Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 16V ACE] Zerowe ciśnienie oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
biziom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 14 lip 2019, 22:08

[B4 2.0 16V ACE] Zerowe ciśnienie oleju

Post autor: biziom » 03 lis 2019, 18:25

Witam, proszę o poradę. Niskie Ciśnienie oleju na biegu jalowym przy rozgrzanym silniku do 90° plus czerwona kontrolka oleju. Na zimnym ciśnienie 4.5 , 5 na gorącym praktycznie 0. Filtr wymieniony na nowy poziom oleju ok. Żadnych dziwnych odgłosów z silnika..
Ostatnio zmieniony 03 lis 2019, 18:44 przez biziom, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Aezmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 05 maja 2019, 14:03
Lokalizacja: GWE
Kontakt:

Post autor: Aezmo » 03 lis 2019, 19:05

Ciśnienie mierzone przy pomocy manometru czy po prostu sugerujesz się wskazaniami dodatkowego zegara VDO?
Olej jest nowy, czy "trochę już pojeździł"?
Jaki olej? Jakiej firmy filtr?
Czy ciśnienie oleju wzrasta zwiększając obroty do np. 2500?

biziom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 14 lip 2019, 22:08

Post autor: biziom » 03 lis 2019, 19:30

Sugeruje się wskaźnikiem VDO i kontrolka oleju.. ogólnie to silnik tracił ciśnienie powoli przez ostatni rok..
Olej valvoline 10w60 trochę już pojezdzil..
Na gorącym silniku jak dodam gazu to kontrolka gaśnie a ciśnienie się normalnie podnosi.

Awatar użytkownika
Aezmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 05 maja 2019, 14:03
Lokalizacja: GWE
Kontakt:

Post autor: Aezmo » 03 lis 2019, 19:35

Skoro olej już trochę przejeździł, to może w nim tkwić problem - stracił swoje właściwości.
Zmień olej na nowy, śmiało możesz ponownie zalać Valvoline 10w60. Wrzuć do tego nowy filtr, i daj znać.

Najbardziej wiarygodny jest pomiar manometrem.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 04 lis 2019, 07:31

nie, zbieraj kasę na wymianę panewek.

Awatar użytkownika
Aezmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 05 maja 2019, 14:03
Lokalizacja: GWE
Kontakt:

Post autor: Aezmo » 04 lis 2019, 10:51

Osobiście zacząłbym od zmiany oleju. Zatarte panewki to najczarniejszy scenariusz, ale to można łatwo zweryfikować poprzez pomiar sprężania - bo wtedy również i ono się zmniejsza. Jest też druga opcja, "na słuch" czyli stetoskop.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 04 lis 2019, 10:54

panewki i sprężanie? A jakim cudem ? poza tym, jeśli nie ma ciśnienia oleju, to i nic nie będize uszczelniać pierścieni, też cuda wyjdą.

Awatar użytkownika
drumilehu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 20 wrz 2010, 00:22
Lokalizacja: Górzno Kuj-Pom

Post autor: drumilehu » 04 lis 2019, 11:17

Po wymianie filtra oleju spróbuj otworzyć stary i rozwiń wkład zobacz czy nie ma "brokatu".
Z drugiej strony ,skoro od roku obserwowałeś spadek ciśnienia to tak jak Leo pisał - razem z olejem wymień panewki główne i korbowodowe koszt +- 500 co przy koszcie naprawy zatarego silnika jest niczym.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 04 lis 2019, 11:49

szczególnie, że ten silnik MA problem z panewkami.

kamil199x
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 15 mar 2016, 19:45
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: kamil199x » 04 lis 2019, 20:21

Leo, dobrze prawi, , panewki to pierwsza istotna rzecz do zmiany w ACE, drugi problem to nie tyle pompa oleju, co zawrór przelewowy, najlepiej rozebrac dól silnika i zająć sie rewizją, o ile nie jest za późno, Bo sam sobie odpowiadasz w kwestii użytkowania, skoro motor tracił kompresję, Swieźszą pompe możesz dać z ADR/AEB z początku produkcji. albo na starej sprawdź luz między zębny , gdzies w książce było opisane jakie max ma byc zużycie na kołach zębatych. Micha w dół , i oby nie było za późno okok

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 lis 2019, 22:17

Jak na 10w60 takie cyrki to i na panewki moze byc za pózno...

biziom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 14 lip 2019, 22:08

Post autor: biziom » 04 lis 2019, 22:18

Dzięki wszystkim za zainteresowanie okok. AEB już czeka w garażu ale nie ma czasu przerzucić... Jedanak chyba trzeba będzie znalesc czas..
Myślałem że na starym ace jeszcze posmigam..ale już nie chce mi się do niego dokładać..

kamil199x
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 15 mar 2016, 19:45
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: kamil199x » 05 lis 2019, 12:28

Jarewa, nie koniecznie , Może po pomiarach okazać sie że jeszcze po żyje trochę, biziom, Aeb to bazowa konstrukcja ACE bo silniki mają bardzo dużo cech wspólnych mechanicznie poza układem wtryskowym, Miałemoba silniki na stole, :)

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 21 gru 2019, 19:59

Trzeba obejrzeć pompę oleju i panewki.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 21 gru 2019, 23:19

HeavenQueen pisze:Trzeba obejrzeć pompę oleju i panewki.
... w tym panewki wałka pośredniego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl