Witam, niedługo przymierzam się do wymiany silnika, korzystając z tego, że wszystko będzie zdemontowane pomyślałem też o skrzyni.
Jeżdżę prawie wyłącznie autostradami, zatem 4000rpm, przy 130-140km/h jest naprawdę irytujące. Inne skrzynie z benzyny sa niewiele dłuższe. Pomyślałem więc o skrzyni DQT, która występuje w a4 i A6 z 2.5 TDI.
Z tego co się orientuję dzwony ze skrzyn 01E i 01A są identyczne, ponadto przełozenie DQT to 4,111 tak jak w moim dyfrze. Stąd moje pytanie czy zmieniał ktoś z was skrzynie z 01A na 01E i jakie trudnosci można napotkać? Co będzie od czego trzeba przekładac?
Ps. Wiem, że samochód najprawdopodobniej się zmuli, jestem w pełni świadom skutkow zakładania skrzynia z diesla.
[B4 2.8 AAH] Swap skrzyni na DQT, 01A -> 01E
Łapy wiadomo, ale reszta będzie od modelu z tą skrzynia właśnie?
Jeszcze mam opcje numer dwa, czyli skrzynia EEP, 3.889, z 1.9tdi.
Tutaj dochodzi kwestia wymiany dyfra, ale z resztą powinno być łatwiej, bo to też 01A ,
Ale jest pytanie o sprzeglo i koło zamachowe, w 2.8 Aah, koło jest na sprzęgło 240mm, natomiast w tej skrzyni jest 228mm, jak kto najlepiej rozwiązać?
Jeszcze mam opcje numer dwa, czyli skrzynia EEP, 3.889, z 1.9tdi.
Tutaj dochodzi kwestia wymiany dyfra, ale z resztą powinno być łatwiej, bo to też 01A ,
Ale jest pytanie o sprzeglo i koło zamachowe, w 2.8 Aah, koło jest na sprzęgło 240mm, natomiast w tej skrzyni jest 228mm, jak kto najlepiej rozwiązać?
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
tak, od audi 80 z oryginalną skrzynią 6 biegów.
Co do skrzyni z diesla, to też musisz sprawdzić półośki czy będą długościami pasować i wieloklinem.
Sprzęgło i koło zamachowe bierzesz swoje stare.
sedan b4 q ma tożsamy napęd z pierwszymi modelami A4q , bierzesz ETKĘ do ręki i rozkminiasz co tam Ci się przyda. Najlepiej oczywiście mieć dawcę i porównać na bieżąco.
Co do skrzyni z diesla, to też musisz sprawdzić półośki czy będą długościami pasować i wieloklinem.
Sprzęgło i koło zamachowe bierzesz swoje stare.
sedan b4 q ma tożsamy napęd z pierwszymi modelami A4q , bierzesz ETKĘ do ręki i rozkminiasz co tam Ci się przyda. Najlepiej oczywiście mieć dawcę i porównać na bieżąco.
A jeszcze ostatnie pytanie, w tych skrzyniach z diesla(EEP/DWG są flansze na 130mm (gwiazdy, chyba takie jak w ośce V6), u siebie mam na 100mm. Z Tego co widziałem w ETce też są mocowane na to sprężyste zabezpieczenie, niestety nie ma informacji jaką średnica i ilość zębów wieloklina(jedynie widać, że uszczelniacze mają taki sam wymiar) Czy jest opcja, żeby przełożyć flansze z mojej skrzyni?
Dopiero w 6 biegowych flansze są już mocowane na imbus.
Dopiero w 6 biegowych flansze są już mocowane na imbus.
Mam jedno i drugie, ale zakupiłem już skrzynie EEP, czyli 5biegowa z 1.9tdi q. A widzę, że na niej są wszystkie otwory i chyba nawet to mocowanie od procona można wkręcić.
Mam tylko nadzieję, że flansze będzie można podmienić i będzie pasować wielowypust.
[ Dodano: 2019-09-28, 20:33 ]
Operacja zakonczona, skończyło się na skrzyni EEP z a4q AFN,
Nie było większych komplikacji, trochę trzeba było przerobić mocowanie. Nawet linki od procona zostały (dziura jest, trzeba ja tylko nagwintować), wysprzęglika i reszty też nie trzeba wymieniać.
Jedyna rzecz to flansze, niestety nie da się ich przełożyć (100mm i 130mm), ale da się to łatwo rozwiązać, wystarczy zaopatrzyć się w półosie z ośki 80 V6 (z 1Z może też pasują).
W moim przypadku musiałem jeszcze wcześniej dyfer zmienić z AZC (4.111) na CAV (3.889).
Skrzynia długa, na 5biegu, przy 2000 obr to prawie 100km/h.
Pozdro
Mam tylko nadzieję, że flansze będzie można podmienić i będzie pasować wielowypust.
[ Dodano: 2019-09-28, 20:33 ]
Operacja zakonczona, skończyło się na skrzyni EEP z a4q AFN,
Nie było większych komplikacji, trochę trzeba było przerobić mocowanie. Nawet linki od procona zostały (dziura jest, trzeba ja tylko nagwintować), wysprzęglika i reszty też nie trzeba wymieniać.
Jedyna rzecz to flansze, niestety nie da się ich przełożyć (100mm i 130mm), ale da się to łatwo rozwiązać, wystarczy zaopatrzyć się w półosie z ośki 80 V6 (z 1Z może też pasują).
W moim przypadku musiałem jeszcze wcześniej dyfer zmienić z AZC (4.111) na CAV (3.889).
Skrzynia długa, na 5biegu, przy 2000 obr to prawie 100km/h.
Pozdro