Cześć,
Wiem że póki co królują tarcze Zimmermann'a. Ale słyszałem dość dobre opinie o tarczach Rotinger. Może macie jakieś spostrzeżenia?
Na popularnym portalu znalazłem takie opcje:
1. Zimmermann bez nawiertów za około 300PLN Zimmermann 1
2. Rotinger bez nawiertów za około 300 PLN Rotinger 1
3. Rotinger z frezem za około 400PLN Rotinger 2
Zimmermann Sport już trochę drogo wychodzi bo to około 600 PLN.
80-tka jeździ weekendowo i po trasach raczej, więc kuszą mnie te galwanizowane. Kolejny "plusik" bo niby w Polsce produkowane (taki mały lokalny patriotyzm, ale dalej musi być uzasadniony).
I klocki, coś możecie polecić do gładkiej i frezowanej tarczy? Textar, ATE coś innego?
[B4 2.8 AAH] Tarcze przód 276mm G60
Przerabiałem temat Rotinger'ów w Golfie mk2 z tym rozmiarem tarczy o którym piszesz. Nawiercane / nacinane, do tego zakładalem o ile dobrze pamiętam klocki MS Sport ( tanie i dobre moim skromny zdaniem) .
Hamowało to sympatycznie, tyle że wiadome, inna masa do wyhamowania, golf a audi ...
No, i klocki strasznie pylą.
Jeśli jakieś felgi z rantem polerowanym lub coś w ten styl, to może być na dłuższą metę irytujące.
Wiem po sobie 8 rano pucen golfen. pół dnia jazdy ( z normalnymi i kilkoma ostrzejszymi hamowaniami) felga czorna ! Pucen felgen.
A tak w skrócie ? Byłem zadowolony
Hamowało to sympatycznie, tyle że wiadome, inna masa do wyhamowania, golf a audi ...
No, i klocki strasznie pylą.
Jeśli jakieś felgi z rantem polerowanym lub coś w ten styl, to może być na dłuższą metę irytujące.
Wiem po sobie 8 rano pucen golfen. pół dnia jazdy ( z normalnymi i kilkoma ostrzejszymi hamowaniami) felga czorna ! Pucen felgen.
A tak w skrócie ? Byłem zadowolony
Tylko że mi z numerów i katalogu wychodzi model FDB563 (pod zacisk Girling 60) i nie widzę nawet nigdzie wersji "S"
Założone ale jeszcze nie przetestowane.
edit/update:
Przejechane kilkaset km więc są pierwsze spostrzeżenia (zestaw nacinany rotinger + klocki ferodo). Poprawa w hamowaniu jest (wcześniej lite tarcze ale nie znam producenta i klocki ATE). Jakby szybciej łapał i hamował z większym przekonaniem (oczywiście póki co nic nie bije), ale jest wada - popiskują w momencie zatrzymywania auta (np. w korku). (jak dobrze pamiętam klocki ATE miały blaszki antrezonansowe, a ferodo takich nie ma). Tak czy inaczej jestem zadowolony.
Założone ale jeszcze nie przetestowane.
edit/update:
Przejechane kilkaset km więc są pierwsze spostrzeżenia (zestaw nacinany rotinger + klocki ferodo). Poprawa w hamowaniu jest (wcześniej lite tarcze ale nie znam producenta i klocki ATE). Jakby szybciej łapał i hamował z większym przekonaniem (oczywiście póki co nic nie bije), ale jest wada - popiskują w momencie zatrzymywania auta (np. w korku). (jak dobrze pamiętam klocki ATE miały blaszki antrezonansowe, a ferodo takich nie ma). Tak czy inaczej jestem zadowolony.
- ptrcichy
- Forum Audi 80
- Posty: 40
- Rejestracja: 09 cze 2020, 23:48
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Re:
Już trochę czasu minęło. Jak się sprawuje zestaw? Sam się zastanawiam nad tymi tarczami. Miałem je kiedyś w poprzednim samochodzie i byłem zadowolony.Tsarkam pisze: ↑21 paź 2019, 10:26Tylko że mi z numerów i katalogu wychodzi model FDB563 (pod zacisk Girling 60) i nie widzę nawet nigdzie wersji "S"
Założone ale jeszcze nie przetestowane.
edit/update:
Przejechane kilkaset km więc są pierwsze spostrzeżenia (zestaw nacinany rotinger + klocki ferodo). Poprawa w hamowaniu jest (wcześniej lite tarcze ale nie znam producenta i klocki ATE). Jakby szybciej łapał i hamował z większym przekonaniem (oczywiście póki co nic nie bije), ale jest wada - popiskują w momencie zatrzymywania auta (np. w korku). (jak dobrze pamiętam klocki ATE miały blaszki antrezonansowe, a ferodo takich nie ma). Tak czy inaczej jestem zadowolony.