Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 3A] Pojemność butli, a ilość zatankowanego gazu

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gumipoliku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 16 cze 2019, 09:06

[B3 2.0 3A] Pojemność butli, a ilość zatankowanego gazu

Post autor: Gumipoliku » 14 sie 2019, 09:10

Gaz 1 generacji, mechaniczny. Silnik 2.0 82kW, Coupe b3

Mój problem polega na tym, że ostatnio w trasie jechałem 140kmh i nie mogłem szybciej, bo się dławił, 2 km później zaczął szarpać jakby gaz się kończył, co mogło się zdarzyć, bo nawet nie wiem ile mi pali na 100km ze względu na niesprawny prędkościomierz i licznik km :)

Zajechałem na stację, zatankowałem do pełna i weszło niespełna 32litry, a butla ma aż 40. Wczoraj miałem podobną sytuację (kolejne tankowanie po poprzednim), wskaźnik pokazywał na praktycznie wyczerpaną butlę, co dało się także wyczuwać przy uruchamianiu. Pojechałem, zatankowałem 24litry... zawór odciął napełnianie i wskaźnik pokazywał pełną butlę.

Z lpg mam pierwszy raz styczność i jestem całkowicie zielony. Ogólnie powinienem się cieszyć, że jeździ, ale nie podoba mi się, że butla 40L nie jest opróżniana do końca, a może to problemy z zaworem, a może to jest normalne?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 sie 2019, 09:27

Gumipoliku, nie ma takiej możliwość byś butlę napełnił w 100%, jakąkolwiek. I nie ma w tym nic dziwnego.

Tzn wróć można owszem ale powinno być tak ustawione by wchodziło 85%.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 14 sie 2019, 10:16

nie da się zatankować butli pod korek. Względy bezpieczeństwa. Powinno się tankować do 80-85% j/w Pieter powiedział.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

BLUE 80B4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 30 sty 2019, 15:12
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Krzywiń

Post autor: BLUE 80B4 » 14 sie 2019, 16:28

Sprawdz czy masz dobrze wyregulowana dawke gazu bo moze zaduzą dawke masz podjedz do gazownika i porzadnie ci wszystko sprawdzi oraz ustawi bo wystarczy ze masz parownik uszkodzony i tez gaz ucieka (mialem taka sytuacje. Zatankowalem przejechalem moze 200 km i zong brak gazu a pod maska smierdzialo diagnoza byla szybko

Kogutiru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 AGG+lpg
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Kogutiru » 14 sie 2019, 17:17

Takie bezpieczeństwo ze aż bezsens spytaj sie gazownika czy wywali ci zawór 80% to i na zbiornik 40l napelnisz 38/39 i bedziesz zadowolony. Kolejna sprawa czy czasem nie ucieka ci gaz od zaworu tankowania do butli bo moze sie zdarzyć ze poduszkę powietrzną masz. Oraz czy czasem nie masz wyłączania lpg jak wskaźnik pokaze 0?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 sie 2019, 17:23

Kogutiru pisze:Oraz czy czasem nie masz wyłączania lpg jak wskaźnik pokaze 0?
gdzie? przy I gen? bo zapewne taką ma.
Kogutiru pisze:Takie bezpieczeństwo ze aż bezsens spytaj sie gazownika czy wywali ci zawór 80% to i na zbiornik 40l napelnisz 38/39 i bedziesz zadowolony.
z tym to bym się nie zgodził, to że gazownik tak twierdzi to co innego niż to co może się wydarzyć. A dodam że widziałem już gazownika który podczas wypuszczania resztek gazu ze zbiornika palił fajkę - to czy to oznacza że to jest bezpieczne? I każdy tak może robić?
Każdy zawór może się przyciąć i każdy ma jakąś tam tolerancję i to zapewne po to jest.
Już nie wspominam o tym jak bardzo może wzrosnąć ciśnienie podczas dużych upałów gdzie auto będzie na słońcu stało.

Dodam też że poduszka robi się coraz większa podczas użytkowanie butli z wiadomych względów i czasem warto troszku jej się pozbyć.

A panowie nie zapominajcie że gaz mam jaki mamy i w zależności ile ma konkretnych składników mniej lub bardziej ściśliwych to czasem podczas tankowania można się zdziwić jak w butlę 40l wchodzi 42 ;-), no i do tego dochodzi ciśnienie na dystrybutorze.
WRC is for boys.
Group B was for men.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 sie 2019, 17:37

Może być tak że przez źle dobrany albo majstrowany wielozawór rurka pobierająca gaz nie ciągnie z dna ciekłego lpg gdy tego jest mało. Wtedy raz że odparowanego gazu małe przeleci przez rurkę a druga sprawa, że parujący w zbiorniku gaz schładza się sam i dodatkowo spada ciśnienie.
Gumipoliku pisze:Z lpg mam pierwszy raz styczność i jestem całkowicie zielony.
To mając gaz z mechanicznym wtryskiem są duże szanse że zrazisz się do gazu na resztę życia.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 sie 2019, 17:42

maciek889, no i pytanie czy filtr gazu nie zabity do tego stopnia że gdy ciśnienie troszkę spadnie to nie ma wystarczającego do przepchania odpowiedniej ilość lpg do silnika
WRC is for boys.
Group B was for men.

Kogutiru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 AGG+lpg
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Kogutiru » 14 sie 2019, 17:59

Butla wytrzymuje wiecej niż 18Bar jak i sa testowane na o wiele wyższe cisnienie niż zakładamy jest zawór 80% boją sie ci którzy tego nie mają bo jest to im obce a to ze spuszczał gaz z fajką to juz jego wola mógł nawet i podpalić : D
Jeszcze schodzi do kierunkowosci butli czy ma ją do przodu do tylu czy w bok

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 sie 2019, 18:33

Kogutiru pisze:Butla wytrzymuje wiecej niż 18Bar jak i sa testowane na o wiele wyższe cisnienie
no tak, tu masz rację ale kończąc te wywody to czy reszta instalacji była by wstanie znieść uderzenia takiego ciśnienia po otwarciu elektrozaworów i czy same elektrozawory w ogóle by się otworzyły i zamknęły(wielokrotnie i bezpiecznie). Ale tu już konstruktorzy mogli by się wypowiadać.

Dodam na koniec jeszcze tylko to że mam auta na lpg od 20 lat i nigdy nie miałem takiego gdzie do butli nalał bym po korek jak to się mówi.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 sie 2019, 19:46

No właśnie a jak to jest w butli mam wbite 34L a tankuje 42L?? homologacja nie teges?? butla nowa można rzec ze dopiero co z fabryki 3 miechy ma jak założona..

Te litry to przykłady bo nie pamiętam dokłądnie ile litrów wiem tylko tyle że ma wiecej o 7L niż chomologacja...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 sie 2019, 20:34

Jarewa, powiem szczerze że pierwszy raz o czym takim słyszę mysli_
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 sie 2019, 20:49

No też się zdziwiłem jak brat mi powiedział, przetestowane na innych stacjach jest to samo wiec wykluczam pomyłkę dystrybutora.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 sie 2019, 08:31

Jarewa, to może pomyłka w opisie pojemności butli? bo tyle nadwymiar zalać to sporo :-P
WRC is for boys.
Group B was for men.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga