wedle wszystkich opisów które znalazłem to nawet nie jest zbliżone do tego co powinno być a jeździ. Machanie przepustnicą powyżej 30% na obu pinach daje nieskończoność.
Krokowy mam na 6 pin, a TPS ma 5 pin z czego pin nr 3 (środkowy) jest pusty.
[B4 2.0 ABT] Obroty spadają na jałowym, na benz nie wkręca
W przepustnicy nikt nie grzebał za mojej kadencji, a jeszcze kilka miesięcy temu wszystko było ok, wliczając w to brak tych błędów podczas diagnostyki.
Tak, ustawiłem przez nieuwagę na 2k
Sprawa jest jednak trochę ciekawsza.
Po ustawieniu miernika na 20k i tak najwyższy wynik jaki uzyskałem to ~ 2950 Ohm a wg instrukcji które znalazłem powinno być zupełnie inaczej.
Dorwałem drugą przepustnicę z identycznym TPS i... wyniki takie same. Wnioskuję że materiały które widziałem dotyczyły innej/starszej? wersji.
Rozwiązaniem okazała się wymiana silniczka krokowego i adaptacja Vag-iem.
Sprawa zamknięta..
Tak, ustawiłem przez nieuwagę na 2k
Sprawa jest jednak trochę ciekawsza.
Po ustawieniu miernika na 20k i tak najwyższy wynik jaki uzyskałem to ~ 2950 Ohm a wg instrukcji które znalazłem powinno być zupełnie inaczej.
Dorwałem drugą przepustnicę z identycznym TPS i... wyniki takie same. Wnioskuję że materiały które widziałem dotyczyły innej/starszej? wersji.
Rozwiązaniem okazała się wymiana silniczka krokowego i adaptacja Vag-iem.
Sprawa zamknięta..