[80B4 2.6 ABC] Automat- Regulacja?? czy kończy się skrzynia
Hm, sugeruję się wskazaniem licznika. Jutro sprawdzę to na klimatroniku, dzięki. Zaczynam czuć, że wyższe obroty dopiero włąsnie od 3,2k obr/min... w sumie to więcej jej nie kręciłem jeszcze. Wtedy nawet na ciepłym już 140km/h a czasem więcej jest. Tobie Kogutiru wskazania klimatronika odpowiadają tym rzeczywistym, a obrotomierz zawyża?
Dziwne zachowanie automatycznej skrzyni
Witam
Niedawno zakupiłem kolejny już egzemplarz B4 w TDI ale pierwszy z automatyczną skrzynią biegów i w ogóle jest to mój pierwszy samochód w automacie więc moje odczucia mogą być nie obiektywne. Jeśli chodzi o normalną jazdę bez "agresywności" to na moje oko skrzynia działą poprawnie. 1, 2, 3 bieg zmienia nie odczuwalnie przy obrotach poniżej 2tys a na 4 wchodzi przy około 2.4tys i prędkości około >=70km/h ( w zależności od jazdy czy pod górkę z górki czy w poziomie czy mocniej czy delikatniej "depnie" się pedał z mało lub bardziej wyczuwalnym "szarpnięciem" - lecz nie to zwróciło moją uwagę. Gdy ostro się ruszy i "agresywniej"- pedał do podłogi, wrzucenie biegu na 4 następuję około 4tys obr. (V około 100km/h) i później dalsze rozpędzenie do 160 km/h ( na trybie SPORT nie chciał iść więcej niż 140km/h przy powyższym sposobie -ale mniemam że tak akurat ten tryb dział bo chyba chodzi w nim o duże przyśpieszenie.Niepokoi mnie jednak zrzucenie biegów na niższe przy zmniejszaniu prędkości i powrót do "normalnej" elastycznej jazdy, a mianowicie analogiczne przejście z 1,2,3, a potem do 4 biegu następuje przy dużo wyższych obrotów 3-4ty.obr. tak jakby komputer od skrzynie "zapamiętał nastawy" dla trybu dynamicznej jazdy.Nie pomaga zatrzymanie się autem czy wrzucenie na N i z powrotem na D.Dopiero po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu silnika skrzynia wraca do normalnego trybu pracy jak napisałem na samym początku.
Czy to jest normalne zachowanie tej skrzyni czy może sterownik na tym zakresie się wiesza albo coś innego??
Z góry będę wdzięczny za komentarz i ewentualną diagnozę powyższych objawów.
pozdrawiam Przemli
Niedawno zakupiłem kolejny już egzemplarz B4 w TDI ale pierwszy z automatyczną skrzynią biegów i w ogóle jest to mój pierwszy samochód w automacie więc moje odczucia mogą być nie obiektywne. Jeśli chodzi o normalną jazdę bez "agresywności" to na moje oko skrzynia działą poprawnie. 1, 2, 3 bieg zmienia nie odczuwalnie przy obrotach poniżej 2tys a na 4 wchodzi przy około 2.4tys i prędkości około >=70km/h ( w zależności od jazdy czy pod górkę z górki czy w poziomie czy mocniej czy delikatniej "depnie" się pedał z mało lub bardziej wyczuwalnym "szarpnięciem" - lecz nie to zwróciło moją uwagę. Gdy ostro się ruszy i "agresywniej"- pedał do podłogi, wrzucenie biegu na 4 następuję około 4tys obr. (V około 100km/h) i później dalsze rozpędzenie do 160 km/h ( na trybie SPORT nie chciał iść więcej niż 140km/h przy powyższym sposobie -ale mniemam że tak akurat ten tryb dział bo chyba chodzi w nim o duże przyśpieszenie.Niepokoi mnie jednak zrzucenie biegów na niższe przy zmniejszaniu prędkości i powrót do "normalnej" elastycznej jazdy, a mianowicie analogiczne przejście z 1,2,3, a potem do 4 biegu następuje przy dużo wyższych obrotów 3-4ty.obr. tak jakby komputer od skrzynie "zapamiętał nastawy" dla trybu dynamicznej jazdy.Nie pomaga zatrzymanie się autem czy wrzucenie na N i z powrotem na D.Dopiero po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu silnika skrzynia wraca do normalnego trybu pracy jak napisałem na samym początku.
Czy to jest normalne zachowanie tej skrzyni czy może sterownik na tym zakresie się wiesza albo coś innego??
Z góry będę wdzięczny za komentarz i ewentualną diagnozę powyższych objawów.
pozdrawiam Przemli
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
witaj Krzysiek dzięki za sugestie.Krzysiek 84 pisze:A zmieniałeś olej w skrzyni i filtr po zakupie auta :?:
Można by było podpiąć pod Vag i jakieś błędy zobaczyć czy są i sprawdzić od razu parametry na ECU silnika.
Olej sprawdzałem wygląda OK poziom stan - czerwony i brak swądu przepalenia ale zrobię jeszcze dolewkę małą bo sprawdzałem na zimnej skrzyni a myślę że po wygrzaniu jej po około 10 km jak zalecane będzie poniżej połowy.
do VAGa nie mam na razie za bardzo jak podłączyć ale czekam jak ktoś potwierdzi podobne przykłady zachowań skrzyni biegów kwestia też tego czy sterownik nie jest jakoś inaczej zaprogramowany albo sam się przeprogramowuje.
Dalej oczekuję porad i z góry dziękuję.
pozdrawiam Przemo