[B4 ABK] zestaw naprawczy wybieraka
- cyssiek
- Forum Audi 80
- Posty: 162
- Rejestracja: 15 sie 2016, 17:42
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Lublin
NA końcu wybieraka masz jakby gumowe elementy, u mnie były wykruszone na amen, więc dobrałem sobie podkładki gumowe, dociąłem je na grubość i wymiar, zasmerfowałem ŁT43, do środka gdzie wchodzi śruba dałem tuleję i też na grubo ŁT43 i luzy przód/tył mam skasowane teraz tylko hop pod spód i tam przegub ogarnąć jakoś pomysłowo
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Dobrze wiedzieć, dzięki. Akurat luz przód-tył mi za bardzo nie przeszkadza, ale nawet nie przyszło mi do głowy, że jest tam jakaś guma. Może spróbuję coś z tym połączeniem zrobić jak się zrzuci skrzynię.
Odnośnie ŁT43 - nie będzie on Ci reagował z gumą? Takie plastiki i gumy najlepiej składać na smar/olej silikonowy.
Co do luźnego przegubu to jak na razie przychodzi mi na myśl wyrzucenie starego sworznia, dość dokładne rozwiercenie i montaż odpowiedniej śruby walcowanej, czyli takiej niecałkowicie gwintowane, zazwyczaj są z grubszym odcinkiem bez gwintu. Do tego oczywiście podkładki płaskie i dwie nakrętki w tym jedna samoblokująca - by było solidnie zakontrowane. Nie wiem tylko czy jedna część przegubu nie jest przypadkiem plastikowa, to jeszcze do tego najlepiej trzeba by dla tej śruby dopasować, wprasować i skleić w plastik tulejki, chyba najlepiej z brązu. Ewentualnie jak jest dużo jeszcze materiału to po prostu nasmarować i złożyć bez tulejek, powinno przeżyć drugie tyle przebiegu.
Odnośnie ŁT43 - nie będzie on Ci reagował z gumą? Takie plastiki i gumy najlepiej składać na smar/olej silikonowy.
Co do luźnego przegubu to jak na razie przychodzi mi na myśl wyrzucenie starego sworznia, dość dokładne rozwiercenie i montaż odpowiedniej śruby walcowanej, czyli takiej niecałkowicie gwintowane, zazwyczaj są z grubszym odcinkiem bez gwintu. Do tego oczywiście podkładki płaskie i dwie nakrętki w tym jedna samoblokująca - by było solidnie zakontrowane. Nie wiem tylko czy jedna część przegubu nie jest przypadkiem plastikowa, to jeszcze do tego najlepiej trzeba by dla tej śruby dopasować, wprasować i skleić w plastik tulejki, chyba najlepiej z brązu. Ewentualnie jak jest dużo jeszcze materiału to po prostu nasmarować i złożyć bez tulejek, powinno przeżyć drugie tyle przebiegu.
- cyssiek
- Forum Audi 80
- Posty: 162
- Rejestracja: 15 sie 2016, 17:42
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Lublin
Dobra, wrzucę update - troszeczkę podniosłem sobie używając dużej ilości podkładek lewarek - bo głupio wyglądał i jednak za krótka ta skrzynka była. Teraz gałka jest w ori pozycji (wizualnie) ale przesunięty punkt obrotu wciąż lekko skraca skok względem serii.
Mod polecam - biegi wchodzą znacznie pewniej oraz kasujemy dużo luzów spowodowanych oryginalną kulą, plus pozbywamy się też blokady wstecznego, na dłuższą metę wygodne <3
Overall nawet jak nie chcecie szort sziftera to polecam wrzucić to koromysło i poprawić coś w swojej niuni
Dzięki koledzy
Mod polecam - biegi wchodzą znacznie pewniej oraz kasujemy dużo luzów spowodowanych oryginalną kulą, plus pozbywamy się też blokady wstecznego, na dłuższą metę wygodne <3
Overall nawet jak nie chcecie szort sziftera to polecam wrzucić to koromysło i poprawić coś w swojej niuni
Dzięki koledzy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 gru 2018, 11:35
- Lokalizacja: Bełchatów
Też u siebie mam dziwne luzy ale jeszcze nie zaglądałem tam ale już mniej więcej wiem czego się spodziewać. A do smarowania wybieraka tylko że w Skodzie używałem smaru Ate do tloczkow, najlepiej zdawał egzamin bo biały smar po czasie robił się suchy i kula ciężko chodziła... A ten smar napewno nie wchodzi w reakcje z gumą.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Odświeżam temat
Znalazłem nowy przegub
http://www.tomczesci.pl/index.php/produ ... ja-1-3.htm
Są też nieco droższe na Allegro. Ciekawe czy lepsze jakościowo czy raczej to samo.
Ponoć pasuje do C4 i właśnie B4:
https://www.a6klub.pl/-manual-regenerac ... t90261.htm
http://www.audi80.pl/viewtopic.php?p=111778
Na razie spytam w swoim lokalnym sklepie o część z tym numerem. Jak nie będzie to pewnie wezmę z Allegro.
Znalazłem nowy przegub
http://www.tomczesci.pl/index.php/produ ... ja-1-3.htm
Są też nieco droższe na Allegro. Ciekawe czy lepsze jakościowo czy raczej to samo.
Ponoć pasuje do C4 i właśnie B4:
https://www.a6klub.pl/-manual-regenerac ... t90261.htm
http://www.audi80.pl/viewtopic.php?p=111778
Na razie spytam w swoim lokalnym sklepie o część z tym numerem. Jak nie będzie to pewnie wezmę z Allegro.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Sam nie wiem jak to znalazłem. Ile razy już patrzyłem i nic, a tu nagle taki przypadek.
Mnie też drażni ten element, wyraźnie czuć precyzję skrzyni, którą psują zużyte części na wybieraku. Po wymianie powinniśmy odczuć dużą poprawę.
A czym nasmarować kulę lewarka? Czy zwykły smar stały zda egzamin i nie zniszczy plastiku? Z tego, co czytałem biały smar wysycha, więc ta opcja odpada.
Mnie też drażni ten element, wyraźnie czuć precyzję skrzyni, którą psują zużyte części na wybieraku. Po wymianie powinniśmy odczuć dużą poprawę.
A czym nasmarować kulę lewarka? Czy zwykły smar stały zda egzamin i nie zniszczy plastiku? Z tego, co czytałem biały smar wysycha, więc ta opcja odpada.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Latem robiłem kompletne sprzęgło i przy okazji wymieniłem przegub. Poszło dobrze, jedyny kłopot był z demontażem starej części (trzpień). Przy okazji nieco odmalowałem drążek.
Od tej pory jest super precyzyjna zmiana biegów.
Koszt przegubu to 45 zł, w sklepie szukali po numerze części, który znalazłem na jakimś forum.
Od tej pory jest super precyzyjna zmiana biegów.
Koszt przegubu to 45 zł, w sklepie szukali po numerze części, który znalazłem na jakimś forum.