[All]Co może zepsuć się w AUDI / awarie proste w naprawie
[All]Co może zepsuć się w AUDI / awarie proste w naprawie
Zamysłem tematu jest zbiór prostych w naprawie usterek ,które mogą spotkać nas w drodze , a da się je łatwo naprawić.
Od siebie dodam.
Pompa paliwa – skutek samochód nie odpala , diagnoza można posłuchać w bagażniku czy „cyka” lub sprawdzić czy podaje paliwo, wymiana 3 śrubki w przypadku kombi w bagażniku pod dywanikiem.
Cewka zapłonowa – skutek samochód nie odpala , diagnoza można sprawdzić czy jest iskra na świecy jednakże jeśli nawet jest a jest zbyt mała może się okazać ,że cewka jest i tak uszkodzona , wymiana dwie śrubki M10.
Od siebie dodam.
Pompa paliwa – skutek samochód nie odpala , diagnoza można posłuchać w bagażniku czy „cyka” lub sprawdzić czy podaje paliwo, wymiana 3 śrubki w przypadku kombi w bagażniku pod dywanikiem.
Cewka zapłonowa – skutek samochód nie odpala , diagnoza można sprawdzić czy jest iskra na świecy jednakże jeśli nawet jest a jest zbyt mała może się okazać ,że cewka jest i tak uszkodzona , wymiana dwie śrubki M10.
Ostatnio zmieniony 20 cze 2019, 00:48 przez beast, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 AGG+lpg
- Lokalizacja: Legnica
Benzyna
Palec rozdzielacza - naprawa poprzez wymianę najlepiej wozić ze sobą taki element dużo nie zajmuje, a potrafi zrobić kłopot.
Wymiana - ściągniecie dwóch klipsów z kopułki rozdzielacza, a następnie wyciągniecie uszkodzonego palca rozdzielacza
Cewka zapłonowa z modułem zapłonowym - również warto wozić ze sobą żeby nie utknąć na drodze
Palec rozdzielacza - naprawa poprzez wymianę najlepiej wozić ze sobą taki element dużo nie zajmuje, a potrafi zrobić kłopot.
Wymiana - ściągniecie dwóch klipsów z kopułki rozdzielacza, a następnie wyciągniecie uszkodzonego palca rozdzielacza
Cewka zapłonowa z modułem zapłonowym - również warto wozić ze sobą żeby nie utknąć na drodze
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Chyba najczęstsza usterka w sedanach czyli przełamana wiązka klapy bagażnika. Naprawa: https://audi80.pl/topics75/b3-b4-se ... t12741.htm
Lub też rozwiązanie nietrwałe ale najczęściej stosowane poskręcać kable na załamaniu i spokój na jakiś rok w najlepszym wypadku.
Lub też rozwiązanie nietrwałe ale najczęściej stosowane poskręcać kable na załamaniu i spokój na jakiś rok w najlepszym wypadku.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Raczej to zmora kabrioletów macku i hasło pod tytułem "nie działa dach" "nie odblokowuje komory dachu" a co najlepsze tam zamek elektryczny i awaria wiązki powoduje zatrzaśniecie bagaja na amen. Kto mądrzejszy wyciaga sobie cięgno koło lampy a kto sie spóźni to czeka go demolka pod tablicą rejestracyjną.
Taka naprawa jaką podałeś jest najlepsza.. Choć jak ktoś bogaty to sa gotowce kupić do naprawy cenowo około 150-300 złotych zależne czy sedan czy kabriolet i lewa czy prawa..
Taka naprawa jaką podałeś jest najlepsza.. Choć jak ktoś bogaty to sa gotowce kupić do naprawy cenowo około 150-300 złotych zależne czy sedan czy kabriolet i lewa czy prawa..
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
Ostatnio w upałach odpadł mi górny króciec chłodnicy ( ten co nachodzi na niego gruby wąż od głowicy ). Zostało kawałek więc dało radę nakręcić jakoś węża dolać 7L płynu i dojechać do domu
"Co może zepsuć się w AUDI ?" - Wszystko Może lepiej piszmy też co wozicie w bagażniku aby poradzić sobie z ewentualnymi usterkami.
Robię często długie trasy ale nie mam nic oprócz lewarka i klucza do kół. To jest niemiecki porządny wóz to się nie psuje haha A tak serio to sam wczoraj się zastanawiałem aby coś skompletować aby być gotowym na wszystko. Może pomożecie użytkownicy aby nie wozić ze sobą zbędnego balastu.
"Co może zepsuć się w AUDI ?" - Wszystko Może lepiej piszmy też co wozicie w bagażniku aby poradzić sobie z ewentualnymi usterkami.
Robię często długie trasy ale nie mam nic oprócz lewarka i klucza do kół. To jest niemiecki porządny wóz to się nie psuje haha A tak serio to sam wczoraj się zastanawiałem aby coś skompletować aby być gotowym na wszystko. Może pomożecie użytkownicy aby nie wozić ze sobą zbędnego balastu.
"Co może zepsuć się w AUDI ?" - Wszystko Może lepiej piszmy też co wozicie w bagażniku aby poradzić sobie z ewentualnymi usterkami.
generalnie o to mi chodzilo w temacie
co do króćca też mi sie upierdzielil kiedys , ale dopiero po 2 wywaleniu plynu skaplem sie ze urwalo kawalek wylotu/czy tam dolotu chlodnicy , wczensiej myslalem ze to tylko wąż sie zeslizgnął
Ja to podratowalem wkrecając wkreta do tego co zostalo zeby trzymalo "jakos tam " wąż
generalnie o to mi chodzilo w temacie
co do króćca też mi sie upierdzielil kiedys , ale dopiero po 2 wywaleniu plynu skaplem sie ze urwalo kawalek wylotu/czy tam dolotu chlodnicy , wczensiej myslalem ze to tylko wąż sie zeslizgnął
Ja to podratowalem wkrecając wkreta do tego co zostalo zeby trzymalo "jakos tam " wąż
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
Dobra to moim zdaniem warto włożyć bez zbędnego balastu
- 1L oleju silnikowego
- Płyn hamulcowy
- 1L płynu do chłodnic ( na dłuższe trasy 5L )
- Płyn do wspomagania
- Taśmę wulkanizująca do węży chłodniczych
- Taśma izolacyjna
- Trytytki
- Kawałek przewodu
- Wkrętak krzyżak oraz płaski
- Klucz płasko-oczkowy 8, 10, 12, 13 , 17, 18, 19 , "21, 24" <---- Nasadowe z przedłużka
- 1L oleju silnikowego
- Płyn hamulcowy
- 1L płynu do chłodnic ( na dłuższe trasy 5L )
- Płyn do wspomagania
- Taśmę wulkanizująca do węży chłodniczych
- Taśma izolacyjna
- Trytytki
- Kawałek przewodu
- Wkrętak krzyżak oraz płaski
- Klucz płasko-oczkowy 8, 10, 12, 13 , 17, 18, 19 , "21, 24" <---- Nasadowe z przedłużka
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
To samo Avant. Na szczęście naprawa jest prosta, ale dość czasochłonna. U siebie robiłem wstawki z nowego przewodu wyłącznie w obrębie przejścia z karoserii do klapy - bez wyjmowania całej wiązki.maciek889 pisze:Chyba najczęstsza usterka w sedanach czyli przełamana wiązka klapy bagażnika. Naprawa: https://audi80.pl/topics75/b3-b4-se ... t12741.htm
Lub też rozwiązanie nietrwałe ale najczęściej stosowane poskręcać kable na załamaniu i spokój na jakiś rok w najlepszym wypadku.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Trudno się z tym nie zgodzić, z drugiej strony prawie 1,5 roku minęło i nadal działa bez zarzutu, a klapa jest otwierana często. Myślę, że spróbuję ją wyjąć przy następnych problemach z nią (mimo wszystko - oby nigdy ). Mam tylko nadzieję, że obędzie się bez demontażu podsufitki.
PS. Trochę te posty na temat wiązki są w sumie nie na temat... jedynie rada o skręceniu kabli razem.
Z mojej strony dodaję wycieki z układu chłodzenia, w drodze doraźnie okleić czymś, źadne stop leak'i, bo najpewniej zaszlami układ (były takie przypadki).
PS. Trochę te posty na temat wiązki są w sumie nie na temat... jedynie rada o skręceniu kabli razem.
Z mojej strony dodaję wycieki z układu chłodzenia, w drodze doraźnie okleić czymś, źadne stop leak'i, bo najpewniej zaszlami układ (były takie przypadki).