Dzień dobry.
Po podłączeniu interfejsu w programie VAG com, w grupie 04 na pozycji 3 jest taki parametr jak ignition timing (dla 80 przed 93r). Wartość dla tego parametru według książki powinna na jałowych wynosić 0-2 stopnie. Czy to jest w takim razie kąt zapłonu?
U mnie ta wartosc wynosi 6 stopni, czyli powyżej normy. Co to może oznaczać i czym to skutkuje?
[B4 2.0 ABK] Vagcom i ignition timing
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Nie jest to wartość odchyłki przy ustawianiu na aparacie zapłonowym?lini pisze:Wartość dla tego parametru według książki powinna na jałowych wynosić 0-2 stopnie
A ta wartość w vagcom wydaje się poprawna bo praktycznie każdy silnik z elektronicznie sterowanym zapłonem ustawia sobie powietrze tak aby silnik utrzymywał stabilne wolne obroty przy 6 stopniach. Dopiero gdy dawkowaniem powietrze nie może utrzymać tych obrotów to zmienia na stałe wyprzedzenie zapłonu.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
a kto Cię tak oszukałlini pisze:U mnie ta wartosc wynosi 6 stopni, czyli powyżej normy.
według jakiej książki napisz, bo może jest coś o czym nie wiem.lini pisze:Wartość dla tego parametru według książki powinna na jałowych wynosić 0-2 stopnie.
Inna sprawa że to co tam pokazuje to nie często nie jest to co ustawione.
jest to kąt obliczony przez ecu.maciek889 pisze:lini napisał/a:
Wartość dla tego parametru według książki powinna na jałowych wynosić 0-2 stopnie
Nie jest to wartość odchyłki przy ustawianiu na aparacie zapłonowym?
PieterB,
Tutaj tak napisano:
https://audi80.pl/dload.htm?action=file&id=51
Początkowo to ten kąt po odpaleniu był różny. Ale czym bliżej temp roboczej tym bardziej się stabilizowal. Widzę w książce jest do 2 stopni u mnie 6, coś chyba nie tak, zapytam
Tutaj tak napisano:
https://audi80.pl/dload.htm?action=file&id=51
Początkowo to ten kąt po odpaleniu był różny. Ale czym bliżej temp roboczej tym bardziej się stabilizowal. Widzę w książce jest do 2 stopni u mnie 6, coś chyba nie tak, zapytam
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
ok nie zrozumiałemPieterB, nie chodziło o to co podaje vag tylko tą wartość 0-2 stopnie wpisaną w książce. Bo często podają wartość nastawczą i kontrolną. I ta kontrolna zwykle ma zakresie +/- 2 stopnie.
pokaż mi ten wpis, bo ja tam nic takiego nie widzę a znam to chyba na pamięć i sam to umieszczałem na forum.
Moim zdaniem jest jak Maciek napisał, pomyliłeś to ze wskazaniem z tps.
ps tak na marginesie to tam jest tylko taki zapis:
Calculated ignition timing
▪ V.A.G 1551 cannot display
ignition angles greater than 30 °
Ach ale wtopa. Spojrzałem na kolejna stronę a to już grupa 05.
Wybaczcie. W takim razie jeżeli jesteśmy przy temacie tego kąta to istnieje jakiś prawidłowy zakres
wartości na jałowych czyli czegoś czego mozna się tam spodziewac? Czy tego nie da się przewidzieć?
Druga sprawa, czy za pomocą vaga jestem w stanie jakoś wywnioskować czy zapłon jest ustawiony jak trzeba?
Wybaczcie. W takim razie jeżeli jesteśmy przy temacie tego kąta to istnieje jakiś prawidłowy zakres
wartości na jałowych czyli czegoś czego mozna się tam spodziewac? Czy tego nie da się przewidzieć?
Druga sprawa, czy za pomocą vaga jestem w stanie jakoś wywnioskować czy zapłon jest ustawiony jak trzeba?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
powinno być ok 6, nie jest to jednak rzeczywisty pomiar ale na temat tego jest osobny temat pod tytułem ustawiane zapłonu w abk i jak sobie go przeczytasz to zapewne wszystko zrozumiesz na ten temat, więc nie będę się tu mocno na tym rozpisywał.lini pisze:wartości na jałowych czyli czegoś czego mozna się tam spodziewac? Czy tego nie da się przewidzieć?
czytaj jak wyżejlini pisze:Druga sprawa, czy za pomocą vaga jestem w stanie jakoś wywnioskować czy zapłon jest ustawiony jak trzeba?