Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Elektroniczna przepustnica

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
szpilek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 mar 2017, 12:44

[B4 2.3 NG] Elektroniczna przepustnica

Post autor: szpilek » 21 sie 2019, 10:52

Cześć wam, mam pytanie od czego można by przeszczepić elektroniczną przepustnice do NG, tak żeby było jak najmniej przeróbek?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 21 sie 2019, 13:45

z v6 ? musiałbyś przymierzyć...

szpilek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 mar 2017, 12:44

Post autor: szpilek » 21 sie 2019, 14:04

z 80 V6? to nie jest elektroniczna tylko ma tps

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 21 sie 2019, 14:16

ach tak, o to chodzi, pomyliłem się.

szpilek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 mar 2017, 12:44

Post autor: szpilek » 21 sie 2019, 14:28

Spoko, dzięki za zainteresowanie, z tego co oglądałem to wszystkie elektroniczne mają otwory rozstawione po kwadracie, a w NG jest prostokąt trzeba by jakąś przejściówkę wyrzeźbić

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 sie 2019, 19:38

Elektroniczne przepustnice w VAGach to koniec lat 90' a te podwójne na silnikach z lat 90' to pozostałość lat 80'.

szpilek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 mar 2017, 12:44

Post autor: szpilek » 23 sie 2019, 12:13

Czy ktoś posiada schemat albo wiedzę jak działa przepustnica 2.0tfsi (ta co mam jest z B7 akurat) o numerach 06f 133 062 g. Rozebrałem ją i nie ma potencjometru, domyślam się że jakoś inaczej odczytywane jest położenie (czujnik halla) dlatego przydałby mi się schemat jak ją podłączyć żeby nie zepsuć

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 sie 2019, 13:56

Indukcujny ma.. Lapiesz się z Motyka na księżyc....

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 sie 2019, 13:58

Może w którymś SSP opisali: http://www.volkspage.net/technik/ssp/index4_eng.php

W tych SSP z modeli z lat 90 było sporo wyjaśnione jak działają bebechy podzespołów elektronicznych. Nie wiem jak dla tych bliżej 2010.

Wpinasz własny kontroler bezpośrednio w czujniki czy planujesz użyć wbudowanej w przepustnice elektroniki (jeśli tam jest jakaś)?

szpilek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 mar 2017, 12:44

Post autor: szpilek » 23 sie 2019, 17:04

@Jarewa, masz może jakiś schemat? Jak to jest podpiętę jakie sygnały idą itd. Szczerze spodziewałem się tam 2 potencjometrów to było by dla mnie łatwiejsze do oprogramowania. A z indukcyjnym wątpię że dam rade, nie widze na jakiej zasadzie by to miało działać.

[ Dodano: 2019-08-23, 16:23 ]
Dzięki @maciek889, póki co utknąłem na czujniku położenia, bo jak pisałem wyżej liczyłem że jest potencjometr. Jeśli chodzi o silnik to nie ma żadnej elektroniki w środku, jest wyprowadzony bezpośrednio na kostkę. Sterowany jest PWM.

[ Dodano: 2019-08-23, 17:04 ]
Z tego co szperałem to będzie na zasadzie halla bo tam w środku są takie rureczki jak tu http://www.activesensors.com/markets/mo ... t/throttle wiec potrzebowałbym jedynie schemat podłączenia bo podejrzewam że będą dwa sygnały analogowe jako tps i zasilanie i masa wtyczka jest 6 pinowa wiec by pasowało.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 sie 2019, 19:34

Hall nie jest dokładny jedynie nadaje się do zliczania obrotów ewentualnie do większych okręgów.. Ale nie pozycji małego okręgu..

Szukaj takiej przepustnicy bo starsze wersje miały pontencjometr... Obczaj czujnik g187 i g188 jak dobrze kojarzę.

szpilek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 mar 2017, 12:44

Post autor: szpilek » 24 sie 2019, 01:31

Proszę tylko o poratowanie schematem gdzie plus i minus i sygnały z komutera. Skoro zastosowali jakieś inne rozwiązanie nie z potencjometrami to znaczy że będzie działać, spodziewam się że wyjścia będą analogowe czyli takie same jak w przypadku potencjometrów.

[ Dodano: 2019-08-24, 01:31 ]
Dzięki za pomoc, zaryzykowałem i się opłaciło, okazało się że zasilanie i masa jak w innych przepustnicach z potencjometrami

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl