Witam!
Przy okazji wymiany uszczelek pod głowicą zabrałem się za maglownicę i ogólnie za cały układ wspomagania bo na każdym łączeniu ciekło...
Tak więc:
- maglownica zmieniona (używka, którą wziąłem od znajomego, była zalana płynem kiedy była
nie używana, była sucha więc wziąłem)
- zakute na nowo pół węża pompa-maglownica (ta część od strony magla zakuta)
- zakuty na nowo przewód powrotny
- zalane febi zielony, mineralny 06162 ( 2 lata temu po zakupie wymieniałem płyn na ten sam i
było okej)
Co mogłem popsuć?
-Otóż już po fakcie, jak wszystko było poskładane przypadkiem wyczytałem, że w tym wężu
pompa-magiel jest podobno jakiś zaworek zwrotny... Więc trochę spanikowałem, ale patrzę
na stary wąż który mi oddali po zakuciu i był pusty w środku. Więc zaworka tam raczej nie
było.Pytanie w którym miejscu tego węża on się znajduje ?
-Z tego co widzę to zrobiłem również głupotę bo nie odpowietrzyłem układu na zgaszonym
silniku, tylko zalałem płyn, od razu odpaliłem i dopiero kręciłem kierownicą... Mogła przytrzeć
się pompa przez to ?
-A może w śrubach drążonych jest zaworek zwrotny ? Możliwym jest że jeśli w którejś jest
zaworek to pozamieniałem te śruby miejscami. A dokładnie mogłem zamienić śrubę drążoną
od zasilania, z tą od powrotu, oraz między starą i nową maglownicą. Śruba drążona, która
była przy pompie jest na 100% na swoim miejscu
Co się dzieje:
- słychać pompę wspomagania. Nie jęczy jakoś mega głośno, ale słychać ją wyraźnie cały
czas,
po dobiciu do maksa słychać głośniej.
- wcześniej było okej, tylko pod dobiciu do oporu słychać było pompę
- zapomniałem dodać że samochód jeszcze nie opuszczał garażu po naprawie, wszystkie
objawy występują po pierwszych 30-40 min pracy silnika na biegu jałowym podczas płukania
silnika po wymianie uszczelki pod głowicą.
Co o tym sądzicie ?
Edit:
Po przejechaniu 200 km pompa piszczy przy kręceniu kierownicą, podczas jazdy nic nie słychać, tylko na postoju z otwartą szybą. No i zdaje mi się że kierownicą troszkę ciężej się kręci, ale zobaczymy jeszcze jutro po zbieżności...
Może po uszczelnieniu całego układu wyszło że pompa siada ?
Ruszałem tłokiem maglownicy przed montażem i chodziła gładziutko w pełnym zakresie. Maglownica nie jest identyczna ze starą, różni się numerem. Jest bodajże z silnika 2.0 z tego co wiem...
[B4 2.6 ABC] Maglownica, pompa, zaworki zwrotne i jęczenie :
Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”
Przejdź do
- Audi 80/90 - Forum podstawowe
- ↳ Przedstaw się nam
- ↳ Regulamin Forum Audi 80 Klub Polska
- ↳ Dział Forum Audi 80
- ↳ Poszukiwany/Poszukiwana
- ↳ Polecam/Odradzam
- ↳ Polecam lub nie Klubowicza
- ↳ Polecam lub nie spoza forum
- ↳ Na każdy temat
- ↳ Spoty, zloty i grupy lokalne
- ↳ Klub Audi 80
- ↳ dolnośląskie
- ↳ Kujawsko-Pomorskie
- ↳ Lubuskie
- ↳ Małopolskie
- ↳ Lubelskie
- ↳ Mazowieckie
- ↳ Łódzkie
- ↳ Opolskie
- ↳ Podlaskie
- ↳ Śląskie
- ↳ Podkarpackie
- ↳ Pomorskie
- ↳ Świętokrzyskie
- ↳ Warmińsko-Mazurskie
- ↳ Wielkopolskie
- ↳ Zachodniopomorskie
- ↳ Spot'kania na wysokim szczeblu
- ↳ Gadżety
- Audi 80/90 - Forum Techniczne
- ↳ Silniki benzynowe i LPG.
- ↳ Silniki czterocylindrowe
- ↳ Silniki pięciocylindrowe.
- ↳ Silniki V6
- ↳ Zasilanie LPG
- ↳ Inne.
- ↳ Silniki wysokoprężne
- ↳ Silniki TD
- ↳ Silniki TDi
- ↳ Pompy wtryskowe i wtryskiwacze
- ↳ Turbiny i układ dolotowy
- ↳ Inne.
- ↳ Układ napędowy i skrzynie biegów.
- ↳ Przekładnie i skrzynie biegów
- ↳ Półosie i przeguby
- ↳ Inne.
- ↳ Zawieszenie
- ↳ Amortyzatory i sprężyny
- ↳ Koła i felgi
- ↳ Hamulce tarczowe, bębnowe.
- ↳ Zawieszenie tylne
- ↳ Maglownice, końcówki drążków, geometria.
- ↳ Wahacze, zwrotnice
- ↳ Inne.
- ↳ Elektryka i elektromechanika
- ↳ Lusterka, szyby, szyberdach.
- ↳ Centralny zamek, alarm, immobilajzer.
- ↳ Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.
- ↳ Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.
- ↳ Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne
- ↳ Komora silnika
- ↳ Systemy bezpieczeństwa Air bag i ABS
- ↳ Inne.
- ↳ Nadwozie i wnętrze
- ↳ Elementy karoserii
- ↳ Wnętrze i tapicerka
- ↳ Inne.
- ↳ Inne
- ↳ Kupujemy Audi 80/90, Coupe, Cabrio
- Firm / usług / reklamy
- ↳ Promocje, reklamy firm.
- Audi 80/90 Tuning, rezanie i stylizacja
- ↳ Warsztat czyli zrób to sam
- ↳ Rezanie
- ↳ Naprawy
- ↳ Inne.
- ↳ Tuning mechaniczny
- ↳ Tuning wizualny
- ↳ Car Audio, GPS, CB.
- ↳ Pielęgnacja i kosmetyka
- Audi 80/90 - Galerie własnych zdjęć, tematów, postów
- ↳ Audi 80/90 - B1 / B2.
- ↳ Audi 80/90 - B3.
- ↳ Audi 80/90 - B4.
- ↳ Audi Coupe / Cabrio.
- ↳ Inne Audi np: A3, A4, A6, TT itd.
- ↳ Inna marka np: Vw, Opel, Toyota, Skoda itd.
- ↳ Motocykle, skutery i quady.
- ↳ Archiwum starych zdjęć.
- Audi 80/90 - Centrum
- ↳ Aktualności
- ↳ Ciekawostki i galerie
- ↳ Historia modeli
- ↳ Wyposażenie
- Audi 80/90 - Ogłoszenia
- ↳ Kupię
- ↳ Zamienię
- ↳ Usługi
- ↳ Sprzedam pojazd
- ↳ Sprzedam części
- ↳ Rzeczy różne
- Usunięte, zbędne tematy