Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Przekroczone normy emisji spalin

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ODPOWIEDZ
ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

[B3 1.8 PM] Przekroczone normy emisji spalin

Post autor: ciemny11 » 01 maja 2019, 13:37

Witam. Mam 80 B3 z silnikiem 1.8s PM oraz z instalacją LPG 2gen. Ostatnio bylem na przeglądzie i diagnosta stwierdził że samochód przekracza normy emisji spalin zarówno na gazie jak i na benzynie z tym ze na gazie jest nawet gorzej. Nie znam dokładnych wyników ale diagnosta powiedział ze jest sporo tlenku węgla (na benie chyba około 4 a na gazie dochodziło do 7) dodatkowo mialem dużo wodorotlenków bo aż 700 (w autach do 1995 roku sie ich nie uwzględnia podobno przy przeglądzie - tak mi powiedzial diagnosta). Silnik bierze olej, dość sporo oleju bo az czuć dość mocno go w spalinach i chyba są dość spore przedmuchy na cylindrach bo rzyga olejem odmą. Wypada również zapłon i czasami rzuca silnikiem. Nie mam pewności czy w ogole mam katalizator bo widać jakieś spawy przed i za nim na rurze.
Nie wiem juz co robić i czy opłaca sie go robić. Czy palenie oleju może wpływać tak bardzo na CO w spalinach? Co musze posprawdzac zeby znaleźć przyczyne tak slabych wyników z badania spalin

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 01 maja 2019, 15:20

Czy palenie oleju może wpływać tak bardzo na CO w spalinach?
Oczywiście.
Co musze posprawdzac zeby znaleźć przyczyne tak slabych wyników z badania spalin
Ustawienie gazu, przy wtrysku benzyny na razie bym nie grzebał i co najważniejsze - pomiar kompresji na rozgrzanym silniku. W najlepszym razie będzie tylko potrzebna wymiana uszczelniaczy zaworowych, do tego przy okazji nowe hydropopychacze, jeśli coś już zaczyna mocniej klikać. Jak nie chcesz pchać się w koszta to nie zdejmuj głowicy
Nie wiem tylko jak to się ma do kondycji silnika:
rzyga olejem odmą.
...ale jak kompresja bylaby OK to bym się specjalnie nie przejmował i tylko wymienił to co wyżej. Może tylko trochę oleju dostaje się w dolot, a po prostu takie złe wrażenie sprawia. Niech może ktoś bardziej doświadczony się wypowie. Na pewno osobiście nie ryzykowałbym wolnej odmy.
Wypada również zapłon i czasami rzuca silnikiem
A dbasz o układ WN? Szczególnie, że masz gaz.
Nie mam pewności czy w ogole mam katalizator bo widać jakieś spawy przed i za nim na rurze.
Wykręcić śruby na łączeniu rur i sprawdzić. Ewentualnie jak za dużo dłubaniny, bo mocno skorodowane to spytać jakiegoś zaufanego mechanika, może po opukaniu stwierdzi obecność. Ale skoro auto jest sprzed 1995 roku to bym jeszcze tym się póki co nie martwił czy jest czy go nie ma - ale raczej już jest wyjęty.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 maja 2019, 18:09

Jeśli silnik w tak kiepskim stanie to raczej nie uda Ci się tego opanować i przejść przeglądu - remont silnika jeno może tu pomóc. Takie moje zdanie.
A czy się opłaca Ci to robić to już sam sobie musisz na to pytanie odpowiedzieć.
WRC is for boys.
Group B was for men.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 02 maja 2019, 07:24

ciemny11, mam do Ciebie jeszcze pytanie - czy mocno kopci przy dodawaniu gazu na postoju? Jak wygląda sprawa zapachu i koloru spalin przy rozruchu po np. całonocnym postoju?
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 04 maja 2019, 18:10

Ogólnie nie kopci jak stoi na luzie, śmierdzi palonym olejem z wydechu. Niebieską chmure puszcza zazwyczaj gdy chwile postoi na luzie i potem dodam gazu

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 05 maja 2019, 00:18

A rozruch z rana? Jak wtedy zasmrodzi olejem i rzuci chmurę podobną jak przy tym dodawaniu gazu na rozgrzanym to uszczelniacze zaworowe. O ile Tobie spadnie zużycie oleju po ich wymianie, to zależy ile wyjdzie na pomiarze kompresji - trzeba by było zrobić "na sucho", czyli typowy i potem z próbą olejową. Jak dół zdrowy, a silnik bez wycieków to w najlepszym razie da radę zejść nawet do braku konieczności dolewek.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 maja 2019, 23:53

Zobacz czy sonda lambda pracuje na benzynie albo na gazie. Możliwe że te słabe wyniki są przez złe podawanie paliwa.

[ Dodano: 2019-05-06, 23:53 ]
A jak ci nie wbił negatywnego wyniku do cepika to możesz poszukać jakiejś stacji na zadupiu gdzie nie sprawdzają spalin.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

matys210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 16 gru 2014, 16:43

Post autor: matys210 » 08 maja 2019, 14:21

Dokładnie stacja na zadupiu z mojego doswiadczenia co moge powiedziec to nie moze ona byc nowa najlepiej zeby wygladala na stara zaniedbana i na zadupiu i jeszcze lepiej zeby nie byla okregowa :-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 maja 2019, 23:08

Czasami jest wręcz odwrotnie w nowszych najmniej trzepią bo szukają klientów wiec muszą o niego zadbać..

Awatar użytkownika
Wino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1015
Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
Imię: Wino
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Wino » 13 maja 2019, 11:27

Mnie za to chodzi po głowie pytanie: "kiedy ostatnio byleś na przeglądzie instalacji gazowej?" Bo to już wtedy powinno wyjść, jeśli auto mocno nie kopci to ja bym jednak obstawił padniętą sondę lambda.
Pamiętajcie że w instrukcji audi napisało że silnik może zużywać nawet do 1 litra oleju na 1000 km i i tak powinien trzymać normy jakości spalin.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 14 maja 2019, 07:18

silnik może zużywać nawet do 1 litra oleju na 1000 km i i tak powinien trzymać normy jakości spalin.
No tak, ale mając sprawny katalizator to jakoś ten olej jeszcze ma dopalać - póki się nie zapcha. Tak wnioskuję z książki o B3 pana Dietera Korp oraz z opinii mechaników. Ów książka podaje spalanie oleju max 1,5/1000 km.

Ale to i tak lipa, nawet jak spala 0,5 litra to robi się na dłuższą metę męczące i bez katalizatora dużo bardziej trujące. U mnie w ABK gdzieś tyle konsumuje i wycieknie - jeszcze trochę czasu muszę tak przejeździć i uszczelnię ten silnik wraz z gumkami zaworowymi, do tego jeszcze tym razem kupiłem nieco droższy olej, Motul i szkoda mi kasy by go wlewać i wlewać. Ale wpierw robię pomiar kompresji, dokładnie jak pisałem Koledze wyżej, by ocenić bez ściągania głowicy na ile ten zabieg ma sens.

Wymiana sparciałych uszczelniaczy zaworowych w znacznym stopniu zmniejsza zużycie oleju i dziwią mnie opinie, że tylko remont pomoże. Bez przesady, to nie jest silnik z plasteliny, żeby od razu wyrokować nie wiadomo jakie naprawy.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga