[B4 2.6 ABC] Płyn chlodniczy
[B4 2.6 ABC] Płyn chlodniczy
Witam wszystkich. Mam problem który nie daje mi spokoju. Otwieram nowy temat bo to mój pierwszy post. Jeżeli coś nie tak to proszę o przekierowanie tematu.
A więc tak:
*Rano płyn chłodniczy kiedy silnik jest zimny poziom plynu mam na minimum,po przejechaniu kilku kilometrów poziom płynu podnosi się o jakieś 5cm w zbiorniczku.
*Gdy odkręcę korek zbiorniczka zar po zgaszeniu auta na ciepłym podnosi poziom płynu w zbiorniczku o jakieś 2cm(praca do 2,5 tys obrotów)
*Po 5 minutach od zgaszenia w zbiorniczku już nie ma ciśnienia.
* Robiłem test na CO2, płyn po 4 minutach pracy na obrotach od 2-4 tys nie zmienił koloru i pozostał niebieski. Jednak gdy zgasiłem auto po teście wywaliło mi płyn przez rurkę (około 1,5litra)
*Węże podczas pracy silnika na ciepłym da radę ścisnąć (nie są twarde jak kamień)
* Wskazówka temperatury raz pokazuje 90, raz 80 stopni
*Wentylatory załączają się przy 92-95 stopniach
* Płynu nie ubywa, poziom oleju się nie podnosi, mazi na korku oleju nie ma
*Auto przy przełączaniu na gaz na wolnych obrotach gaśnie ( jeżeli dodam lekko gazu przełącza się i pracuje dalej.
Auto ma 5 letnia instalacje LPG firmy BRC.
Moje pytanie brzmi czy wszystko jest ok czy jest coś niepokojącego ?
A więc tak:
*Rano płyn chłodniczy kiedy silnik jest zimny poziom plynu mam na minimum,po przejechaniu kilku kilometrów poziom płynu podnosi się o jakieś 5cm w zbiorniczku.
*Gdy odkręcę korek zbiorniczka zar po zgaszeniu auta na ciepłym podnosi poziom płynu w zbiorniczku o jakieś 2cm(praca do 2,5 tys obrotów)
*Po 5 minutach od zgaszenia w zbiorniczku już nie ma ciśnienia.
* Robiłem test na CO2, płyn po 4 minutach pracy na obrotach od 2-4 tys nie zmienił koloru i pozostał niebieski. Jednak gdy zgasiłem auto po teście wywaliło mi płyn przez rurkę (około 1,5litra)
*Węże podczas pracy silnika na ciepłym da radę ścisnąć (nie są twarde jak kamień)
* Wskazówka temperatury raz pokazuje 90, raz 80 stopni
*Wentylatory załączają się przy 92-95 stopniach
* Płynu nie ubywa, poziom oleju się nie podnosi, mazi na korku oleju nie ma
*Auto przy przełączaniu na gaz na wolnych obrotach gaśnie ( jeżeli dodam lekko gazu przełącza się i pracuje dalej.
Auto ma 5 letnia instalacje LPG firmy BRC.
Moje pytanie brzmi czy wszystko jest ok czy jest coś niepokojącego ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jedynie może korek ci nie trzyma ciśnienia skoro po 5 minutach nie ma ciśnienia.
W późniejszych modelach naprawili ten problem przez elektroniczne sterowanie wskazówki płynu i dla temperatury 80-105 stopni wskazówka pokazuje zawsze 90.
To chyba niemal norma w V6kach, tutaj inny klubowicz walczył dużo i nic nie pomagało: https://audi80.pl/v6-abc-aah-proble ... t37238.htmToOmasZeQ pisze:Wskazówka temperatury raz pokazuje 90, raz 80 stopni
W późniejszych modelach naprawili ten problem przez elektroniczne sterowanie wskazówki płynu i dla temperatury 80-105 stopni wskazówka pokazuje zawsze 90.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
no tu masz rację - mój błądJarewa pisze:możliwe, to efekt jak węże "puchną" ale znów co niektórym daje efekt uszkodzonego korka bo węże puchną. Tak że to błędne koło...PieterB pisze:nie możliwe
Im twardsze węże tym mniej stabilny poziom w zbiorniczku
Im miększe węże tym bardziej stabilny poziom w zbiorniczku
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko