Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 JN] Problem z ładowaniem akumulatora

ODPOWIEDZ
Szymczok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 04 kwie 2019, 18:55
Lokalizacja: Cieszyna

[B3 1.8 JN] Problem z ładowaniem akumulatora

Post autor: Szymczok » 25 wrz 2019, 10:01

Witam. Jakiś miesiąc temu nie udało sie odpalić mojej audi. Wiadomym było, że nie ma wgl prądu, zdziwilem sie bo poprzedniego dnia było wszystko okej. Po odpaleniu przez kable z innego auta, sprawdziłem napiecie na akumulatorze i ciągle ono spadało, po jakiejs minucie auto zgasło. Pomyślałem ze alternator wgl nie ładuje. Odkręciłem go, zawiązłem do mechanika, powiedzial mi ze jest całkowicie sprawny wiec zamontowalem alternator do auta po czym nagle zaczelo wszystko dzialac. Dzisiaj problem pojawił sie znow. W srodku miasta na skrzyzowaniu po prostu zgasło i nie było wgl prądu. O co moze tutaj chodzić? Dodam ze akumulator kupowałem jakieś 2 miesiace temu, Moze jest jakis wadliwy i to w nim lezy problem

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 wrz 2019, 10:10

Szymczok, problem może leżeć i w aku ale jego też można sprawdzić jakimś bocznikiem lub spróbować na noc odpiąć sprawdzając wcześniej na nim napięcie a następnie sprawdzić rano czy jest jakiś duży spadek.
Z tego co rozumiem już ci się doszczętnie rozładował kilka razy a w taki sposób bardzo łatwo można wykończyć aku, nawet nowe.
Chodź osobiście sprawdził bym wszystkie połączenia z aku do altka bo tam może leżeć problem. A jakie ładowanie miałeś zaraz po dopaleniu auta jak sprawdzałeś?
WRC is for boys.
Group B was for men.

Szymczok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 04 kwie 2019, 18:55
Lokalizacja: Cieszyna

Post autor: Szymczok » 25 wrz 2019, 10:24

PieterB pisze:A jakie ładowanie miałeś zaraz po dopaleniu auta jak sprawdzałeś?
Po odpaleniu z kabli z tego co pamiętam na aku było około 12,5
W jakąś minute spadło to do 7/8 po czym auto zgasło.
PieterB pisze:Chodź osobiście sprawdził bym wszystkie połączenia z aku do altka bo tam może leżeć problem.
Jeśli chodzi o kable wyglądają całkiem zdrowo, myslisz ze powinienem je wymienic i sprawdzic?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 wrz 2019, 11:02

Nie miałeś przypadkiem wymienianego rozrusznika? Bo na nim kabel od alternatora łączy się z kablem idącym do akumulatora i czasem przy wymianie zapomina się przykręcić przewodu alternatora.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 wrz 2019, 11:17

Szymczok pisze:PieterB napisał/a:
A jakie ładowanie miałeś zaraz po dopaleniu auta jak sprawdzałeś?


Po odpaleniu z kabli z tego co pamiętam na aku było około 12,5
no to znaczy że w ogóle nie ma ;-)

Tu kolega Maciek może mieć rację.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Szymczok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 04 kwie 2019, 18:55
Lokalizacja: Cieszyna

Post autor: Szymczok » 25 wrz 2019, 23:33

Chyba znalazłem rozwiązanie! rotfl
Sprawdziłem kable na rozruszniku ale wszystko jest tak jak ma byc.
Wziąłem miernik i okazalo sie ze alternator ładuje ale tylko na wyższych obrotach.
Idąc tym tokiem myslenia wydaje mi sie ze winne jest wzbudzenie alternatora. Mam uszkodzony licznik włącznie z kontrolkami a nie zdawałem sobie sprawy z tego ze w obwodzie wzbudzenia jest takze kontrolka ładowania akumulatora na liczniku, właśnie tam jest przerwa w obwodzie i dlatego wzbudzenie alternatora nie dziala i na wolnych obrotach akumulator po prostu nie jest ładowany.
To tylko moje przypuszczenia, Myślicie ze moga byc prawdziwe?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 wrz 2019, 09:06

Idąc tym tokiem myslenia wydaje mi sie ze winne jest wzbudzenie alternatora.
noo
Szymczok pisze:Mam uszkodzony licznik włącznie z kontrolkami
a no widzisz szkoda że o tym wcześniej nie napisałeś bo wówczas inne rady byś dostał.
WRC is for boys.
Group B was for men.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga