[Audi 80 AVANT B4] 1,9 TDI 1 Z+ AUTOMAT
- Luka82
- Forum Audi 80
- Posty: 151
- Rejestracja: 23 mar 2016, 07:52
- Imię: Luk
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Małopolska
Witam po dłuższym czasie.
Kurde sezon się u mnie w robocie zaczął i brak czasu
Niestety skrzynia jeszcze nie włożona, myślę ze do weekendu ją wsadzę bo w trakcie rozbiórki wyszło masę dodatkowych rzeczy takich jak:
1. Sanki i całe zawieszenie do piachu i nowy lakier !!!
,
2. Maglownica niestety ciekła - do regeneracji !!!
,
3. Wszystkie gumy w zawieszeniu + sanki - nowe! zdecydowałem się na oryginał Lemforder !!
4. Nowe amortyzatory i łożyska na amorku !!
5. Nowe przeguby zewnętrzne! stare miały już luz może nie duży ale przy takim rozbebeszeniu stwierdziłem że robię wszystko
Chyba wsio wymieniłem, najbardziej czasowo mnie dobiło piaskowanie elementów, czekałem prawie 2 tygodnie bo takie terminy maja chłopaki ale porządnie robią
Jak złoże wszystko do kupy to zrobię fotki po malowaniu i montażu dla potomnych, na razie kilka fotek z demontażu
Kurde sezon się u mnie w robocie zaczął i brak czasu
Niestety skrzynia jeszcze nie włożona, myślę ze do weekendu ją wsadzę bo w trakcie rozbiórki wyszło masę dodatkowych rzeczy takich jak:
1. Sanki i całe zawieszenie do piachu i nowy lakier !!!
,
2. Maglownica niestety ciekła - do regeneracji !!!
,
3. Wszystkie gumy w zawieszeniu + sanki - nowe! zdecydowałem się na oryginał Lemforder !!
4. Nowe amortyzatory i łożyska na amorku !!
5. Nowe przeguby zewnętrzne! stare miały już luz może nie duży ale przy takim rozbebeszeniu stwierdziłem że robię wszystko
Chyba wsio wymieniłem, najbardziej czasowo mnie dobiło piaskowanie elementów, czekałem prawie 2 tygodnie bo takie terminy maja chłopaki ale porządnie robią
Jak złoże wszystko do kupy to zrobię fotki po malowaniu i montażu dla potomnych, na razie kilka fotek z demontażu
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- tamto2007
- Forum Audi 80
- Posty: 59
- Rejestracja: 25 lut 2012, 07:46
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Rzeszów
No śliczota, piękne mody zrobione z głową i na głównie ori bebechach,nurtuje mnie jednak pytanie dlaczego od razu nie szukałeś/kupiłeś auta z najtrudniejszymi moim zdaniem modami czyli quattro i szyberdachem jak choćby np ten: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... ANUAL_GEAR
Zmiana skrzyni, silnika i innych opcji przy rezaniu 4x4 czy szybra to naprawdę pikuś, zresztą sam wiesz bo robiłeś wnętrze itd, sam miałem kilka A4, A3, S6 i zawsze szukałem wersji z najtrudniejszym do zrobienia wyposażeniem czyli quattro, szyberdach a w przypadku S6 mechaniczna skrzynia bo większość jest na tiptronicu, teraz doprowadzam do oryginału (i na żółte blachy) staruszkę B3 '91, córka za 5lat na osiemnaskę dostanie pięknego klasyka a nie plastikowe g...o z mnóstwem jebiąc...j się elektroniki i trwałości rzędu sto tysi. Ale do rzeczy. Pełen szacun za to co zrobiłeś i planujesz
Zmiana skrzyni, silnika i innych opcji przy rezaniu 4x4 czy szybra to naprawdę pikuś, zresztą sam wiesz bo robiłeś wnętrze itd, sam miałem kilka A4, A3, S6 i zawsze szukałem wersji z najtrudniejszym do zrobienia wyposażeniem czyli quattro, szyberdach a w przypadku S6 mechaniczna skrzynia bo większość jest na tiptronicu, teraz doprowadzam do oryginału (i na żółte blachy) staruszkę B3 '91, córka za 5lat na osiemnaskę dostanie pięknego klasyka a nie plastikowe g...o z mnóstwem jebiąc...j się elektroniki i trwałości rzędu sto tysi. Ale do rzeczy. Pełen szacun za to co zrobiłeś i planujesz
- Luka82
- Forum Audi 80
- Posty: 151
- Rejestracja: 23 mar 2016, 07:52
- Imię: Luk
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Małopolska
Dzięki za dobre słowo
Co do wyboru egzemplarza to było dwa warunki, które nie były do ruszenia a mianowicie diesel i automat a to znaleźć w Polsce to cud a u Niemca łatwiej ale nie w Quattro (bo porostu takiego nie robili)
Szyber był do ogarnięcia ale akurat jego przy zakupie zabrakło a wybór nie był duży
Ale powiem szczerze to nie ostatnia moja 80
Ja już GRATULUJE Twojej Córce bo widzę że mam świetnego ojca tak trzymaj
Co do wyboru egzemplarza to było dwa warunki, które nie były do ruszenia a mianowicie diesel i automat a to znaleźć w Polsce to cud a u Niemca łatwiej ale nie w Quattro (bo porostu takiego nie robili)
Szyber był do ogarnięcia ale akurat jego przy zakupie zabrakło a wybór nie był duży
Ale powiem szczerze to nie ostatnia moja 80
Ja już GRATULUJE Twojej Córce bo widzę że mam świetnego ojca tak trzymaj
- Luka82
- Forum Audi 80
- Posty: 151
- Rejestracja: 23 mar 2016, 07:52
- Imię: Luk
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Małopolska
Witam po dłuższej przerwie udało mi się znaleźć trochę czasu i opiszę co się działo.
Jak już wcześniej pisałem został rozebrany przód i oddany do piaskowania. Przez długi czas oczekiwania na piaskowanie doszedłem do wniosku ze przód będzie taki ładny to i tył trzeba też zrobić a że były w planach gumy na belce to i belka poszła do piachu oraz poszły mocowania i amorki do wymiany
1. Kompletny przód po rozbiórce, gumy na sankach to chyba oryginalne były
,,
,
2. No i tył do wymiany również poszły osłony tarcz mega skorodowane oraz gumy te są od nowości , nikt tu nigdy nie zaglądał jestem tu pierwszy
,,
,
3. Jak wcześniej wspominałem maglownica też ciekła więc poszła do regeneracji
4. No jak wszystko zawiozłem do piachu to do roboty poszły półosie i wymiana przegubów, mając wszystko na wierzchu łatwiej było to zrobić a luz nie był duży ale teraz będzie zerowy
5. No i przyszła pora na skrzynię - oczywiście poduszki nowe
Na tyle z rozbiórki, skrzynka wsadzona po regeneracji oczywiście nowy olej + filtr. Oraz przeguby zewnętrzne
A miało być tylko wymiana gumek na sankach przednich a kończy się jak zwykle cóż ma się bzika na punkcie 80
Postaram się za kilka dni ogarnąć resztę
Jak już wcześniej pisałem został rozebrany przód i oddany do piaskowania. Przez długi czas oczekiwania na piaskowanie doszedłem do wniosku ze przód będzie taki ładny to i tył trzeba też zrobić a że były w planach gumy na belce to i belka poszła do piachu oraz poszły mocowania i amorki do wymiany
1. Kompletny przód po rozbiórce, gumy na sankach to chyba oryginalne były
,,
,
2. No i tył do wymiany również poszły osłony tarcz mega skorodowane oraz gumy te są od nowości , nikt tu nigdy nie zaglądał jestem tu pierwszy
,,
,
3. Jak wcześniej wspominałem maglownica też ciekła więc poszła do regeneracji
4. No jak wszystko zawiozłem do piachu to do roboty poszły półosie i wymiana przegubów, mając wszystko na wierzchu łatwiej było to zrobić a luz nie był duży ale teraz będzie zerowy
5. No i przyszła pora na skrzynię - oczywiście poduszki nowe
Na tyle z rozbiórki, skrzynka wsadzona po regeneracji oczywiście nowy olej + filtr. Oraz przeguby zewnętrzne
A miało być tylko wymiana gumek na sankach przednich a kończy się jak zwykle cóż ma się bzika na punkcie 80
Postaram się za kilka dni ogarnąć resztę
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Luka82
- Forum Audi 80
- Posty: 151
- Rejestracja: 23 mar 2016, 07:52
- Imię: Luk
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Małopolska
Dzięki Panowie za miłe słowo a teraz to co jest w tym najfajniejsze czyli składanie wszystkiego do kupy
1. Tak wygląda komplet przedniego zawiasu po piaskowaniu, ocynku i czarnego połysku
,
2. Nowe gumy na sankach
3. Mcperson przedni + talerzyki + drążek
4. Oraz maglownica po regeneracji
5. A tak wygląda zmontowane do kupy zawias + sprężyna + nowy amorek KAYABA + nowe łożysko amorka + osłonki
6. Teraz belka tylna + nowe gumki kurcze coś aparat mi mgłą zaszedł i fotka nie wyraźna
7. A to tył już po zamontowaniu na aucie (amorek KAYABA + sprężynka ) miodzio wraz z osłoną tarczy + dodatkowo malnołem mocowanie by wszystko było jednolite
8. A tu przód na samochodzie
9. I ostatnie półosie złożone na nowych przegubach - do końca nie jestem przekonany do marki ale taką mi polecono zobaczymy po czasie
I udało się zakończyć nie było łatwo ale się udało
1. Tak wygląda komplet przedniego zawiasu po piaskowaniu, ocynku i czarnego połysku
,
2. Nowe gumy na sankach
3. Mcperson przedni + talerzyki + drążek
4. Oraz maglownica po regeneracji
5. A tak wygląda zmontowane do kupy zawias + sprężyna + nowy amorek KAYABA + nowe łożysko amorka + osłonki
6. Teraz belka tylna + nowe gumki kurcze coś aparat mi mgłą zaszedł i fotka nie wyraźna
7. A to tył już po zamontowaniu na aucie (amorek KAYABA + sprężynka ) miodzio wraz z osłoną tarczy + dodatkowo malnołem mocowanie by wszystko było jednolite
8. A tu przód na samochodzie
9. I ostatnie półosie złożone na nowych przegubach - do końca nie jestem przekonany do marki ale taką mi polecono zobaczymy po czasie
I udało się zakończyć nie było łatwo ale się udało
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Luka82
- Forum Audi 80
- Posty: 151
- Rejestracja: 23 mar 2016, 07:52
- Imię: Luk
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Małopolska
[ Dodano: 2019-09-28, 12:22 ]
maro0912, zapodałem zakupione okazyjnie sprężynki może mało znanej firmy SuperSport obniżające o 30 mm bolida dla mnie wystarczająco a jak wyszło sami oceńcie
1. Autko już na kołach na razie na felgach campi
[ Dodano: 2019-09-28, 12:27 ]
krzysaudi, przejrzałem twoje poczynania z autkiem i jestem pod wrażeniem szacun za robotę i do twoich prac mi jeszcze daleko ale mam kolejną osobę na której mogę się wzorować i inspirować dałeś mi mega do myślenia i powiem Ci marze o coupe ale teraz wiem ze to będzie w B3
[ Dodano: 2019-09-28, 13:23 ]
Krzysiek 84, fotka poniżej wyjaśni zagadkę
1. Stara skrzynka i nowa po regeneracji
maro0912, zapodałem zakupione okazyjnie sprężynki może mało znanej firmy SuperSport obniżające o 30 mm bolida dla mnie wystarczająco a jak wyszło sami oceńcie
1. Autko już na kołach na razie na felgach campi
[ Dodano: 2019-09-28, 12:27 ]
krzysaudi, przejrzałem twoje poczynania z autkiem i jestem pod wrażeniem szacun za robotę i do twoich prac mi jeszcze daleko ale mam kolejną osobę na której mogę się wzorować i inspirować dałeś mi mega do myślenia i powiem Ci marze o coupe ale teraz wiem ze to będzie w B3
[ Dodano: 2019-09-28, 13:23 ]
Krzysiek 84, fotka poniżej wyjaśni zagadkę
1. Stara skrzynka i nowa po regeneracji