Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80B4 2.6 ABC] Automat- Regulacja?? czy kończy się skrzynia

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
szpil13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 12 lut 2019, 19:09
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: szpil13 » 27 mar 2019, 23:31

Hm, sugeruję się wskazaniem licznika. Jutro sprawdzę to na klimatroniku, dzięki. Zaczynam czuć, że wyższe obroty dopiero włąsnie od 3,2k obr/min... w sumie to więcej jej nie kręciłem jeszcze. Wtedy nawet na ciepłym już 140km/h a czasem więcej jest. Tobie Kogutiru wskazania klimatronika odpowiadają tym rzeczywistym, a obrotomierz zawyża?

Kogutiru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 AGG+lpg
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Kogutiru » 28 mar 2019, 15:18

Tak jak jade na zimnym to obrotomierz przeklamuje wiecej a przy wyższych obrotach zaniza wtedy. powyżej 2,5k poprawnie wskazuje klimatronik na wolnych obrotach zaniza o 100 pokazuje 750 sprawdzałem z kompem podlaczonym do auta

szpil13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 12 lut 2019, 19:09
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: szpil13 » 04 kwie 2019, 19:06

Rzeczywiście, wskaźnik obrotów nie pokrywa się z wskazaniem klimatronika. Zawyża na ciepłym i przy wyższych obrotach. Na wolnych pokazuje 900, a klimatronik 760, na wyższych 3000 , a klimatronik 2800.

Kogutiru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 AGG+lpg
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Kogutiru » 04 kwie 2019, 20:15

Tak więc możesz sie jeszcze upewnić w 100% czyli podłączając sie pod vag
Ale jeśli to do ciebie przemówiło no to nic jak jeździć : )

przemli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 19 paź 2007, 12:04
Lokalizacja: stargard

Dziwne zachowanie automatycznej skrzyni

Post autor: przemli » 27 sie 2019, 17:41

Witam

Niedawno zakupiłem kolejny już egzemplarz B4 w TDI ale pierwszy z automatyczną skrzynią biegów i w ogóle jest to mój pierwszy samochód w automacie więc moje odczucia mogą być nie obiektywne. Jeśli chodzi o normalną jazdę bez "agresywności" to na moje oko skrzynia działą poprawnie. 1, 2, 3 bieg zmienia nie odczuwalnie przy obrotach poniżej 2tys a na 4 wchodzi przy około 2.4tys i prędkości około >=70km/h ( w zależności od jazdy czy pod górkę z górki czy w poziomie czy mocniej czy delikatniej "depnie" się pedał z mało lub bardziej wyczuwalnym "szarpnięciem" - lecz nie to zwróciło moją uwagę. Gdy ostro się ruszy i "agresywniej"- pedał do podłogi, wrzucenie biegu na 4 następuję około 4tys obr. (V około 100km/h) i później dalsze rozpędzenie do 160 km/h ( na trybie SPORT nie chciał iść więcej niż 140km/h przy powyższym sposobie -ale mniemam że tak akurat ten tryb dział bo chyba chodzi w nim o duże przyśpieszenie.Niepokoi mnie jednak zrzucenie biegów na niższe przy zmniejszaniu prędkości i powrót do "normalnej" elastycznej jazdy, a mianowicie analogiczne przejście z 1,2,3, a potem do 4 biegu następuje przy dużo wyższych obrotów 3-4ty.obr. tak jakby komputer od skrzynie "zapamiętał nastawy" dla trybu dynamicznej jazdy.Nie pomaga zatrzymanie się autem czy wrzucenie na N i z powrotem na D.Dopiero po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu silnika skrzynia wraca do normalnego trybu pracy jak napisałem na samym początku.
Czy to jest normalne zachowanie tej skrzyni czy może sterownik na tym zakresie się wiesza albo coś innego??
Z góry będę wdzięczny za komentarz i ewentualną diagnozę powyższych objawów.
pozdrawiam Przemli

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 28 sie 2019, 00:20

A zmieniałeś olej w skrzyni i filtr po zakupie auta :?:

Można by było podpiąć pod Vag i jakieś błędy zobaczyć czy są i sprawdzić od razu parametry na ECU silnika.

przemli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 19 paź 2007, 12:04
Lokalizacja: stargard

Post autor: przemli » 28 sie 2019, 16:42

Krzysiek 84 pisze:A zmieniałeś olej w skrzyni i filtr po zakupie auta :?:

Można by było podpiąć pod Vag i jakieś błędy zobaczyć czy są i sprawdzić od razu parametry na ECU silnika.
witaj Krzysiek dzięki za sugestie.
Olej sprawdzałem wygląda OK poziom stan - czerwony i brak swądu przepalenia ale zrobię jeszcze dolewkę małą bo sprawdzałem na zimnej skrzyni a myślę że po wygrzaniu jej po około 10 km jak zalecane będzie poniżej połowy.

do VAGa nie mam na razie za bardzo jak podłączyć ale czekam jak ktoś potwierdzi podobne przykłady zachowań skrzyni biegów kwestia też tego czy sterownik nie jest jakoś inaczej zaprogramowany albo sam się przeprogramowuje.

Dalej oczekuję porad i z góry dziękuję.

pozdrawiam Przemo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl